Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
Щифт 1 /най дългия/ на щепсела трябва да е нула. Другите 2,3,4 трябва да са трите фази.Свали капачката на клемната кутия и виж дали можеш да пресвържеш намотките в триъгълник/трябва за имаш шест края от намотките- три начала и три края/ и тогава изпълни указанията по линка,който си приложил.Сега би трябвало двигателя да е свързан в "звезда".
За да провериш дали мотора работи първо го свържи към трифазна мрежа преди да го преработваш.
Последна промяна от fikata на пет сеп 30, 2011 3:46 pm, променено общо 1 път.
vvventsi - специалист
fikata написа:
Щифт 1 /най дългия/ на щепсела трябва да е нула. Другите 2,3,4 трябва да са трите фази.Свали капачката на клемната кутия и виж дали можеш да пресвържеш намотките в триъгълник и тогава изпълни указанията по линка,който си приложил.Сега би трябвало двигателя да е свързан в "звезда".
За да провериш дали мотора работи първо го свържи към трифазна мрежа.
тези кондензатори на схемата са за 1kW, за 120W трябва да са 7.2uF работен и 14.4uF пусков,ако го свържи с тези от схемата ще го изгори!!! а и второ, мерните единици който са написани са грешни това което е написано е милифарад а не микрофард объркана е буквата!
fikata - майстор
В линка,кой е дал си пише:
Капацитетът на кондензатора е 60-80 микрофарада на киловат,а максималното напрежение-не по малко от 400V
Капацитетът на пусковия кондензатор е от 120 до 160 микрофарада на киловат.
vvventsi - специалист
за 120W не му трябват кондензатори ако ще го пробва само дали работи ,дирекно към 220 и го завърта на ръка!
fikata - майстор
дирекно към 220 и го завърта на ръка!
Аха,значи по 110V на фазова намотка и му гледай сеира..
bip - специалист
fikata написа:
Щифт 1 /най дългия/ на щепсела трябва да е нула. Другите 2,3,4 трябва да са трите фази.
Fika, на най-дългия пише, че е земя. Това да не е някакъв двуфазен мотор? Аз мислех, че 2 е нулата, а 3 и 4 са фази. В такъв случай и на мен ми се губи една фаза, ама аз нищо не разбирам от многофазен ток, така че това е нормално.
fikata написа:
За да провериш дали мотора работи първо го свържи към трифазна мрежа преди да го преработваш.
Няма откъде да я намеря тая трифазна мрежа. :sad:

Значи, за да го подкарам на монофазен ток трябва при всички случаи да е свързан на звезда? Няма как да си остане на триъгълник и като му сложа кондензаторите, както са по схемата, да проработи?
vvventsi написа:
за 120W не му трябват кондензатори ако ще го пробва само дали работи ,дирекно към 220 и го завърта на ръка!
fikata написа:
Аха,значи по 110V на фазова намотка и му гледай сеира..
Ако го заъртя и оставя да се върти по инерция и веднага му подам ток ще тръгне ли?
Имам едно бушонче 1,25 A, ще му го вържа, или е малко?
fikata - майстор
Двигателят ти е трифазен и в момента е свързан в "звезда".Най дългият щифт,както и предполагах е нула/земя/
Схемата,която си дал е за пресвързване на трифазен двигател за работа в монофазна мрежа 220V.Освен кондензаторите,намотките на твоя двигател зада се изпълни схемата трябва да се пресвържат в триъгълник.
Не е ясно какво ще задвижва този маломощен двигател 120 W трифазна мощност.
При пресвързването му на 220V мощността му ще бъде 50 процента практически,въпреки,че теоритично би трябвало да падне до 70 процента.
bip - специалист
Поправих микрофарадите от схемата по-горе.
А ето и снимка как е свързан мотора в момента.

Доколкото разбирам, за да го свържа в триъгълник трябва да махна металния мост, който свързва трите кабела от едната страна и да сложа 3 други моста, които да свързват кабелите от едната страна, със съответните от другата страна.

Иначе мотора мисля да го ползвам, като шмиргел, примерно да си точа ножовете :-D

Прикачен файл

7.JPG
Звезда
7.JPG (65.1 KиБ) Видяна 6245 пъти
Последна промяна от bip на пет сеп 30, 2011 8:27 pm, променено общо 1 път.
fikata - майстор
Точно така.Виж схемите на капачката.В момента месинговия мост е свързал на късо трите края на намотките.На другите краища се подава 3х380V -лявата схема на капачката.
За да направиш свързване в триъгълник трябва да свържеш заедно края на едната намотка с началото на другата, края на втората с началото на третата... и т.н. /схемата на капачката в дясно с трите успоредни моста на изводите..
bip - специалист
Свързах го в триъгълник.
Утре ще взема 2 кондензатора. Тъй като границите им варират мисля, че за пусков: 130 * 0,12 = 15,6 µF и работен 65 * 0,12 = 7,8 µF ще свършат работа. Само, че точно с такива капацитети няма да намеря, така че ще гледам да взема най-близките по-малки от тях.

А не може ли по съпротивленията, които съм измерил да се определи дали моторът работи?

Прикачен файл

triugulnik-3.JPG
Триъгълник
triugulnik-3.JPG (15.91 KиБ) Видяна 6226 пъти

Прикачен файл

triugulnik-2.JPG
Триъгълник
triugulnik-2.JPG (16.21 KиБ) Видяна 6226 пъти

Прикачен файл

triugulnik-1.JPG
Триъгълник
triugulnik-1.JPG (16.78 KиБ) Видяна 6226 пъти

Прикачен файл

triugulnik.JPG
Триъгълник
triugulnik.JPG (22.54 KиБ) Видяна 6226 пъти

Тема "трифазен към 220в с 4 извода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: