8180 написа:Колега,Абе я на ви го на снимки
Нещо се е объркал копи-пейста и не места става неразбираемо кое за какво се отнася.

Беше много хубаво списание, жалко, че го спряха.
8180 написа:Колега,Абе я на ви го на снимки
Нещо се е объркал копи-пейста и не места става неразбираемо кое за какво се отнася.
Влияние и роля на суперкондензаторите в бъдещетоhttp://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0%BE%D1%80
Едно масирано навлизане на суперкондзаторите в близките 10 години би преобразило много индустрии. Например автомобилната индустрия би започнала производството на изцяло електрически двигатели - броят на частите на колите би паднал от 5000 на 100, което би се отразило надолу по веригата на доставчиците на части свързани с двигателите за вътрешно горене. Огромните пазари на литиево-йонните батерии биха се прехвърлили изцяло на суперкондензатори. Тенденцията за повишаване на цените на петролните продукти би спряла. Упортребата на алтернативни източници на електрическа енергия като вятърна и слънчева би се повишила и подобрила конкурентноспособността си. Някои тепърва прохождащи производства на биогорива биха се превърнали бързо в излишни и нерентабилни.
Предимства спрямо галваничните батерии и акумулаторите са следните:Интересна статия която граничи с фантастиката:
* Могат да осигуряват до 10 пъти по-голям ток и мощност в импулса
* Не изискват поддръжка
* Времето за зареждане е с пъти по-кратко
* Имат свойството за отдаване на цялата натрупана електрическа енергия при напрежение 0 V
* Електрическият заряд практически не намалява при ниски температури, тъй като не е зависим от химична реакция
* Суперкондензаторите могат да издържат резки температурни промени, вибрации и ударно натоварване [10]
* Екологичност - като суровини не се използват отровни вещества (за разлика от NiCd и оловните акумулатори).
Electrical Energy Storage Unit (EESU) тежи малко под 130 кг. /281 паунда/ и има обем от 0,075 куб.м., може да се зареди напълно за 3-6 минути, не е зависим от температурата, няма опасност от експлозия или възпламеняване при удар и осигурява 52 киловатчаса електричество. За сравнение с литиево-йонната батерия на Tesla Roadster – количеството съхрянавана енергия е приблизително еднакво, но теглото и е около 450 кг. и обемът е 0,14 куб.м, а зареждането става за около 3 часа и половина. Ако поставите два модула на EEStor, имате за същия обем два пъти по-малко тегло, много по-бързо зареждане и около 800 километра подсигурен пробег. Впечатляващо, нали?
ArturDent написа:Тани, наистина граничи с фантастиката.
Мисля че и този дето е писал статията си няма понятие от kWh или ги хвърлят ей така - "Имаме новина".
Направих сметка и се оказа че при 12V, 6 min, зарядния ток трябва да е 43 333 А. Дори и напрежението да е в "разумни" граници - 1000V, пак се получава 520 A. Това при 6 минути, при 3 - двойно.
Ще им трябва кабел дебел колкото бедрото на някое 240 месечно девойче.
Може и да са го постигнали, но за зареждане им трябва източник на енергия, с мощност 520 кW (6 min) / 1.04 MW (3 min).
Тани написа:А за цитирания акумулатор тока на зареждане е около 300А за 3 минутно зареждане, така че кабелите са най малкия проблем.Тогава се получава някъде към 3000 - 4000 V, работно напрежение. Малко множко ми се вижда.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: