Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Ехаа, много полезни съвети, благодаря на всички! :prayer:
infomar
Направи сметки и кажи след всички преобразования, колко Ампера ще е зарядният ток на акумулатора при 14.7в.? Колко голям акумулатор (Аh) искаш да зареждаш :?
Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.
Hoвoceлckи - майстор
infomar написа:
Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.
Опа :-D
Иначе това е въпроса:
infomar написа:
Колко голям акумулатор (Аh) искаш да зареждаш :?
ktamen - специалист
PCL82 написа:
Данните 6В 17Вт напълно съвпадат със стандартните mотопедни магнети влагани в мотопедите Балкан 50 и други подобни като Симсон, Ява и т.н ot 60-те и 70-те. На празен ход напрежението се вдига доста над 6В-може до към 30В. Под товар кляка.
При максимален товар мангнитопроводът влиза в насищане и мощността се ограничава.
Щом напрежението стига до 30В, не може ли директно да се сложи 12 волтова лампа 17 вата? Или ще клекне до 6 волта? Какво ще стане, ако го изправим и сложим 12 волтов акумулатор.
И ако искаме да го повишаваме, няма ли да е по-лесно направо да мушнем жиците в повишаващ трансформатор и после да го изправяме?
Това насищане на магнитопровода ми е много мъгляво, би ли обяснил малко по-подробно.
kuger - майстор
Преди доста години си правих мигачи за Балканчето. В подробности няма да влизам, ползвах 12V/21W лампи. За тази цел си направих удвоител на напрежение, захранван от намотката за фара. Извади ми 28V, постоянно напрежение, без товар. Под товар падаше около 12 V. Пика при включване обаче беше гаден, гореше ми лампите понякога. Ток не съм мерил.
Мисля, че при тебе след подходяща схема / http://www.zahranvane.com/%D0%97%D0%B0% ... XL6009-LC/ ще може да се поддържа на подзаряд акумулатор от 7-14 Ah /14V/, и същевременно да захранва примерно сонар. Като преди това направиш удвоител /той удвоява и изправя напрежението от изхода на мотора/.
Когато се занимавах с морски риболов ползвах извънбордов Джонсън, 6кс., той имаше изход за консуматори, но никога не ми се е налагало да го ползвам.

Резюме - изходяща букса от мотора - предпазител /5А май стигат/ - удвоител / 2 диода и два електролитни кондензатора/ - схемата по-горе /настройваш на 14 V/ - акумулатор, и консуматор паралелно на него.
Дано не съм те объркал!
kuger - как ще ме объркаш - достатъчно подробно и простичко обяснено! Благодаря!
torbalan - Дървен философ
Какъв е капацитета на акумулатора, който искаш да зареждаш?

при 17 вата на 6 волта това прави няма и 3 ампера ток, на 14,7 ще я има ампер и малко, я не...

Колко време стоиш в лодката без да работи двигателя, че да е необходим акумулатор?

Не е ли по-лесно да си дойдеш със зареден акумулатор, който да изкара целия излет?

Но, ако все пак държиш да зареждаш акумулатор...

Ако не бъркам - на празен ход това чудо трябва да дава повече от 15 волта.

Вържи му лампа 12 волта 35 вата и премери напрежението. Би трябвало да е около 12 волта. Премери и тока - трябва да е около 2,9 ампера.

Ако съм прав - при това положение електрониката (то май бяха някакви релета), която зарежда акумулаторите на старите автомобили, би трябвало да свърши работа и в този случай. Може и съвсем без електроника. Едно реле, което да има нормално отворени контакти. След като запалиш и се появи напрежение в системата - то сработва и включва акумулатора да се зарежда. При тези тоци дълбоко се съмнявам да го докараш до състояние да е презареден, а нищо не пречи да имаш един прост волтметър и ключе, с което да изключваш зарядното, ако напрежението мине 14 волта...

Единственото, което ме притеснява е, да не претовариш генераторчето. Може би е разумно да вземеш акумулатор с малък капацитет, който ще има по-малък заряден ток.

Ако решиш да експериментираш в тази посока - сложи един предпазител 3А за всеки случай.
kuger - майстор
Забравих най-важното, къде ще се ползва оборудването? В морето, или в язовир?
Защото в морето не върви да си правиш експерименти!
koveslav - майстор
Помисли и за нещо стандартно-примерно комбинирано реле и изправител от моторетка,която е с 6В акумулатор.Примерно от Симсон или друга подобна моторетка с магнетно запалване и с акумулатор за допълнителни светлини.Частите и схемите на връзване се намират из нета.
infomar
Ако му работи двигателя 4-5 или 10 часа за да зареди нещо, знаеш ли колко бензин ще изгори? Дали ще му стигне тубата?
Въобще идеята ако е за лабораторно упражнение става, но в живота... няма смисъл да се прави.

За мен автомобилен акумулатор е такъв от 45AH на горе... а с тези - 1 или 2A за няколко часа само ще го погъделичка. Ако влезеш в морето с 45 Амп. акумулатор добре зареден, каквото и да го правиш с какъвто искаш консуматор - радар, ехолот, лаптоп... 10 часа все ще издържи, т.е. повече от теб. За това време вече ще си излязал. А и сега вече акумулаторите с подобни размери са 70А и на горе... Ако не ти стига един - вземи два и си свиркай. :rock:

Спомни си колко време средно плавателно ти се събира на ден.

Ако наистина искаш да подходиш професионално - за 150 лв (има и по-скъпи) си купи един генератор примерно:
http://vedour.com/mashini/generatori-za ... &order=ASC
и реши проблемите в лодката - гори малко, работи дълго... само дето шуми, ама и двигателя ти ако го ползваш ще шуми и ще изгони рибата. Тежи по-малко от автомобилен акумулатор и... дава ток безкрай... Но ти го взимаш за авариен случай... трябва да направиш някакъв компромис - няма безкрайно щастие на този свят.

Тема "Извънбордов двигател - токоизправител?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: