• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kiss9402 - специалист
angel_ov написа:
kiss9402 написа:
Дайте идея за възможно най-простата схемичка за контрол ако може :)


Мноого БЛАГОДАРЯ предварително :wink:
Поръчай си го от тук http://s.dealextreme.com/search/Lithium ... rger+18650 доставката е безплатна и ти го носят до адрес. Проверено многократно!
Да ама в момента съм в Банско дали ще стане ? А със зарядно за телефон с подходящите параметри няма ли да стане ?
sstefanov - майстор
Ще стане и в Банско. И аз използвам зарядни, купени от dealextreme.

Със зарядно за телефон няма да стане, защото контролера за батерията е в самия телефон.
kiss9402 - специалист
Мерси много за отговорите на всички ви вече е поръчано и пътува :-D


Поздрави :supz:
vvventsi - специалист
може да си направиш стабилизатор на 4.2V регулираш тока с някой резистор и си готов ,можеш да я оставиш да се зарежда колкото си иска тя повече от 4.2V няма как да вдигне ,след като стабилизатора дава толкова ,а него можеш да си го направиш с интенгралата LM317!
ditronix - специалист
Toзи въпрос стоеше пред мен миналата година,когато си рециклирах батериите на винтоверта с такива от телефони-за 18V батерия ползвам три групи по пет батерии от телефон,свързани последователно ,а групите съответно-паралелно.Получиха се батерии 18V/2Ah.Та след ровене в мрежата се оказа ,че условията,при които се зареждат Li-Ion и Li-Po батериите са следните:4,2V на отделната батерия и ток не по-голям от капацитета и.В моя случай 21V и ток не повече от 2А.Направих си зарядно с LM317-там токоограничението е 1,5А,а напрежението го стабилизирах на 21V.От тогава съм се родил!Винтовертът стана направо убиец!Никакъв саморазряд-за пример само ще кажа,че едната батерия не бях я ползвал повече от половин година и когато я поставих на винтоверта работих цял ден с нея,без да успея да я изтощя.Та на въпроса на колегата-в твоя случай зарядното трябва да е с фиксирано напрежение 4,2V и максимален ток 2,8А или защита,която да сработва на този ток.Ако започнеш заряд на напълно изтощена батерия защитата ще ти ограничи тока до максималния и след достигане на определен заряд този ток ще започне да спада,като напрежението на заряд вече ще е 4,2V.зарядът е приключен при спадане на зарядният ток до минимум.Аз съм си сложил една стрелкова системка от магнитофон с подбран шунт,за да имам визуална представа за приключването на заряда.Вече втора година съм се родил с тези батерии!Като се има пред вид,че повечето от тях са били бракувани от собствениците на телефоните.
kiss9402 - специалист
Kakво ли не опитах, най-ефикасно се коаза купешкото #-o

Поздрави !
pansim - майстор
ditronix написа:
Toзи въпрос стоеше пред мен миналата година,когато си рециклирах батериите на винтоверта с такива от телефони-за 18V батерия ползвам три групи по пет батерии от телефон,свързани последователно ,а групите съответно-паралелно.Получиха се батерии 18V/2Ah.Та след ровене в мрежата се оказа ,че условията,при които се зареждат Li-Ion и Li-Po батериите са следните:4,2V на отделната батерия и ток не по-голям от капацитета и.В моя случай 21V и ток не повече от 2А.Направих си зарядно с LM317-там токоограничението е 1,5А,а напрежението го стабилизирах на 21V.От тогава съм се родил!Винтовертът стана направо убиец!Никакъв саморазряд-за пример само ще кажа,че едната батерия не бях я ползвал повече от половин година и когато я поставих на винтоверта работих цял ден с нея,без да успея да я изтощя.Та на въпроса на колегата-в твоя случай зарядното трябва да е с фиксирано напрежение 4,2V и максимален ток 2,8А или защита,която да сработва на този ток.Ако започнеш заряд на напълно изтощена батерия защитата ще ти ограничи тока до максималния и след достигане на определен заряд този ток ще започне да спада,като напрежението на заряд вече ще е 4,2V.зарядът е приключен при спадане на зарядният ток до минимум.Аз съм си сложил една стрелкова системка от магнитофон с подбран шунт,за да имам визуална представа за приключването на заряда.Вече втора година съм се родил с тези батерии!Като се има пред вид,че повечето от тях са били бракувани от собствениците на телефоните.
Идеята е добра, но задължително трябва да направиш балансьор за всяка една от последователно свързаните групи.
Иначе е като маймуна с граната - задължително ще гръмне, но никой не знае кога! :-D

Прикачен файл

charger_circuit.jpg
charger_circuit.jpg (44.93 KиБ) Видяна 11506 пъти
sstefanov - майстор
Аз бих добавил по 100-200 ома последователно на светодиодите.
riki888 - специалист
Има такива Li-Ion батерии размер АА които вътре са със вграден контролер. Самият контролер е платка която е с диаметъра на батерията. Можеш да си го зареждаш и с просто зарядно от телефон. Можеш да си ги зареждаш паралелно обаче не и последователно свързани. Има такива контролери които се продават и отделно. Малко разходка по китайските сайтове ... :).
Тани - модератор
Две от батериите на винтовертите са си заминали. Дали мога да ги рециклирам с подобни батерии? За 12V дали ще стигнат 3 батерии? Зареждат се до 4,2V но каква е характеристиката на разряда? Не ми се вярва да е линейна. И дали ще е възможно да ползвам оригиналното зарядно ако направя схемата на pansim или ще е по-добре да ги зареждам поотделно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Li-ion батерии и въпросите около тях ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: