• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Virtuozo - специалист
Justy написа:
Пусковата намотка е по дебелия кабел. За да определиш общия извод на пусковата и работната трябва мултицет с добра батерия на обхват 2К.
Да ама Justy това не му върши работа понеже по дебел е само единия от трите кабела! Килоомметър ще му свърши работа ако знае коя намотка е пускова и коя работна/демек по високоомната ли е пускова или обратно/.
Коментара на Velsi е по полезен и все пак не до край изчерпателен.
Любчо аз мисля че намотката с по-ниско съпротивление е работна а тази с по-високо пускова,но не съм 100% сигурен в това,изчакай другите да потвърдят.
Иначе в компресорчето има две намотки а краищата които излизат не са 4 а 3 единия край на пусковата и единия на работната са свързани заедно.Сега за да ти дам насока за измерването си измислям хипотетично две стойности примерно да речем че работната е 300 ома а пусковата 400 .Като мериш с омметъра трите комбинации в дадения случай ще получи веднъж показание 300,веднъж 400 и веднъж 700 ома /в твоя случай показанията може да са по малки или по големи,но принципа е същия/.Та когато получиш най-голямото показание от 700 на два от изводите,то тогава третия който в момента е свободен се явява общия за двете намотки/може би е синия при теб/ тогава вече остава да видиш между общия да приемем условно синия и кафевия колко е съпротивлението ако е 300 то значи син-кафяв е работна и остава логично син-бял да е 400 и тя ще е пускова.Ами от това по добре незнам как да го обясня и пак ти казвам за всеки случай изчакай колегите да потвърдят написаното от мен понеже не съм специалист.
LYUBO3L - напреднал
успях да го накарам да заработи като допирам пусковата намотка до работната но сега се появи друг проблем работи няколко секунди и започва само да се тресе без да изпомпва въздух и загрява явно компресора е негоден или има нужда от още нещо
rettere - специалист
нещо като схема Изображение
....ама не стана с качването :datz:
Последна промяна от rettere на вт ное 17, 2009 11:17 pm, променено общо 1 път.
Justy - майстор
Който малко разбира от двигатели знае, че на пусковата намотка не само извода е по дебел - самата тя е от по дебел проводник / заради по високия пусков ток /. Съответно е с по ниско съпротивление. Дали сега е ясно как да определим трите извода :?
rettere - специалист
Изображение
малко се забавих с качването и рисуването...
пусковата е с по-тънък проводник и с по-голямо съпротивление,щото работи само при пускане и на практика не се загрява...май нещо бъркаш...?
П.С.Прав си това го знае този ,който малко разбира от ел.двигатели :cry:
1115 - специалист
LYUBO3L написа:
успях да го накарам да заработи като допирам пусковата намотка до работната но сега се появи друг проблем работи няколко секунди и започва само да се тресе без да изпомпва въздух и загрява явно компресора е негоден или има нужда от още нещо
Пусковата работи само докато тръгне мотора - после се изключва.
Стандартно това се прави с реле за хладилник.
То е просто реле, на което намотката е от дебел проводник и е последователно на работната намотка. Когато мотора не се върти, тока през тази намотка е голям и релето задейства - така се включва пусковата намотка. Тръгне ли мотора и тока пада - релето изключва пусковата.
Има и вградена биметална защита - ако не се задейства мотора до 4...5 сек се прекъсва тока към релето и компресора.
LYUBO3L - напреднал
вече работи и то с реле БЛАГОДАРЯ ВИ!!!
а някой знае ли колко е надежден тоя компресор ще го използвам за нагнетяване на 3 литров съд до 6 атмосвери
shotik - майстор
Може да нагнетяват до 16 атм/по новите единици незнам как е / и е опасно ако някъде по съда или тръбопроводите няма монтиран предпазен клапан,може да спука съда и това е една въздушна БОМБА !
Ако нямаш такъв вентил не си прави опити ,за да не стане беля с теб или друг от хората около тебе.Ползвай го без съд,само с маркуч да си помпаш гуми на колело ,мотор или кола,за боядисване е малък дебита на въздуха и пистолета няма да ти боядисва равномерно,може да се ползва за аерограф,но с допълнителен съд и предпазен клапан..
LYUBO3L - напреднал
shotik благодаря за предупреждението
за ваше успокуение ще ви кажа ча знам какво правя налягането ще се гегулира до 6 bar чрез плевмогрупа и пресустат ще има и ел клапан за изпускане на налягането така че човечеството е в безопастност :wink:
rettere - специалист
:idea: Тури му и механичен клапан.И не го пускай под налягане щото няма да тръгне.Първо пускаш,после го товариш да помпи..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Тема "компресор за въздух от хладилник,как???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: