Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ditronix - специалист
Trakehner написа:
Много далеч съм от експерт по усилвателна аудио техника, но ще опитам да ти отговоря както аз виждам нещата, надявам се и някой друг да се включи....................
Прави впечатление, че се изказвате изключително експертно и поетично по отношение на качествата на различните усилватели. Особено поетично за ламповите.И пример за това:
"....Няколко думи за звука: В сравнение със стандартния Gainclone на Audiosector, хибрида има много обемна сцена, много по-висока динамика ( възможно е и заради повечето капацитет, другият амп с LM3886 е само с 13, 600uF на релса ), доста по-реалистичен звук с висока резолюция и прекрасна среда. За сметка на това изостава малко в контрола на баса. По мое мнение, този вариант е минимум две класи над стандартния Gainclone с LM3886 и определено може да се нарече hi-end. Звукът е по-скоро лампов, няма и следа от леката агресия и пълната липса на сцена на тези чипове при по-семплите имплементации, по-изнесен напред и триизмерен. Пробвах го и с 6Н23П от Рефлектор, както и с ЕСС88, според мен 6Н23П на Воксход е най-подходящата. Имам и 6Н1П, която може да работи в тази схема, макар, че напрежението ще и е малко нисичко. Това от мен за сега :)........."
Това е изключително експертно и поетично изказване. В смисъл "дрън,дрън,дрън....".
Колкото до ето това: "Могат и двата варианта да се направят - лампа на входа и транзистори/чипове на изхода, както е при този конкретен проект, или транзистор/опамп на входа и лампа на изхода. Вторият вариант е доста безмислен според мен лично. Съвременните транзистори/чипове ( ще използвам означението СС за тях от сега нататък, чипът всъщност е микроусилвател в общ корпус, базиран на транзистори ) имат доста по-ниски нива на шум и изкривявания от лампите, но им липсва импулсната динамика на вторите. Ламповите усилватели изостават в контрола на баса ( най-ниските тонове ) и при използването на крайни лампи е нужен изходен трансформатор, както знаеш, който има до...................................................."- мисля, че коментарите са излишни. Дрън-дрън-дрън......
Фактът, че е направен един усилвател, лампов-не отричам, че на този етап това си е усилие-несъмнено- е за уважение! Но от там нататък .... За мен нещата са такива. Мненията ми не са обвързани с лични отношения! Който ме познава е наясно с това.
sstefanov - майстор
Само не разбрах лампата защо е сложена в схемата?
nikolovvd - майстор
Стефанов, забравяш че едно време се топлехме докато слушахме радио и гледахме телевизия.
Сега закачаме по стените камини на биоетанол, за да ни е по-уютно.
Времената се менят и като видиш в средата на един усилвател да грее една лампа, оградена от фино обработено дърво, те обзема едно такова умиление, че неминуемо те връща в ония години, когато телевизията бе само една и предаваше до 23 часа, лимонадата бе 5 ст., а Кока Кола имаше само в партийния дом по 15 ст. :-D
Аз бих сложил и от ония лампи, които се слагаха като "оченце" на старите радиоприемници за индикация за точна настройка на станцията, за да има нещо да мърда като цветомузика. :razz:
sstefanov - майстор
Само да поясня, че основният ми усилвател е изцяло лампов (няма никъде полупроводник в него), включително и коректора на грамофона (в който има диоди само в анодното захранване).

Но ме заинтересува защо точно в тази схема има лампа, включена точно по този начин.
8180 - майстор
8180 написа:
Колега Trakehner,
Моля, не се обиждай. Приветствам заниманията ти - връщаш ме в спомените.

Странно ми е (или разбираемо), че не се включва Колегата Стефанов.

1. На днешен ден, оцветените горе подлежат ли на някакво обективно измерване и сравнение.
Няма лошо в Този Форум да се споделят "Направи сам" решения, още повече да се дадат пояснения (оттук-оттам) - колегата спамена, че не е докрай навътре в нещата.

Възможно и да е извън обхвата на Форума, но бих помолил:

Колега sstefanov,
Вярвам, че някакво Твое (преценено за нивото ни) становище, би насочило усилията на Съфорумците в разумна (на днешен ден) посока по въпроса "Лампа/полупроводник?", в различни случаи (цели) и вероятна "входно-изходна" среда. Демек, докъде са митовете и модата и къде започва рационалният (технически потвърден/измерим) смисъл.
Най-общо, това питах в цитирания пост. :?

П.П. Май почти няма теми в този дух за аудиото. Ако се появи и дигиталният звук в една евентуална дискусия - чудесно! :)
sstefanov - майстор
Не виждам никакъв смисъл да се внасят хармонични изкривявания в сигнала. Напротив - стремежът на всички би трябвало е тези изкривявания да са по-малки.

Обратната връзка наистина е странна и може би това налага предусилвател с ниско изходно съпротивление.
Това също е интересно и на мястото на автора бих пробвал разликите между настоящата и класическата схема.

А иначе за лампи и полупроводници - всичко е въпрос на много компромиси. Всяко нещо си има предимства и недостатъци и всеки преценява кое е по-важно за него във всеки конкретен случай.
sstefanov - майстор
Имах предвид крайното стъпало.
Оригиналният Gaincard на 47 Labs е изпълнен с минимален брой качествени елементи, без печатна платка, с минимални дължини на проводниците и още няколко неща, които го правят толкова добър.
Повечето от "Gainclone" копията му, обаче, пренебрегват тези правила и не знам защо се наричат Gainclone, като повтарят схемата на производителя на чипа.
А в твоя случай освен всичко това има добавени и доста елементи, заради които и задавах въпросите си.

Та идеята ми беше да се опиташ пак с този чип да направиш един "Gainclone", колкото може по-близо до класическия и да го сравниш с посочената от теб схема. Тогава ще се чуе има ли подобрение (т.е. смисъл) от допълнителните елементи.

Тема "Хибриден усилвател с 6Н23П и крайни LM3886" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: