• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
didoni_ - специалист
клапата на рециркулация трябва да е затворена
Не всички автомобили имат такава клапа,обикновено ако е с климатик може да има.
А до автора на темата:може да се е запушил малкия радиатор на парното и колкото и да духа вентилатора то няма да е горещ въздуха,виж според мен първо него :)
lov - майстор
Хайде и аз като запален фиатаджия да се изкажа.
Основен проблем на май всички фиатки е постоянното запотяване на стъклата и ако няма външен въздух шофирането на практика е невъзможно. Отделно самото радиаторче на парното не е оразмерено за такива ниски температури. А вкараш ли външен въздух сега при тия ниски температури няма как да се сгрееш вътре. Колкото и да вдигаш скороста на въздуха радиатора си има определено топлоотдаване и почти с нищо няма да промениш нещата.
Само за пример ще ти кажа че на моята кола всичко е в пълна изправност и в големия студ -20 и нещо си беше оная нощ докато не затворих с един картон радиатора от пред не можах да вкарам даже двигателя в нормален температурен режим. Само от парното при средно натоварване на двигателя едва стигаше 60' С'. А в купето куча студ. И това само от охлаждането от парното. Като го изключа влизаше почти в норми. Но има ли спускане и включено ли е парното двигателя направо изтива.
Тъй че така ще ти е по лесно да си направиш такъв опит да видим какво ще се получи. Все пак тези атомобили са проектирани за по топъл климат. Но пък и нас ни натиснаха здрави студове така че нещата се натрупват. Не си обвинявай парното и вентилатора че не са в ред.
Johny - майстор
lov написа:
Хайде и аз като запален фиатаджия да се изкажа.
Основен проблем на май всички фиатки е постоянното запотяване на стъклата и ако няма външен въздух шофирането на практика е невъзможно.
И при други марки става това. Решението с картона на радиатора е удачно, доказано от практиката /питай mitko414/ : viewtopic.php?f=36&t=21591&start=60
maptod - специалист
Значи вчера смених термостата и датчика на вентилатора. Ефект имаше по-бързо загрявах и държи температура. Трябва да му сложа уред за температурата за да я следа, че сега има само една червена лампа. Мисля да му сложа пак картона отпред, защото със стария термостат беше с картон.
Ето как изглежда парното:
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... e071o.jpg/
lov - майстор
maptod написа:
Значи вчера смених термостата и датчика на вентилатора. Ефект имаше по-бързо загрявах и държи температура. Трябва да му сложа уред за температурата за да я следа, че сега има само една червена лампа. Мисля да му сложа пак картона отпред, защото със стария термостат беше с картон.
Ето как изглежда парното:
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... e071o.jpg/
Чакай сега ние говорим за картон пред радиатора на двигателя. Защо показваш тази снимка. Там нищо няма да слагаш.
А това че си сменял термостатния клапан е добре защото той може да заседне във всяко едно положение. И при напълно отворен термостатен клапан посмъртно няма да имаш парно в колата дори и при по меко време.
И да питам какво друг общо има по темата със смяна датчика на вентилатора. Той се включва само когато температурата в радиатора достигне максимална температура. Да не казвам голяма приказка ама при 99% при повреда на такъв датчик е че не включва когато се достигне такава температура. От колкото обратния вариант. А в тоя студ на да ли и ще имаш такъв случай. Всъщност от както се захлади времето всяка година освен ако не бръмча на едно място не ми се е случвало да чуя че ми се сключва перката. И това е съвсем нормално при чисти радиаторни пити и изправна охладителна система на почти всички автомобили.
Мисълта ми е че май трябва да сменяш майстора или консултанта дето ти е дал такъв акъл.
tomny - специалист
Тези, които слагате картони пред радиатора, си оправете термостатите, и ще имате парно, без значение от външната температура. Няма такова нещо, като автомобил за топъл климат. Има такива за студен климат, обикновено са с печка и подгряване на седалките. Но двигателя е същия. Говоря за бензинов, за какъвто пита автора на темата. Моят също е от тези за "топъл климат", сиреч италиански, ами при минус 20, за десетина минути стрелката заковава на средата на скалата и не мърда от там, каквото и да правя.
lov - майстор
Не се ли усещаш че се изказваш малко неподготвен или с манталитета на гаражен майстор. Или не си чел какво съм писал по горе. И пак ще ти напиша дано захапеш и да не спориш. За термостата спокойно мога да твърдя че ми е в пълна изправност. И тя загрява за толкова кратко време като твоята. Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури. Тая зима температурите са си доста под обичайните за които са проектиране нашита автомобили. При температура около -10 всичко си е нормално като отопление. Но като минеш -20 вече е съвсем друго. Ако ти си налага да караш по 500-600 за деня ще ми запееш друга песен. Не картони ами ще почнеш да питаш как да си монтираш допълнително отопление на колата.
iva6ki - специалист
Предишната ми кола беше същата фиат уно 1.0 , водеха го шведски.Понеже си сменил термостата и
датчика картона за тази кола зимата е да не кажа "задължителен" да покрива 70% от радиаторната пита
според времето можеш да го намалиш или увеличиш (картона). Масово на този автомобил кората на двигателя отдолу я няма.Оказва голямо влияние за температурата , да не говоря за локвите колко
пъти съм сушил делкото.
batkotony - специалист
lov написа:
Не се ли усещаш че се изказваш малко неподготвен или с манталитета на гаражен майстор. Или не си чел какво съм писал по горе. И пак ще ти напиша дано захапеш и да не спориш. За термостата спокойно мога да твърдя че ми е в пълна изправност. И тя загрява за толкова кратко време като твоята. Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури. Тая зима температурите са си доста под обичайните за които са проектиране нашита автомобили. При температура около -10 всичко си е нормално като отопление. Но като минеш -20 вече е съвсем друго. Ако ти си налага да караш по 500-600 за деня ще ми запееш друга песен. Не картони ами ще почнеш да питаш как да си монтираш допълнително отопление на колата.
Впечатлен съм от упоритостта ти да защитиш собствената си гледна точка.И от липсата на елементарно познаване на принципа на работа на охладителната уредба и в частност на термостата.Би ли обяснил,при правилна работа на термостата и екстремно студено време с какво,аджеба,ще помогнеш на двигателя да влезе в нормален температурен режим с картона пред радиатора?(А оттам и на парното в купето...)
Johny - майстор
Moже ли аз да ти отговоря - при твоята ситуация термостата ще притвори, с което осигурява по-малка циркулация в големият кръг. По този начин има достатъчно топлина за нормалната работа на двигателя. Само че от това в купето ще стане още по-студено, защото парното е вързано в големият кръг на охлаждане.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Как да вдигна обороти на мотора на парното на Фиат Уно 1.0?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: