• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Hoвoceлckи - майстор
:? струва ми се да са еквипотенциални, т.е. да са вързани заедно, в една точка. Това може лесно да се провери на омметър.
ktamen - специалист
sinbor написа:
kolev_k написа:
Разглоби двигателя,завърти статорното тяло по вертикалната ос на 180 гр.и си готов.
Обърнах статора, посоката е желаната, но двигателчето бучи и запуши леко. Мисля, че работи само пусковата намотка...
Вероятно статорния пакет не е разположен по средата на външното тяло. Свали статора и измери разстоянията от външния ръб на външното тяло до статорния пакет (ламаринките). Ако разстоянията от двете страни са различни, значи не можеш да обръщаш статора.
Пробвай да размениш двата капака. Първо слагаш единия капак и ротора и гледаш дали ламаринките на ротора съвпадат с ламаринките на статора защото може и капаците да са различни. Ако съвпадат сглобяваш и слагаш ремъчната шайба където досега е била перката, а перката на мястото на турбината.
Друг вариант е с флекса да изрежеш фланшовия капак и да сложиш перката там.
Друг вариант е просто да завъртиш целия двигател на 180 градуса.
Най-читавия и лесен вариант е да се разменят жиците. Аз не съм бобиньор, но лесно ще ги разменя. За съжаление ти по-добре да не се опитваш.
todortv - майстор
Човеко, писах ти още в началото. Трябва да се извади още една жица от вътре!
Не се мъчи да го изгориш.
iliya_i - майстор
Мошеш ли да скицираш как си представяш да монтираш този мотор към машината? Защото мотора е 1500 об./мин. Машината ръчна - т.е 50 -100 (макс) об./мин. Т.е. трабва редукция 1:15 до 1:30. Ако мислиш да зацепиш директно вала на водечото колело, без предавка (не виждам друга причина да ти трябва ляво въртящ мотор), то тя тази мащина ще се разпадне или вместо да отделя чепките може да направи сок от чепки.
ktamen - специалист
Аз залагам 50ст, че двигателят е 3000об/мин.
iliya_i - майстор
ktamen написа:
Аз залагам 50ст, че двигателят е 3000об/мин.
Още по-зле. Тогава за 1:60 трябва или поне двустепенен редуктор или с червяк. А посоката на въртене ще зависи от редуктора.
sinbor - специалист
Двигателя със сигурност е 2800-3000 об.мин. Машинката обаче има верижна предавка със съотношение 3,33 към паразитно колело, на което трябва да се монтира ремъчна шайба. Необходимо е да се направи ремъчна предавка с предавателно число 10 и въпроса е решен. Между другото двигателчето е при бобиньор и очаквам да е готово до ден-два. Като стане всичко ще кача снимки.
  • 1
  • 2

Тема "Обръщане посоката на въртене на двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: