Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Duke_BG - специалист
mario-borisov написа:
бобината е 380В-16А, става на въпрос за болчето, което е под черния кабел който се намира от ляво от това болче да направя един мост до нулата така ли ?
точно това имах пред вид - по снимките то ми изглежда да е другия извод на управляващата намотка

това което си написал не е работното напрежение на бобината а на целия контактор
има ли табелка на ПВ-то (цялата кутия с двата бутона ) ??

така или иначе ако бобината е на 380 волта тя само ще изръмжи и няма да включи , но поне няма да я изгориш :)
mario-borisov - специалист
на кутията пише 500в - 16а, 380в- 50хц
fikata - майстор
на кутията пише 500в - 16а, 380в- 50хц
това означава,че бобината на контактора е за 380V 50хц
номинален ток на силовите контакти 16А
Работно напрежение между контактите до 500V

Ето ти класическата схема на твоя ПВ = пускател въздушен ,което ще рече, че контакторът е монтиран в кутия с вграден "пуск-стоп" и към контактора има и термична защита в определен диапазон
Изображение

От схемата: Краят на бобината,която е за 380V А1 трябва да се свърже към входящ контакт на контактора К1 или К3 когато другият край на бобината е свързан към входяща фаза на К5
Провери си свързването по схемата, която давам /вярвам,че не е проблем да четеш такива елементарни схеми/ Схемата е достатъчно лесна за разчитане,отколкото широкоекраните / а може би са и 3D формат/ които си пуснал.

П.П. Обърни внимание на входа и изхода на пускателя. Захранването от мрежата трябва да се свърже към клемите на контактора, а захранването към двигателя да се свърже към изходните клеми на термичната защита след контактора.
От снимките ти не личи кой е захранващия кабел и кой е изходящия кабел към двигателя.
Последна промяна от fikata на вт юни 03, 2014 3:21 pm, променено общо 4 пъти.
todortv - майстор
Аха, сега се вижда по-добре. На първите снимки виждах само кафяв и син.

Сега гледаш последната снимка. Най- долу, от кафявия или черния в ляво, пускаш мост до свободната клема
на бобината. Това, след като си убеден, че бобината е за 380В, на нея също пише, малко над онова свободното болтче.
mario-borisov - специалист
последно моста трябва да е от нула към свободното болче или от фаза ?
Кики - специалист
От фаза, ама не от тази на която е свързан червения а от някоя от другите две. И още нещо, по-горе fikata ти каза да обърнеш внимание къде ти е захранването, в случая при теб както са снимките захранващия кабел трябва да е отдолу а отгоре да е кабела към мотора, ако е обратно разкачаш кабелите обръщаш цялото ПВ и закачаш наново жиците.
mario-borisov - специалист
ето снимка куде направих моста и не тръгва. захранването ми влиза от горе може ли в това да е проблема ?

Изображение
todortv - майстор
Сега размени местата на кабелите.
fikata - майстор
ето снимка куде направих моста и не тръгва. захранването ми влиза от горе може ли в това да е проблема ?
Захранването ти идва правилно "от горе" на контактора.
Не тръгва. Горе съм ти дал схема.Търси по нея.
Разкачи кабела към двигателя.
Подай директно на клемите на бобината две фази 380-400V и виж дали ще сработи контактора.
Ако ДА - тогава провери последователните елементи в оперативната верига пуск-стоп термична защита дали дават контакт.
Ако НЕ провери бобината на контактора дали не е прекъсната.
Кики - специалист
Точно там е проблема че захранването ти е отгоре, разкачай всичко и обръщай ПВ-то на 180 градуса > пак свързване и ша тръгне
Опс- изпреварил си ме, той има предвид отгоре погледнато на снимката, което е грешно не трябва да е откъм термичката, просто е монтирал пускателя "с главата надолу".

Тема "Свързване на контактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: