Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
Не се коси бре.
Ако вместо два акумулатора имаме два резистора, какъв ток ще протече през тях като подадем напрежение в двата края на веригата? Аз поне расъждавам така.....ама знам ли :?
DMN - майстор
Ники274 написа:
Както се изравняват клетките във всеки акумулатор
И като за последно в този форум - клетките не са винаги изравнени, вземете си обслужваеми акумулатори. Вземете си и по един ареометър и измервайте плътността на електролита, ако не друго, то поне ще знаете кога да си зареждате акумулатора и състоянието на всяка клетка, а и живота на акумулатора може да удължите.
:partyman:
gogo7777 - майстор
Как по-точно става през всяка клетка да тече различен ток?
Ми къ.....вероятно гъстотата ба електролита и контактната площ на оловото не са равни във всяка клетка.
kolev_k - специалист
[/quote]
Като не знаеш, защо се обаждащ?
Всеки в колата си има по 6 последователно свързани оловни акумулатора...
Те как ли се изравняват?[/quote]
В колата клетките на акумулатора са родени по едно и също време и цял живот са работили в един и същ режим на заряд и разряд.Питащия може би иска да сглоби 24 волтов от два 12 волтови които са експлоатирани поотделно.Както спомена 009 по-горе-през лампа.Но първо трябва да им се измери капацитета,щото ако единия е в края на живота си като се изтощи,тока на читавия започва да го "зарежда" наобратно.Все едно в едим впряг от млади коне да впрегнат и един дърт.Младите освен талигата ще трябва и него да теглят.
Ники274 - специалист
gogo7777 написа:
Как по-точно става през всяка клетка да тече различен ток?
Ми къ.....вероятно гъстотата ба електролита и контактната площ на оловото не са равни във всяка клетка.
Всяка клетка е различна и две еднакви да намериш ще е доста трудно,тук съм съгласен с теб.Но питах как през всяка клетка ще тече различен ток като са свързани последователно?
tzetz009 - специалист
То ако е въпроса за използване на експлоатирани акумулатори тя картинката става много грозна . За акумулатори от различен производител - още по-зле :x :x :x !!! Типичната "мъртва клетка" , която изобщо не се оправя чрез "самоизравняване"( :-D :-D :-D ) тръгва да се образува , когато двигателя "пече" незащитен акумулатор от едната страна !!!
tzetz009 - специалист
:cool: :cool: :cool: Решение все пак има със схема на "изкуствен" мощен ценер свързана към всеки акумулатор , така че напрежението на всеки един от тях да не превишава примерно 13,7 V . Важното е "ценерите" да понесат зарядния ток от UPS-са !
valentino76bs - майстор
tzetz009 написа:
:cool: :cool: :cool: Решение все пак има със схема на "изкуствен" мощен ценер свързана към всеки акумулатор , така че напрежението на всеки един от тях да не превишава примерно 13,7 V . Важното е "ценерите" да понесат зарядния ток от UPS-са !
tzetz009 написа:
То ако е въпроса за използване на експлоатирани акумулатори тя картинката става много грозна . За акумулатори от различен производител - още по-зле :x :x :x !!! Типичната "мъртва клетка" , която изобщо не се оправя чрез "самоизравняване"( :-D :-D :-D ) тръгва да се образува , когато двигателя "пече" незащитен акумулатор от едната страна !!!
tzetz009 написа:
С нивелир , как !!! :-D :-D :-D :partyman: :partyman: :partyman:
tzetz009 написа:
Дотук само хвърчащи черни пластмаси и гумени тапи ! Акумулаторите трябва да се изравнят предварително и след това да се ползват ! Връзват им се минусите заедно . Плюсовете се съединяват през лампа ( примерно 12V 60W ) и цифров амперметър за онагледяване ! :partyman: :partyman: :partyman:
Ти си страшна работа знаеш ли още малко ще те издържа!!!
Що не земеш да провериш земното на съселяните си !
Взе да ми писва цялата тази тъпня все някой трол ще се намери да нацвъка куп простотии!
koveslav - майстор
vvventsi написа:
Здравейте, когато се слагат два 12волтови акумулаторни батерии в 24V UPS дали ще се изравнят сами и ако не могат сами да се изравнят как да ги изравня?
Ако двата акумулатора са с различен заряд(потенциал) в последователна верига върху полюсите на всеки един от тях ще имаш различен пад на напрежението. Връзвай ги смело към ЮПС-а и през първите един-два часа периодично замервай напрежението върху полюсите им както са си вързани и се зареждат.Ако върху полюсите на нито единия от двата не се превишава максимално допустимото напрежение на заряд(макс 14.4-14.5V) спокойно ги остави,те ще се изравнят.След един по-дълъг период от време(примерно 24 или повече часа) пак провери еднаквостта на напреженията им и ако тенденциозно остават различни,имаш кофти акумулатор.Тогава ще трябва да се тестват двата акумулатора поотделно,защото има различни варианти на дефектиране,не може да се съди само по по-голямата или по-малка консумация на някой от тях.
valentino76bs - майстор
DMN написа:
Ники274 написа:
Както се изравняват клетките във всеки акумулатор
И като за последно в този форум - клетките не са винаги изравнени, вземете си обслужваеми акумулатори. Вземете си и по един ареометър и измервайте плътността на електролита, ако не друго, то поне ще знаете кога да си зареждате акумулатора и състоянието на всяка клетка, а и живота на акумулатора може да удължите.
:partyman:
Чакай ,чакай къде се разбързахте всички по полека спокойно ще го вкараме в релси пак!
Имах един случай преди време с един камион с два акумулатора 12v свързани последователно и винаги се скапваще акумулатора на който се ползва плюса.И проблема си бе масов при тези камиони.Та така си отече във времето просто ги въртеше човека през няколко месеца т.е. сменяше местата им!

Тема "Изравняване на нееднакво заредени акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: