Мисълта ми беше, че макар и неточно манометърът може да служи за индикация за изпразването на бутилката. Сега разговарях с един клиент, на който сме изграждали отопление с газов котел на пропан-бутан, за да го питам как точно се изменя налягането в процеса на изпразването на бутилките. Инсталацията си има манометри и може да се наблюдава всеки ден. Той каза, че зимно време бутилките идват с налягане 6 бара, а лятото - към 8 бара, вързани са 3 бутилки в паралел. Процеса на изпразване зимата продължава 2-3 седмици, а лятото не ги е сменял от юни, като през лятото газ се ползва само за подгряване на бойлера. Та неговите наблюдения са, че до 1 бар налягането си пада плавно и почти праволинейно, а от 1 бар надолу вече започва да пада много бързо. Във връзка с това смятам, че един манометър достатъчно точно може да служи за ориентир кога е време за зареждане на бутилката, без разбира се да се правят някакви изчисления за разхода на автомобила - просто само за индикатор, че бутилката е към края си. Остава да се намери техническо решение какъв точно тип да е манометъра, така че индикатора да е на таблото.
С манометъра можеш обаче да измериш значително по-точно температурата на горивото, отколкото количеството му
