• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
миро83 - напреднал
vk написа:
Я виж тук - фирма "Тест русе" ЕООД
има такова реле с наименование РЕЛЕ ПОЗИСТОРНО ЗАЩИТНО (което е същото)
http://www.test.ruse.bg/bg/index.php?p=products
Търси го бързо, да не се разтопи сладоледа, или да мине сладоледенето време.
От някаква стара машина не може ли да се вземе- или виж кой завод произвежда тази машина и се обърни към тях за резервна част.
Тя машината работи направих го да включва с контактора на компресора ,но искам да разбера каква е тази защита и ако може да я поставя пак.Не е съща като тази на "ТЕСТ" тази е някаква електронна а тази моята е някаква стара от 83 г. :-D
vk - специалист
Колега, това реле(позисторното) явно се прилага в хладилната техника и го срещам със няколко наименования:
- топлинно реле
- пускозащитно реле
- пусково реле
Ето какво излезе от един хладилен форум:
Принцип на действие:
Намиращата се в релето така наречена "таблетка" пропуска ток само когато е студена. При нагряване проводимоста на "таблетката" изчезва и веригата се прекъсва.
При пускане на мотора токът минава през работната намотка и едновременно през "таблетката" и пусковата намотка. Моторът тръгва. При преминаване на тока през таблетката тя се нагрява, и изключва пусковата намотка. За проверка на позисторното реле го разклатете и слушайте - ако в пусковото реле има прах, значи полупроводниковия елемент "таблетка" се е разпаднал(релето е неизправно). Ако не, то най вероятно пусковото реле е изправно.

Виж и тези два линка:
http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... &topic=804
http://www.electroprogres.com/index.php?l=1095 (има показани различни такива релета)
lz1tar - специалист
Джаджата се нарича УЗП(устройство защитно позисторно),произвеждаше се в Харманли.Все още се намират по магазините,поне в Пловдив.Мисля,че русенското произведение е същото.Преди година бях питал във форума някой помни ли как се свързваше това чудо,отговор така и не получих
Ahmakov - специалист
Това реле предпазва компресора, в намотките на ел.двигателя има позистор и при по висока температура, го изключва за да не изгори. Трябва да управлява контактора на компресора, а не на вентилаторите.
Свързването е елементарно. Има си означения. Две клеми за 220V, две за позистора, три клеми за NO и NC.
миро83 - напреднал
vk написа:
Колега, това реле(позисторното) явно се прилага в хладилната техника и го срещам със няколко наименования:
- топлинно реле
- пускозащитно реле
- пусково реле
Ето какво излезе от един хладилен форум:
Принцип на действие:
Намиращата се в релето така наречена "таблетка" пропуска ток само когато е студена. При нагряване проводимоста на "таблетката" изчезва и веригата се прекъсва.
При пускане на мотора токът минава през работната намотка и едновременно през "таблетката" и пусковата намотка. Моторът тръгва. При преминаване на тока през таблетката тя се нагрява, и изключва пусковата намотка. За проверка на позисторното реле го разклатете и слушайте - ако в пусковото реле има прах, значи полупроводниковия елемент "таблетка" се е разпаднал(релето е неизправно). Ако не, то най вероятно пусковото реле е изправно.

Виж и тези два линка:
http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... &topic=804
http://www.electroprogres.com/index.php?l=1095 (има показани различни такива релета)
Не е такова реле погледнах го това не е с "таблетка" на друг принцип е и управлява контактора на двата вентилатора.Благодаря все пак помоща
миро83 - напреднал
lz1tar написа:
Джаджата се нарича УЗП(устройство защитно позисторно),произвеждаше се в Харманли.Все още се намират по магазините,поне в Пловдив.Мисля,че русенското произведение е същото.Преди година бях питал във форума някой помни ли как се свързваше това чудо,отговор така и не получих
Не съм срещал по магазините за такива неща в русе такива релета ,а и аз не съм сигурен ,че това е изгоряло
миро83 - напреднал
Ahmakov написа:
Това реле предпазва компресора, в намотките на ел.двигателя има позистор и при по висока температура, го изключва за да не изгори. Трябва да управлява контактора на компресора, а не на вентилаторите.
Свързването е елементарно. Има си означения. Две клеми за 220V, две за позистора, три клеми за NO и NC.
Това може и да е така :-D защото два проводника от компресора са свързани на клемите на позистора ,но защо да управлява контактора на вентилаторите не знам не сам променял нищо така съм я взел и втора година си работи така.А може ли да е изключило от загряване защото този ден беше мн.горещо а машината е облещена на слънце :-D и при това свързване да изключва контактора на вентилаторите защото компресора не е изключвал той е с токова защита.Защото преди това го е правила това да изключва вентилаторите но за кратко като се спре и после тръгват .А на NOи NC контактите какво трябва да се свърже на NC трябва да идва постоянна фаза и да се прекъсва при загряване на позистора на намотката на компресора.Ако бъркам може да ме поправиш ще съм благодарен
MamaMy - майстор
Някой според мен е побългарил машината. Как ще спира вентилаторите точно когато има най-голяма нужда от тях. Явно тази защита е управлявала контактора на компресора, а вентилаторите са си били директно, но някой "сръчко" е разменил местата и сега работи криво. Така има голям шанс да се окоти някой компресор от прегряване.
  • 1
  • 2

Тема "ПРОБЛЕМ С РЕЛЕ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: