• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE - майстор
horgasz написа:
ама щом е на 110 волта, дали не е и на 60 херца и това още усложнява задачата.
И как точно усложняват задачата 60Hz за подобна колекторна машина дето и на постоянно напрежение ще работи?
zdravcho - специалист
petrov7111 написа:
Намираш траф на 220в. и гласиш вторичната на съотношение 2 към 1 със същия проводник. Ако флекса на 110в. е 2 киловата, то трафа на 220в. може да е 1 киловат. Ма и той ще да е баят.
Толкова глупости казани само в две изречения....

Автора на темата най-добре да помисли върху варианти за закупуване на нов флекс работещ на 230V. Дори и някой майстор да ти го навие въпросния траф, няма да е за без пари щото бая бакър ще отиде и ще е горе долу колкото електрожен. Което обезмисля за мен начинанието. Не знам какъв трябва да е тоя флекс от Англия дето да си заслужава тия еквилибристики...
ESPACE - майстор
Слагай му на тоя флекс един по якичък диод да ти реже единия полупериод и колкото устиска, толкова. Другия вариант е с фазов регулатор да си нагласиш ефективната стойност да ди е 110V ама пак ще има пикове с максимум от 300V
hidrazin - майстор
Има само два варианта - траф или както каза ESPACE диод но само един!
Траф за 30-40 лева едва ли. Но за 60 кинта се намира. По-точно автотрансформатор за японски климатик.
Нещо такова но си тежи говедото:
http://www.kuzmovelectronics.com/produc ... 2200w.html
Погледни и в ОЛХ - понякога излизат такива втора употреба.
:partyman:
kolev_k - специалист
hidrazin написа:
Има само два варианта - траф или както каза ESPACE диод но само един!
Траф за 30-40 лева едва ли. Но за 60 кинта се намира. По-точно автотрансформатор за японски климатик.
Нещо такова но си тежи говедото:
http://www.kuzmovelectronics.com/produc ... 2200w.html
Погледни и в ОЛХ - понякога излизат такива втора употреба.
:partyman:
Тоя траф от линка,като му сравня размерите с тия на клемите му,дали ша има 2.2кw.Мен силно ме съмнява.
shadow__01 - майстор
kolev_k написа:
Тоя траф от линка,като му сравня размерите с тия на клемите му,дали ша има 2.2кw.Мен силно ме съмнява.
Това е като автотрансформатор. Само дето не се регулира. При всички автотрансформатори магнитопроводите им са по-малки от такива на трафове с отделни намотки. Не знам защо, но така ги правят.
pit55 - напреднал
Айде и аз, след толкова години четене на се запиша с първи пост :cool:

Аз такива колекторни мотори ги подкарвам с фазов регулатор. Имам наблюдения над един ъглошлайф бош- 2 години домашна употреба без проблеми. Свързваш го и с потенциометъра регулираш до приемлива скорост. :rock:
nikolovvd - майстор
А с пренавиване или подмяна на двигателя не става ли?
Може и траф със среден извод да се ползва, все пак е частен случай на автотрансформатор.
jordanvass - майстор
shadow__01 написа:
При всички автотрансформатори магнитопроводите им са по-малки от такива на трафове с отделни намотки. Не знам защо, но така ги правят.
Защото при автотрансформатор нужното сечение на магнитопровода се намалява в зависимост от коефициента на трансформация. Така ако имаш понижаващ трансформатор 2:1, то сечението в сравнение с обикновен трансформатор ще е 0,7 пъти по-малко. По-точно sqrt (1-1/Ка) пъти. Освен това и загубите са му по-малки.
hidrazin - майстор
kolev_k написа:
Тоя траф от линка,като му сравня размерите с тия на клемите му,дали ша има 2.2кw.Мен силно ме съмнява.
:-D И още как! От над 10 години всичките ми климатици в къщи са захранени с такива трансформатори.
Дават ги за изходен ток 18-20А което си е точно толкова.
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Как да подкарам 110в мотор на 220?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: