Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
FM STEREO - специалист
nikolov333 написа:
То за ДТЗ-то четерите нули на изхода и трябва да са на отделна шина..не може да са на общата нулева.
Или пък нулите на съответните кръгове може да се свържат директно на изхода на ДТЗ-то.
nikolov333 - майстор
Те и в момента така са си свързани..Въпроса е дали е добре да останат така или да са на отделна нулева шина. Като гледам консуматорите на единия кръг контакти натоварването му не е за подценяване, ако работят заедно и двата конвектора и в същия момент работят пералнята и миялната заедно с тях..
FM STEREO - специалист
Несъмнено,по добре е да са на отделна шина.
Ники274 - специалист
Таблото долу-горе на пръв поглед е читаво...докато не се вгледа човек.
-Почвам от главния предпазител: от изхода е взето захранване за второто ДТЗ ,тъй като първото ДТЗ и осветлението си взимат от гребена.Този кабел е предпоставка за слаба връзка,понеже самия пин на гребена е тънък и ако кабелната обувка при стягане отиде в някой ъгъл на отвора -тя ще прави хубав контакт ,но гребена вече няма да бъде стегнат здраво и може да нагори и да стопи всичко около него.Аз бих пуснал захранващ гребен до фазата на втората ДТЗ ,а излишните по средата пинове,където се пада нулата на първата ДТЗ се режат от дъно.Зависи от модела ДТЗ понякога остава процеп около 2-3 мм между модулите,което е само козметичен дефект.
-Осветлението:вижда,се че влизат два кабела,т.е. имаш два кръга.Предполагам са спестили откъм техника и са сложили само един предпазител,по-добре си вземи още един предпазител за осветлението и си ги направи на два кръга.Така ако някоя крушка изгори и свали предпазителя си ,няма да остане на тъмно целия апартамент,а ще останат да светят осветленията на другия предпазител.Хубаво е да се провери консумацията на двата кръга и при нужда да се намалят стойностите на двата АП,примерно 2х6А.
-1-ва ДТЗ-Нулата я взима от втората ДТЗ ,би трябвало да се свърже към клемореда на захранващата нула за апартамента.Тази ДТЗ предполагам е за бойлера, не виждам да има включен предпазител към нея.Така при късо съединение може да се повреди ДТЗ преди да изключи главния предпазител на таблото.
-2-ра ДТЗ Добре би било нулата и' да се изведе на отделен клеморед и там да се вържат всички нули на нейните кръгове.Прехвърлянето на фазата към гребена е направено с парче кабел 4 квадрата,хубаво е да се провери връзката и да се смени с 6 квадрата поне.
- От снимката се виждат седем кръга.Интересното е ,че на заземяващата шина имаш само 5 кабела-два липсват.Това може да е доста опасно за хората живеещи в апартамента.Виж къде е проблема и го реши.
- Пуснатите кабели имат малко нестандартна маркировка:черен-фаза,син-нула и кафяв-заземяване.В много инсталации кафевият е фаза,трябва много да се внимава с това и да не се объркат.
-Снимай данните на двете ДТЗ ,в момента като са вдигнати не се четат стойностите им.Отделно ако са електронни трябва да се сменят.В закона е забранено да се ползват електронни диференциалнотокови защити.
hidrazin - майстор
Нормално е че липсват два кабела. От осветлението. В дясно се вижда ясно един двужилен кабел - над двата трижилни.
Вероятно и другия е двужилен.
На ДТЗ-тата пише това, но не вижда за колко ампера и за какъв ток на утечка - надписите се падат под вдигнатия палец.
GACIA SR6HE
Китаеца е написал че е електронна но "случайно" е забравил да напише в какъв обхват от напрежението ДТЗ-то си запазва работоспособността. :-D
:partyman:
Celeborn - специалист
Уточнение: апартаментът е двустаен: хол + кухня заедно, спалня с тераса, баня. В двете стаи има заложени кабели за климатици, които сега са "погребани" (но оставени като опция де), които са по един на двата 25А предпазителя (един за хол, един за спалня). Всичко е през кутии и тези 2 х 25А реално са кръговете в спалнята (конвектор 1500W) и хола (телевизор, рутер, конвектор 1500W, конвектор 2000W). От 32А предпазителя е пуснат 4 квадрата кабел към кухненската част и оттам с кутии към печка (10kW номинална), хладнилник, пералня (2300W), съдомиялна (2400W) и контакти над плот (микровълнова, тостер, кафемашина, миксер). Изобщо красота. Осветлението общо е към 500W на 10А предпазител.
Последният предпазител (най в дясно) е 25А, отива към 32А бойлерно табло и захранва 3000W бойлер в банята. Това, че предпазителят е 25А, а таблото 32А проблем ли е?

Днес го разгледах отново на живо:

Първото (ляво) ДТЗ, от което излизат само два кабела... не върши нищо. Кабелът вероятно е заложен за бойлер, защото излиза в посоката на банята, но е погребан. При спуснато палче не гасне никъде нищо - проверих едно по едно абсолютно всичко. За действащия бойлер и бойлерно табло са теглени нови кабели (както описах горе) и минава през дясната ДТЗ.
Тест бутоните сработват и на двете ДТЗ, но на дясната (натоварената) се усеща мирис след това. Не е точно изпушване, но...
Осветлението привидно е на 2 кръга, но всъщност май вторият кабел е теглен допълнително за скрито осветление + вентилатор в банята. Трябва да тествам, но си мисля, че оригинално всичкото осветление би трябвало да е било на 1 кръг.
В дясното ДТЗ са бойлер и кухненския 32А кръг (3 разпределителни кутии към общо в момента 6 контакта и 1 твърда връзка на печката) + 2-та кръга контакти 25А, т.е. всичко без осветлението.

Вече ми е ясно, че таблото ще се преправя. Спрял съм се на ABB като марка, защото мога да ги взема с 30% отстъпка и може би е най-оправданият избор при това положение. Може ли да ми препоръчате тяхна ДТЗ, например това ОК ли е?. И пише, че са за максимално 2.5 квадрата кабел - това има ли значение ако всичко е на шина, която накрая се връзва с 2.5мм2 към входа на ДТЗ? Слагам снимка на таблото в оригиналното му начално състояние (без шнайдерския предпазител) за по-точно разчитане.
Прикачен файл:
DSC02263_cr.jpg
И още един въпрос - при това положение едната ДТЗ може ли да отпадне, или по-добре пак да взема две и да разделя? И например бойлерът да е самостоятелно на отделна (май там има различни изисквания? - може би да взема направо в комбинация с предпазител?)

Печката е на твърда връзка, но не директно към таблото, а от 32А кръга. Няма как да отпадне от ДТЗ, така че предполагам не пречи, че ще мине и през нея? То кой знае и как и къде е заземено всичко де... ама това е друга тема.

Отново благодаря на всички за отговорите!
nikolov333 - майстор
В момента всички кръгове за консуматори са ти през второто ДТЗ с изключение на осветлението което е без.. Добре е кръговете да ги разделиш на две ДТЗ-та..Примерно за едната стая и за другата, като бойлера може и да е на отделна комбинирана ДТЗ. Тези ДТЗ-та от линковете ти са за монофазно и трифазно захранване..на теб ти трябват от по-малките.. Друг въпрос е, че има различни видове така, че е добре да ги купуваш заедно с техника, който ще ги монтира след като предварително уточните какви ще трябват за тебе..
Има и една тема за ДТЗ, но е 53 стр.ако ти се чете.. http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=11&t=680
Nimi - специалист
@Celeborn от тези мощности дето ги споменаваш ме побиват тръпки :x

Осветление 500W :shock: Не ги ли забраниха нажежаемите жички вече?!
hidrazin - майстор
Не, не са ги забранили. Само в моята стая са 240W нажежаеми жички... :-D
:partyman:
Celeborn - специалист
Ами имам 350 вата луни (диодните не са ми комфортни като светлина, пробвах ги, а и ми харесва мекото включване и гаснене на халогените), 3 крушки в ретро стил с жичка по общо 140 вата и останалото са диодни E14 и E27, диодни ленти около 12 метра (скрито и кухненско) и диодно насочено над шкафовете в кухнята... така че дори минава 500W, но рядко свети всичко, разбира се. Но и не съм от хората, които ще си сложат по 2 крушки студена светлина над главите и ще забравят...

Иначе другото, което изброих, малко или много е стандартно за всеки един нов апартамент... това са максимални мощности при 60-95 градуса вода и т.н., но ми е ясно, че особено в зимния сезон ще трябва да се съобразявам кое кога и как работи. Но и надали някога печката ще работи на 2 реотана, грил и 4 котлона на максимална мощност... то само ако видите плотът с какви жички се връзва към фурната (комплект са...)
Е, в крайна сметка така или иначе миялна пускам докато спя, пералня с отложен през деня... бойлерът пък грее само нощем... или поддържа водата на доста под 3KW ако работи постоянно. Конвекторите и те зимата ще поддържат. Трябва да се внимава при връщане от пътуване, например, когато всеки се втурва да се къпе, пере, готви, чисти, топли и т.н. :-D

Тема "Да преправям ли таблото?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: