Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... 

Draganov написа:Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве....В неговият случай ако контакторът прекъсва и фаза и нула няма проблем да бъде на щепсел, единственото условие е кабелът да бъде трижилен, контактът занулен, зануляването(заземяването) на моторът да е свързано чрез трети кабел на занулителните пера на щепселът. Имам трифазно моторче направено на шмиргелче работещо на монофазен режим с пусков кондензатор и ПВ с два контактора, единият включва моторчето, другият включва пусковият кондензатор и е включен докато се държи пуск бутонът натиснат, докато развърти двигателчето, пуск бутонът за тази цел съм го направил двоен, всичко това е на щепсел и си работи без проблем!
Draganov написа:Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве....Щепсел - силов 25А/250V 2р+z плоски щифтове/Евро щепсели, монофазни и трифазни -стават ли тези щепсели или и тях можеш да обърнеш на 180 градуса.
ПламенД написа:Намерих една защита 2-4А, нагласена някъде между 3 и 4, но има проблем снея. Очевидно си е вършила многократно работата. Капачка отзад е потъмняла отвътре и от вън кажи речи по средата, както и долната тризъба част която пластините бутатат за да изклучат защитата. Демек не става. Другата най-близка която манерих 4-8 А.Колега,термозащитата се слага на трифазни двигатели защото при отпадане на една от фазите двигателя остава на 2 фази,тока през тях става голям и резисторните пластини в термозащитата се нагряват и биметалната система изключва контактора за да предпази двигателя от изгаряне.В твоя случай,ако нещо стане на двигателя,преди да ти задейства термозащитата по-скоро първо ще ти изгори бушона.Затова ти препоръчвам да ползваш термозащитата само като бутон "стоп",а мотора вържи директно на контактора.
Draganov написа: Колега,термозащитата се слага на трифазни двигатели защото при отпадане на една от фазите двигателя остава на 2 фази,тока през тях става голям и резисторните пластини в термозащитата се нагряват и биметалната система изключва контактора за да предпази двигателя от изгаряне.В твоя случай,ако нещо стане на двигателя,преди да ти задейства термозащитата по-скоро първо ще ти изгори бушона.Затова ти препоръчвам да ползваш термозащитата само като бутон "стоп",а мотора вържи директно на контактора.Не се слага само за това,и в неговия случай също ще върши работа ако е правилно оразмерена!
Draganov написа:Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве....И оти?!
FM STEREO написа:Така става.Имах в предвид стандартното изпълнение на ПВ,където контактора прекъсва само фазата (фазите) а нулевия отива директно към товара.И да-говорех за шуко,защото колегата такъв вероятно ще ползва.Draganov написа:Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве....В неговият случай ако контакторът прекъсва и фаза и нула няма проблем да бъде на щепсел, единственото условие е кабелът да бъде трижилен, контактът занулен, зануляването(заземяването) на моторът да е свързано чрез трети кабел на занулителните пера на щепселът. Имам трифазно моторче направено на шмиргелче работещо на монофазен режим с пусков кондензатор и ПВ с два контактора, единият включва моторчето, другият включва пусковият кондензатор и е включен докато се държи пуск бутонът натиснат, докато развърти двигателчето, пуск бутонът за тази цел съм го направил двоен, всичко това е на щепсел и си работи без проблем!
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: