Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
zz_stefanov - майстор
Предполагам, че това е конвертор 12>220 V
Не може да се каже кое е фаза и кое е нула. И на двата извода фазомера ще свети.
Не знам за какво ще го ползваш, но ако заземиш единия проводник, а наоколо има действаща мрежа 220V , може да възникнат конфликти защото не са синхронизирани.
Virtuozo - специалист
zz_stefanov написа:
Предполагам, че това е конвертор 12>220 V
Не може да се каже кое е фаза и кое е нула. И на двата извода фазомера ще свети.
Не знам за какво ще го ползваш, но ако заземиш единия проводник, а наоколо има действаща мрежа 220V , може да възникнат конфликти защото не са синхронизирани.
Признавам си,че когато писах не знаех всъщност какво е конвектор. Колегата Стефанов е писал за конве/Р/тор а аз си мислех за нещо съвсем друго да речем нещо като аспиратор за проветряне на въздуха или нещо подобно.
zz_stefanov - майстор
Извинявайте, трябва да кача диоптъра очевидно :)
Sphinx - специалист
Да обобщя - трябва да го направя с твърда връзка фазата към фазата на контакта и нулата с нула. С щепсел е рисковано.\ :rock:
moimoimoi - майстор
ми само с писане май няма да стане
дай някоя снимка че да видим :shock:
конвектора доколкото съм виждал е метално тяло /ламаринено/ и вътре има вентилатор и серпентина и един пулт за управление
ако е такова то аз си мисля че трябва металните части по които не тече ток/корпуса на конвектора/ да са занулени или заземени - за защита
то принципно може да се върже на твърда връзка-фаза с фаза и нула с нула ама 100% трабва зануляване
друг е въпроса че единия проводник който се води нула за конвектора може да е свързан и към корпуса
но това е само мое предположение-трябва да се провери
ако е така е желателно твърда връзка за да не може да се разменят фазата с нулата и да се офази корпуса на конвектора
ако нулеия проводник няма връзка с корпуса то е добре да се смени кабела с трижилен-фаза нула и земно и вече връзването да е по избор-търда връзка или с щепсел
fikata - майстор
Купих си конвектор
Да разбираме че става дума за отоплителен панелен уред КОНВЕКТОР , а не за конвертор/инвертор/- преобразувател 12V DC/ 220VАС.
По тази причина производителят препоръчва за осигуряване на добър контакт твърда връзка, а не щепселна. Не се споменава за мощността на уреда, но тя може да бъде и 2500W. Ама защо кабела не е трижилен.Мога ли да го сменя? Конвекторът е с метално алуминиево тяло и сигурно е електрообезопасено с нулата.
Кабелът е двужилен и се препоръчва твърда връзка.Какво има толкова да се умува? Всяко отклонение от инструкцията е за сметка на потребителя.
симо картона - помощник
Здравейте.Моите конвектори са с двужилен кабел с фабричен щепсел и при обръщане на щепсела фазомера свети по корпуса,но по-слабо.контактите са занулени.Вътре в радиатора кабелите не са свързани с корпуса и щепсела няма занулителни пластини.Какво се прави в такъв случай?В упътването пише:ако има щепсел просто включваш в контакта,ако няма свързваш с твърда връзка.Благодаря предварително.
dobcho_vn - специалист
Да не би някой част на нагревателя да допира корпуса ? По огледай добре.Това, че си обърнал щепсела може и да те заблуждава.Виж, като го обърнеш пак дали има такова нещо.Ако го има разглобявай и погледни някъде да не опира до корпуса тоководеща част.
engineer - специалист
Всъщност има доста електроуреди с 2 проводника за захранването и не изискват защитна нука (зелено-жълт проводник). Тези уреди са с двойна изолация. Ще го разпознаеш, като видиш табелката / етикета с фабричните данни - напрежение, мощност, Hz и други. На същата табелка ТРЯБВА да има означение две квадратчета едно в друго. Ако го няма този знак аз не рискувам да го ползвам. При включване няма значение кое е фаза и кое е нула.
Удома такива са преносими кухненски уреди - миксер, пасатор, кафемелачка, кухн. робот, прахосмукачка, зарядното на телефона, всички въртящи инструменти на майстора - дрелка, шлайф, къртач, зеге и прочие.

Виж къде са ти квадратчетата. Ако ги има хич не му мисли натаък.
fikata - майстор
Това,че тези уреди се предлагат с двужилен кабел предполага,че производителят гарантира невъзможност за офазяване на металния корпус.Подобно на преносимите ел.инструменти,но при тях корпуса е неметален и не може да се офази.Знака за електробезопасност при т.нар. двойна изолация са два вписани квадрата.
Слабото светене на фазомера може да се дължи и на индукция,а може и поради ниското качество на този фазомер.
Най добре е при съмнение за офазяване на корпуса да се премери с мултицет какво е реално това напрежение и дали го има.Мултицета в положение за мерене на пром. напрежение в подходящия голям обхват,едната сонда в небоядисана точка от корпуса на ел. уреда,другата сонда в сигурната нула на инсталацията или на заземителна пластина на щепсел/контакт когато сигурно са занулени.
П.С. С колегата engineer сме писали едновременно.

Тема "Как да свържа шепсел без заземяване?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: