Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
colyo - специалист
Ако е за 10-12 часа една хладилна чанта пълна с лед ще те изкара. Преди няколко години се наредихме като поляци на един риболов с преспиване. Отидохме до язовира с една джипка автоматик и вечерта забравихме да изключим хладилната чанта от запалката. Не знам колко харчи една хладилна чанта с охладител, но сутринта даже лампичките на арматурното табло не светеха. За капак се бяхме установили в едно дере с радиосянка и най-близкото място с обхват беше на 7 км нагоре. Докато обясним и на "спасителния" отряд къде точно сме се скрили, преспахме още една вечер.
Gadnyara - специалист
Това е-хладилна чанта, сак, и т.н. според количеството пититета. Подбират се кенове или бутилки с по-малък обем, за да може да се изпие преди да се стопли. Инвестиция в добра чанта, от която не изтича водата ще Ви свърши повече работа и ще държи в горещо време над 8 часа ледено хладна бирата. На тръгване към сбирката минавате през някоя бензиностанция или по-голям магазин, купувате две торби лед и докато изпиете напитките все още ще има лед в чантата.
П.п. едната торба се изсипва около бутилките, другата - за почитателите на твърдите коктейли с много лед в чашата.
baretata_7_62 - специалист
Благодаря за идейте, ще ги обимисля отново и ще избера най-удачния варянт. Като стигна до дилема или нетрадиционно решение ще пиша :)
MamaMy - майстор
PCL82 написа:
...Аз бих добавал реле, което свързва допълнителният акумулатор към инсталацията, едва вече когато двигателя запали и работи стабилно и го откача при спрян двигател. Релето може да е електронно и да следи зарядния ток и напрежението на акумулатора, като го предпазва и от дълбок разряд. Вторият акумулатор е добре да бъде тягов, за да носи на дълбок разряд.
+1
Подкрепям този подход и мисля, че трябва да се доразвие. Мисля, че не е добре да е електронно релето а обикновено механично ладово за зареждане. идеята е, че няма как да протече обратен ток през отлепени контакти докато през електрониката протича спокойно и то фатален обратен ток. Другия вариант е електронно реле да управлява обикновено механично.
По въпроса с тяговия акумулатор имам едно дребно колебание. Имам блед спомен за прочетено за тяговите акумулатори, че се делят на два подвида. Стационарни и мобилни. Първите не са подходящи поради механична неустойчивост на клетките към вибрации, а вторите са почти двойно по-скъпи.
Относно идеята за газов хладилник мисля, че това е най-доброто. Не случайно всички каравани са оборудвани с такъв. Проблема пак опира до цена. Тук вече всеки решава според възможностите си. Аз бих избрал готов комбиниран хладилник от каравана работещ на 12 волта, 220 волта и газ :-D
Илчо Илиев - майстор
А защо не си заредиш акумулатора на зарядно, какъв е смисъла да правиш толкова неща с риск да скапеш я алтернатор, я инсталация...
Аз рядко излизам от село и... на къси разстояния , на фарове, вентилатор, радио и...през 20 дена се налага да дозареждам акумулатора...е като е студено,сега няма проблем,а ако сложа втори...просто няма да разбере,че е закачен...Просто размишлявам....
Колко дневен ще е престоя на къмпинг/язовир...абе където ще се използва този охладител...
gozilla - напреднал
абе закачи един мощен диод на плюса дето ще отива към допълнителния ти акумулатор.какво има за чудене
pansim - майстор
MamaMy написа:
Мисля, че не е добре да е електронно релето а обикновено механично ладово за зареждане. идеята е, че няма как да протече обратен ток през отлепени контакти докато през електрониката протича спокойно и то фатален обратен ток. Другия вариант е електронно реле да управлява обикновено механично.
Колега, при цялото ми уважение, но това е меко казано неверно, да не употребя по-силна дума :)
Какви фатални обратни токове... :-D :-D :-D
MamaMy - майстор
Подсъзнателно и аз се сетих първо за това, но остава проблема при закачане на товар без да откачва кабелите на колата да разрежда през диода и основния акумулатор
DMN - майстор
Не виждам практически смисъл в тази идея. Защо трябва този акумулатор да е свързан паралелно с автомобилния...Нито ще успее да се зареди напълно в автомобила(когато го разредиш на пикника), нито пък е удобен и пълноценен в багажника - основния товар пак ще е на автомобилния акумулатор, е и този ще му помага доста, но твоята идея доколкото разбирам не е това. Иначе ти трябва само един кабел - за плюса. За минуса може да използваш рамата на автомобила - някъде в багажника, ама да е яко свързването. Но не разчитай да се зарежда от алтернатора, освен ако не си правиш пикника в Германия и ходиш от тук до там...
MamaMy - майстор
pansim написа:
MamaMy написа:
Мисля, че не е добре да е електронно релето а обикновено механично ладово за зареждане. идеята е, че няма как да протече обратен ток през отлепени контакти докато през електрониката протича спокойно и то фатален обратен ток. Другия вариант е електронно реле да управлява обикновено механично.
Колега, при цялото ми уважение, но това е меко казано неверно, да не употребя по-силна дума :)
Какви фатални обратни токове... :-D :-D :-D
Електронното реле за заряд имах предвид е проектирано да работи само еднопосочно. Протичането на ток в обратна посока го унищожава. Извинявам се за недоуточнението от моя страна! Не съм се изразил ясно, но подсъзнателно го определих като такова от тук. Моя е грешката.
PCL82 написа:
...Аз бих добавал реле, което свързва допълнителният акумулатор към инсталацията, едва вече когато двигателя запали и работи стабилно и го откача при спрян двигател. Релето може да е електронно и да следи зарядния ток и напрежението на акумулатора, като го предпазва и от дълбок разряд. Вторият акумулатор е добре да бъде тягов, за да носи на дълбок разряд.

Тема "Паразитен акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: