Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MamaMy - майстор
Пчелините със солари осигуряват ток само за алармите. Отделно пчеларите си карат генераторче като ходят. Те и не го ползват постоянно, но съм го чувал като минавам от там и ги засека да вадят мед. Единият дори си е закарал от тези дворните мивки които се пълнят с вода с кофата. Когато не е там слага една дъска с летвички на зигзаг за поилка, а иначе се мие на нея. Редовно го засичам, че кара вода с бидони до там от една изворна чешма в съседно село.
hidrazin - майстор
За такова натоварване в годишен план ще му свърши и някой по-евтин модел агрегат.
Дори и някой райдер. Примерно този е 2000VA и е на цената на 250Wp соларен панел.
Генератор за ток бензинов 2kW - Raider RD-GG02
А това с взимането на ток от алтернатора е доста .... нелепо. :-D
:partyman:
Hoвoceлckи - майстор
Ти пък ... Далаверка си е с няколко десетки киловатов двигател да въртиш гнераторче, от което получаваш 1/2кW електричество :idee:
ktamen - специалист
Hoвoceлckи написа:
Ти пък ... Далаверка си е с няколко десетки киловатов двигател да въртиш гнераторче, от което получаваш 1/2кW електричество :idee:
Не знам дали си ползвал генератор, подобен на този от линка, но разхода му на гориво не е много по-малък от разхода на няколко десетки киловатов двигател на празен ход.
Дребната подробност, че трябва всеки път да товариш и разтоварваш 44 килограмов кюкюк, няма да я слагаме в сметката.
ben84 - специалист
Няколко десетки киловатов двигател е, когато достигне няколко хиляди оборота в минута. На празен ход - си е празен ход.
Аз бих заложил на генератор.
http://viki-mashini.com/index.php/generatori
hidrazin - майстор
За толкоз пари, толкоз и разход.
Не мисля че за няколко часа работа годишно е оправдано купуването на икономичен генератор.
То има икономични дизелови модели, има и леки преносими модели с дръжка ...
Абе избор голям.
:partyman:
ktamen - специалист
ben84 написа:
Няколко десетки киловатов двигател е, когато достигне няколко хиляди оборота в минута. На празен ход - си е празен ход.
Алтернаторът на твоята кола не работи ли, когато двигателят е на празен ход, фаровете и другите консуматори кой ги захранва? Наистина при опит да се натовари алтернаторът, оборотите ще се вдигнат малко, но не чак до няколко хиляди и разходът ще си остане сравним с разхода на малък бензинов генератор. Това със сигурност е най-евтиният и надежден вариант, освен парче кабел ще е нужно само мъничко трафче, но едва ли авторът може да си го направи сам.
Най-реалистичният вариант сте прави, че е бензинов генератор.
Hoвoceлckи - майстор
ktamen написа:
Това със сигурност е най-евтиният и надежден вариант, освен парче кабел ще е нужно само мъничко трафче, но едва ли авторът може да си го направи сам.
То и с парчето кабел дали ще може да се оправи сам ...
Би могъл да си го поръча, но ...
1. трифазно трафче
2. каква е честотата на празен ход? Питам, не съм се интересувал до сега
3. Габарит, килограми, цена ...
Гледам инвертор 2кW за ~80лв. Ако изключим недоверието, това според мен е за предпочитане в такъв случай. Иначе всичко (уж)по-надеждно си има съответната цена.
ktamen - специалист
Аз точно връзването на кабела имах предвид, че няма да може да си го направи сам. Трафчето, дори и трифазно ми се струва по-лесно.
Всички алтернатори, които съм отварял, имаха по 6 чифта полюси. В общия случай празния ход на ДВГ е 1000об, а на алтернатора 2000об (грубо). Това прави около 200 херца. Трафчето може да се смята за тази честота, въпреки, че е добре да се сложи малко запас. Между трафа и алтернатора трябва да има бушончета. Дори честотата да падне под 200херца, бушончетата ще предпазят трафа. Разбира се, преди да се прави траф, трябва да се измери честотата, на конкретната кола, да не стане грешка.
ПП Ако поръчваш такъв инвертор, поръчай 2 броя, единият за мен. И на мен ми се вижда твърде съмнителен, ама ниската цена е много блазнеща. Според мен и автора, трябва да си поръча такова животинче.
ktamen - специалист
Hoвoceлckи написа:
Гледам инвертор 2кW за ~80лв. Ако изключим недоверието, това според мен е за предпочитане в такъв случай. Иначе всичко (уж)по-надеждно си има съответната цена.

Тип выхода: Один
Выходная мощность: 500 - 1000 Вт
Индивидуального изготовления: Да
Производитель: DOXIN
Тип: Инверторы DC / AC
Размер: 230*95*55mm
Входное напряжение: 12v/24v
Выходной ток: 1.5Ah
Выходное напряжение: 110v/220v/230v/240v
Выходная частота: 50/60Hz
Вес: 1.5kg
Размер модели: 2000W car power inverter
Добра стръв са намислили, признава им се на китайчетата, че са мошеници от класа.
Аз вече не искам инвертор.

Тема "Електричество за пчелин" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: