Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vasikata - специалист
Защото като мръдне малко напрежението и амперите идват много близо до номинала и АП-то изключва без да има проблем.
PCL82 - майстор
Предпазителя не изключва при номиналният ток In, а при определено превишаване над номиналния ток.

Стопяемите предпазители трябва да изключат след 1 час при ток 1,45In.
Автоматичните прекъсвачи след един час при ток 1,1 до 1,45In според типа.

Номиналният ток трябва да понасят неопределено дълго време.

Ако 16А изключва от 3кВт бойлер, то има АП 20А, което е по-доре от 25А.

Крива С е подходяща за мотори, за жилищни инсталации е по-добре крива В.

Въпросът е не само дали нещо е достатъчно, а дали не е прекалено!
sirko - специалист
Остана ми малко неизяснен въпроса с бойлера, инсталацията за него е следната:
От таблото през АП 16А и кабел 2х2.5 кв минава през ключ (бойлерно табло-прекъсва се фаза и нула) от там отива до бойлера на снимката. Идеята ми е да сложа само ДТЗ-то до бойлера за да не разбивам мазилки, а АП ще си остане в таблото. Бойлера е извън апартамента в килера - няма влага и т.н. не държа и на кое знае каква естетика.
Изображение
PCL82 - майстор
След като бойлера е в килер, ДТЗ не е толкова наложителна. Много по-важно е да оправиш бойлерното табло да не прекъсва защитния проводник!!!!!!!! Ако остане двупроводният кабел, само фазата да минава през ключа. Най-добре е да смениш кабела от бойлерното табло до бойлера с трипроводен СВТ 3х2,5мм2. Бойлерното табло може да смениш с апартаментно с 4 позиции и там да сложиш ДТЗ, шалтер и Глим лампа.
mirk - майстор
PCL82 написа:
След като бойлера е в килер, ДТЗ не е толкова наложителна. Много по-важно е да оправиш бойлерното табло да не прекъсва защитния проводник!!!!!!!! Ако остане двупроводният кабел, само фазата да минава през ключа. Най-добре е да смениш кабела от бойлерното табло до бойлера с трипроводен СВТ 3х2,5мм2. Бойлерното табло може да смениш с апартаментно с 4 позиции и там да сложиш ДТЗ, шалтер и Глим лампа.

Добър вариант е таблото да е по големичко да има допълнително място и за един тарифен часовник + контактор за автоматизиране процеса на включване на бойлера, например основно на нощна тарифа и евентуално през деня за по кратко по желание.
Ники274 - специалист
PCL82 написа:
След като бойлера е в килер, ДТЗ не е толкова наложителна
Мисля,че особено за бойлер ДТЗ е наложителна.Най-честата им повреда е да им цъфне реотана.Тогава ДТЗ сработва веднага.Имал съм случай нов 200 литров неръждавейка след половин година да включи ДТЗ.Не бях в града и човека се обадил на някакъв колега.Пича отишъл,махнал заземяването, занулил корпуса и взел 20 лв :lol:
PCL82 - майстор
Идеята ми е, че дори нагревателят да пробие, бойлерът е занулен и напрежението на корпуса и водата остава равно на това на нулата.
При по-сериозен пробив може предпазителят да изключи, затова е добре да е 16А, за да отчете пробива като претоварване.

В мокрото помещение има риск от корозия на връзките и влошено зануляване, защото бойлерите нямат нужната минимална IP44, за да работят в баня. От там риск за живота.

Конструкцииете на бойлерите масово са като за сухи помещения. Няма никави уплътнения, контролните им органи не са защитени от пръски и пара. Боята не издържа на парата в банята и избива ръжда. Един бойлер за баня би трябвало да изглежда съвсем различно!

Но въпреки това по традиция слагаме бойлера в банята, защото там най-малко пречи или загрозява. Там е е и водата и така топлата вода стига най-бързо до душа.
Ники274 - специалист
PCL82 както винаги напълно съгласен съм с теб :prayer:
Мисълта ми е че повечето бойлери си работят със цъфнал реотан продължително време преди да прегори.От това следва по голяма консумация,евентуално и "спичане" изолацията на кабела,ключа и т.н. И не на последно място КПД-то се влошава доста и една такава ДТЗ в случая би била в полза освен за човека,така и за самия бойлер.
sirko - специалист
Дойде момента да свържа ДТЗ-то на проточния бойлер но не знам как точно да я свържа, по схемата нарисувана на нея нещо не ми става ясно. До бойлера ми е трипроводна а в таблото е само фаза и нула.
Ако може едно рамо да дадете на кои клеми какво трябва да се върже.
Изображение
Panzer - специалист
една тема по надолу.... като на мястото на контакта ти е бойлера.
Изображение

Тема "Автоматични прекъсвачи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: