Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MamaMy - майстор
Има и друг вариант за работа на трифазни машини от монофазна мрежа, който е много по-лесен за реализация. Нарича се ротационен фазов конвертор(rotary phase convertor).
Изображение
С помоща на един трифазен двигател с достатъчна мощност, монофазното напрежение се превръща в триафазно. Ако машината няма възможност да разботи при трифазно 220V(повечето съветски и американски би трябвало да могат, след свързване на двигателите им в триъгълник), се ползва трифазен повишаващ трансформатор 220/380, с което схемата съвсем се оскъпява. За подробности, потърсете в гугъл.
Копирано от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=141793
hidrazin - майстор
paparosko написа:
Ще експериментирам и ако има успех съм замислил най-напред за зареждане на акумулатор с цел осветление - вероятно светодиодно. :)
Намери си други неща за експериментиране. :) И да не вземеш да се подлъжеш по оня боклук на ЧЕРПАКОВ :lol: за 3 бона. Отдавна не е актуален на пазара и продава само боклуци с огромна надценка.
Успех, и весели празници!
:partyman:
Iliev Labs - специалист
Опитвам да кача фаила:

Прикачен файл

3.1-35.rar
(391.35 KиБ) Свален 895 пъти
paparosko - специалист
Iliev Labs написа:
Опитвам да кача фаила:
Благодаря за материала!
Ще го разгледам.

:)
bulhomes2 - майстор
Направо си успял. Благодаря. Шму гу распечатам, па да чете...
Гали, нещо не разбрах. Това, което си дал, не е ли за пускане на трифазен с монофазен ток?
MamaMy - майстор
Точно де. Пускаш си един трифазен мотор да върти на монофазен ток. Използваш двете намотки съответно за стартова и работна. Като вържеш към него обаче трифазен консуматор (над пунктира) и се оказва, че той вече е станал генератор на трифазен ток и го захранва без проблем. Със същия успех може да го въртиш и с външен двигател, но е абсолютно безсмислено ако имаш мрежа 220. Номера е да се използва като генератор стандартен мотор. На този принцип са изработени преобразувателите (конвертори) на еднофазно в трифазно напрежение на Изоматик

ПП Още помня в армията как пускахме генератори които са стояли дълго и в тях не е останал никакъв магнетизъм и не искат да се възбудят и да генерират. При работещ двигател взимаме две тънки телефонни кабелчета и от генератора подаваме за кратък момент напрежение на някоя от намотките на генераторната част. Получава се слабо магнитно поле, но е достатъчно да възбуди генератора и той да повиши напрежението. В последствие при всяко палене той се самовъзбужда от остатъчния магнетизъм.
hidrazin - майстор
MamaMy написа:
...Още помня в армията как пускахме генератори които са стояли дълго и в тях не е останал никакъв магнетизъм и не искат да се възбудят и да генерират. При работещ двигател взимаме две тънки телефонни кабелчета и от генератора подаваме за кратък момент напрежение на някоя от намотките на генераторната част. Получава се слабо магнитно поле, но е достатъчно да възбуди генератора и той да повиши напрежението. В последствие при всяко палене той се самовъзбужда от остатъчния магнетизъм.
Точно! Много и от съвременните генератори са направени с асинхронен генератор. За да са сигурни че няма да си загуби магнетизма, в ротора има пробита една дупка, в която е напъхан един пръчковиден магнит. Малък, но е достатъчен за първоначално възбуждане. И Ямаха има такива.
:partyman:
bulhomes2 - майстор
Я да видим дали съм разбрал.
1. Връзваме оста на колкото си може по-голям трифазен двигател за коляновия вал на двигателя на голфчето. Големината така, щото се предполага, че зор ще намерим толкова голям ел двигател, че да е повече от 70% от мощността на голфовския двигател.
2. Палим двигателя.
3. От акумулатора пускаме за кратко ток през някоя от (или и трите) намотки на ел двигателя.

И на краищата на намотките ще излезе 220V, 50Hz?!? Не ми се вярва да е тъй просто...
Junak - майстор
И кондензатори трябват. И става :) Лошото е, че първоначално трябва да бъде захранен от мрежата или от друг източник
Последна промяна от Junak на вт дек 24, 2013 12:39 pm, променено общо 1 път.
bulhomes2 - майстор
Кондензатори за да вържа трифазния мотор като за пускане на монофазен (пусков и работен) ли?

Тема "Преобразуване на електрически двигател в генератор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: