Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
todortv - майстор
Това с безкрайните обороти е теоретично.
Проба може да се направи с мотор от прахосмукачка, без турбина..... :)
Колкото е по-мощен мотора, толкова вероятността да влезе в "критични" обороти е по-голяма.
На пералните мисля, че не е сериен.
fox_vt - майстор
Е как така тока клони към нула магнитното поле намалява а оборотите се покачват :? То това теоретично си става перпетуум мобиле :) В един момент тока става нула а оборотите безкрайни :shock: .
fikata - майстор
кандид написа:
Имам проблем с разбирането на работата на сериините правотокови двигатели на празен ход.Изчел съм доста неща по въпроса,но все още не мога да разбера по същество как така нямат ограничение в максималните си обороти на празен ход.Може ли някой колега с повече познания от мен по въпроса да ме ориентира?
"Изчел съм доста неща по въпроса" Зависи какво си чел. Може би недостатъчно или не това,което може да ти послужи да осмислиш необходимостта да задаваш този въпрос.
Запознай се с работните характеристики на видовете пост.токови двигатели: скоростни характеристики,характеристики на въртящия момент,механични характеристики....
Как при серийна машина, при която магнитния поток се създава от ток равен на котвения....
Скоростта на двигателите с последователно възбуждане се изменя силно с изменение на тока/товара/: при голям товар тя намалява чувствително, но двигателят създава голям въртящ момент,без да спре.Обратно, тези двигатели, при намаляване на товара скоростта рязко се увеличава и при празен ход може да стане опасна за конструкцията на машината.
Затова не се разрешава тези двигатели да работят без товар.
Обикновено се допуска тези двигатели да работят да макс. обороти 1.5 пъти по голями от номиналните.
Много хубаво си го обяснил.Само си забравил да споменеш,че с нарастването на скоростта на ротора на празен ход големината на тока ползван от мотора силно намалява и клони към нула.Може би защото ще трябваше да обясниш как така в условията на намаляващо потребление на външна енергия или почти никакво такова кинетичната енергия на въртящите се части расте и то с квадрата на скоростта!
todortv - майстор
Ако ротора на постояннотоков двигател се завърти от външна сила, двигателят ще действа като генератор и ще създаде електродвижещо напрежение (ЕДН). Това напрежение също се генерира и при нормалната работа на двигателя. Въртенето на двигателя създава напрежение, наречено обратно ЕДН, защото е обратно на входното напрежение. Затова спада на напрежението върху мотора се състои от спада на напрежението на това обратно ЕДН и паразитното напрежение, което е резултат на външното съпротивление на котвените намотки. Тока през двигателя е:

I = (V_{applied}-V_{backemf})/R_{armature}

Механичната сила произведена от двигателя е:

P = I * V_{backemf}

Когато двигателя се включи или бъде застопорен, обратното ЕДН е нулево, защото то е пропорционално на скоростта на въртене. По тази причина токът през котвата е много по-голям. Тази висока стойност на тока причинява силни електрически полета. Когато двигателя се върти, обратното ЕДН се увеличава, докато стане равно на входното напрежение минус паразитното напрежение. Затова тече малък ток през намотките на електродвигателя. Следните три уравнения могат да се използват за намиране на скоростта, тока и обратното ЕДН на натоварен двигател:

Load = V_{backemf} * I

V_{applied} = I * R_{armature} + V_{backemf}

V_{backemf} = speed * Flux_{armature}
fikata - майстор
кандид
Разбирам,че не си напълно удовлетворен от написаното от мен на български.
Предлагам ти най простото обяснение,което съм намерил на чужд език.
http://h4e.ru/elektricheskie-mashini/142-dpt-pv
http://www.radioingener.ru/xarakteristi ... uzhdeniya/

todortv =D>
П. Петков - специалист
pipilica написа:
Ми пускал съм и стартер и пак не може да се разпадне, може да завлекат фтулките да опечеш намотките може да се прецака колектора. За по-малко от минута набира доста високи обороти и почва да грее, според мен няма и 5000 оборота, за сравнение ползвам колекторен мотор от пералня, той ако знаеш кви обороти прави на празен ход не е истина, и пак не се разпада.
Е то зависи колко време го мъчиш все пак.
ArturDent написа:
pipilica, това старо моторче има триене на лагерите и съпротивлиение от вентилатора за охлаждането.
т.е. не е идеалния празен ход.
Просто в един момент, на определени обороти, е постигнат баланс между енергията за задвижване и механичното съпротивление....
Лагерите ги бях промил с бензин да няма съпротивление и нямаше перка, опита го правих щото и на други места бях прочел тая теория та за това се занимавах с глупости, пък не ми се дават излишни пари да купувам мотор за някви опити. Освен това го напънах на цели 48 волта което доста над допустимите за него.
Ако някой има такъв мотор мое да пробва.
Опасни са не високите обороти, а критичните, тоест това са оборотите, при които валът изпада в резонанс.
При малките двигатели критичните обороти са многократно по-високи от тези които се достигат реално, поради нарастващите по параболичен закон вентилационни загуби, както и триенето в лагерите. При големите машини с дълги валове, критичните обороти са под работните.
Ето какво е написано много разбираемо в популярната книга на Ландау и Китайгородски:
Прикачен файл:
IMG_1856[1].JPG
IMG_1856[1].JPG (49.85 KиБ) Видяна 1561 пъти
Прикачен файл:
IMG_1857[1].JPG
IMG_1857[1].JPG (69.78 KиБ) Видяна 1561 пъти
Прикачен файл:
IMG_1858[1].JPG
IMG_1858[1].JPG (73.07 KиБ) Видяна 1561 пъти
Прикачен файл:
IMG_1859[1].JPG
IMG_1859[1].JPG (73.24 KиБ) Видяна 1561 пъти
П. Петков - специалист
И още:
Прикачен файл:
IMG_1860[1].JPG
IMG_1860[1].JPG (59.25 KиБ) Видяна 1559 пъти
Прикачен файл:
IMG_1861[1].JPG
IMG_1861[1].JPG (59.89 KиБ) Видяна 1559 пъти
Прикачен файл:
IMG_1862[1].JPG
IMG_1862[1].JPG (72.74 KиБ) Видяна 1559 пъти
Прикачен файл:
IMG_1863[1].JPG
IMG_1863[1].JPG (76.7 KиБ) Видяна 1558 пъти
Последна промяна от П. Петков на ср фев 10, 2016 8:13 pm, променено общо 1 път.
П. Петков - специалист
-
Прикачен файл:
IMG_1864[1].JPG
IMG_1864[1].JPG (65.16 KиБ) Видяна 1559 пъти
Прикачен файл:
IMG_1865[1].JPG
IMG_1865[1].JPG (60.06 KиБ) Видяна 1559 пъти
В резюме:
Хубави книжки се печатаха някога!
Нямаше ли методи на Дънкерли и Стодола за изчисляване на критичните обороти?
Само това ми е останало в спомените!

Тема "сериен правотоков двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: