• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ben84 - специалист
8180 написа:
Колега,
Нещо се е объркал копи-пейста и не места става неразбираемо кое за какво се отнася.
Абе я на ви го на снимки :-D

Беше много хубаво списание, жалко, че го спряха.

Прикачен файл

scan0001.jpg

Прикачен файл

scan0002.jpg

Прикачен файл

scan0003.jpg
Тани - модератор
Ето защо скоро няма да навлязат масово суперкондензаторите:
Влияние и роля на суперкондензаторите в бъдещето
Едно масирано навлизане на суперкондзаторите в близките 10 години би преобразило много индустрии. Например автомобилната индустрия би започнала производството на изцяло електрически двигатели - броят на частите на колите би паднал от 5000 на 100, което би се отразило надолу по веригата на доставчиците на части свързани с двигателите за вътрешно горене. Огромните пазари на литиево-йонните батерии биха се прехвърлили изцяло на суперкондензатори. Тенденцията за повишаване на цените на петролните продукти би спряла. Упортребата на алтернативни източници на електрическа енергия като вятърна и слънчева би се повишила и подобрила конкурентноспособността си. Някои тепърва прохождащи производства на биогорива биха се превърнали бързо в излишни и нерентабилни.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0%BE%D1%80

Пак от там:
Предимства спрямо галваничните батерии и акумулаторите са следните:

* Могат да осигуряват до 10 пъти по-голям ток и мощност в импулса
* Не изискват поддръжка
* Времето за зареждане е с пъти по-кратко
* Имат свойството за отдаване на цялата натрупана електрическа енергия при напрежение 0 V
* Електрическият заряд практически не намалява при ниски температури, тъй като не е зависим от химична реакция
* Суперкондензаторите могат да издържат резки температурни промени, вибрации и ударно натоварване [10]
* Екологичност - като суровини не се използват отровни вещества (за разлика от NiCd и оловните акумулатори).
Интересна статия която граничи с фантастиката:
http://greentech-bg.net/?p=1976

Electrical Energy Storage Unit (EESU) тежи малко под 130 кг. /281 паунда/ и има обем от 0,075 куб.м., може да се зареди напълно за 3-6 минути, не е зависим от температурата, няма опасност от експлозия или възпламеняване при удар и осигурява 52 киловатчаса електричество. За сравнение с литиево-йонната батерия на Tesla Roadster – количеството съхрянавана енергия е приблизително еднакво, но теглото и е около 450 кг. и обемът е 0,14 куб.м, а зареждането става за около 3 часа и половина. Ако поставите два модула на EEStor, имате за същия обем два пъти по-малко тегло, много по-бързо зареждане и около 800 километра подсигурен пробег. Впечатляващо, нали?
ArturDent - Почти Безобиден
Тани, наистина граничи с фантастиката.
Мисля че и този дето е писал статията си няма понятие от kWh или ги хвърлят ей така - "Имаме новина".
Направих сметка и се оказа че при 12V, 6 min, зарядния ток трябва да е 43 333 А. Дори и напрежението да е в "разумни" граници - 1000V, пак се получава 520 A. Това при 6 минути, при 3 - двойно.
Ще им трябва кабел дебел колкото бедрото на някое 240 месечно девойче.

Може и да са го постигнали, но за зареждане им трябва източник на енергия, с мощност 520 кW (6 min) / 1.04 MW (3 min).
Mapek - специалист
Не мисля, че е задължителна употребата на кабели. Представям си две достатъчно големи контактни повърхности под стоповете на колата. На специализирана енергостанция, с лека маневра назад до опиране в нещо като буфери на вгон, ръчна, едно кафе и отново на път. Въпросните "буфери" може автоматично да се наместват с някаква хидравлика и малко електроника :wink: Мисля, че построяването на подобна станция като цена даже няма да е по-скъпа от бензиностанция. Да не говорим, че не би имала нужда от никакъв персонал.
8180 - майстор
Може да се охладят кабелите - до към -273оС.
Ама с кабела на Артър бих изчакал до час зареждане. :)
ХУЛИГАНЮ - помощник
Точно така.Обаче още по-добре ще е ,ако се охладят до минус 550 градуса по Целзий примерно. :lol:
Тани - модератор
ArturDent написа:
Тани, наистина граничи с фантастиката.
Мисля че и този дето е писал статията си няма понятие от kWh или ги хвърлят ей така - "Имаме новина".
Направих сметка и се оказа че при 12V, 6 min, зарядния ток трябва да е 43 333 А. Дори и напрежението да е в "разумни" граници - 1000V, пак се получава 520 A. Това при 6 минути, при 3 - двойно.
Ще им трябва кабел дебел колкото бедрото на някое 240 месечно девойче.

Може и да са го постигнали, но за зареждане им трябва източник на енергия, с мощност 520 кW (6 min) / 1.04 MW (3 min).

520 ампера не е чак толкова голям ток. Пусковия ток на голяма част от акумулаторите е дори по-голям!Ако не вярваш - отвори си капака на колата и провери . Тъкмо ще видиш и дебелината на клемите и кабелите! А за цитирания акумулатор тока на зареждане е около 300А за 3 минутно зареждане, така че кабелите са най малкия проблем . Проблем по-скоро е да не премигват лампите на квартала докато зареждаш акумулатора . Това лесно се избягва с по бавно зареждане на буферен акумулатор през времето докато няма клиенти и бързото прехвърляне на тока в твоя акумулатор като се закачиш на "колонката"! Това ако караш повече време и трябва да заредиш по път, а иначе в гаража може да си зареждаш цяла нощ с по-малък ток без да преправяш инсталацията!


От друга страна това че теоретично е възможно зареждането за 3 мин. е предимство , но не е задължително условие!
8180 - майстор
Добре, де - това, че е технически осъществимо е прекрасно и супер интересно.
Има ли, че не видях, някаква финансова оценка на таза възможност?
Тани - модератор
Е то там е фантастиката :wink: около 3000 щатски долара
ArturDent - Почти Безобиден
Тани написа:
А за цитирания акумулатор тока на зареждане е около 300А за 3 минутно зареждане, така че кабелите са най малкия проблем.
Тогава се получава някъде към 3000 - 4000 V, работно напрежение. Малко множко ми се вижда.

За големия ток - тия кабели (в колата) които си казал са изчислени наистина за голям ток. НО за кратковременно натоварване, от порядъка на няколко секунди, докато запали. Друго си е когато зареждаш, дори и 3-6 минути.
Пък изчисленията ми по-горе се базираха на 12V (не прочетох цялата статия), а за 12V се получи 43 кА, което си е множко.
Практическо приложение виждам в резервното захранване на електроцентрали, подстанции и т.н., защото поне в България, за да работиш с напрежение над 1000V се изисква квалификация. Говорим за мощни устройства, а не за пиезо-кристала на запалката.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Кондензатор с/у другите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: