• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Draganov - специалист
Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... :supz:
FM STEREO - специалист
Draganov написа:
Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... :supz:
В неговият случай ако контакторът прекъсва и фаза и нула няма проблем да бъде на щепсел, единственото условие е кабелът да бъде трижилен, контактът занулен, зануляването(заземяването) на моторът да е свързано чрез трети кабел на занулителните пера на щепселът. Имам трифазно моторче направено на шмиргелче работещо на монофазен режим с пусков кондензатор и ПВ с два контактора, единият включва моторчето, другият включва пусковият кондензатор и е включен докато се държи пуск бутонът натиснат, докато развърти двигателчето, пуск бутонът за тази цел съм го направил двоен, всичко това е на щепсел и си работи без проблем!
krasi92 - майстор
Draganov написа:
Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... :supz:
Щепсел - силов 25А/250V 2р+z плоски щифтове/Евро щепсели, монофазни и трифазни -стават ли тези щепсели или и тях можеш да обърнеш на 180 градуса.
Andri01 - майстор
3-фазния не може да се обърне!!!
Намерих една защита 2-4А, нагласена някъде между 3 и 4, но има проблем снея. Очевидно си е вършила многократно работата. Капачка отзад е потъмняла отвътре и от вън кажи речи по средата, както и долната тризъба част която пластините бутатат за да изклучат защитата. Демек не става. Другата най-близка която манерих 4-8 А.
Draganov - специалист
ПламенД написа:
Намерих една защита 2-4А, нагласена някъде между 3 и 4, но има проблем снея. Очевидно си е вършила многократно работата. Капачка отзад е потъмняла отвътре и от вън кажи речи по средата, както и долната тризъба част която пластините бутатат за да изклучат защитата. Демек не става. Другата най-близка която манерих 4-8 А.
Колега,термозащитата се слага на трифазни двигатели защото при отпадане на една от фазите двигателя остава на 2 фази,тока през тях става голям и резисторните пластини в термозащитата се нагряват и биметалната система изключва контактора за да предпази двигателя от изгаряне.В твоя случай,ако нещо стане на двигателя,преди да ти задейства термозащитата по-скоро първо ще ти изгори бушона.Затова ти препоръчвам да ползваш термозащитата само като бутон "стоп",а мотора вържи директно на контактора.
valentino76bs - майстор
Draganov написа:
Колега,термозащитата се слага на трифазни двигатели защото при отпадане на една от фазите двигателя остава на 2 фази,тока през тях става голям и резисторните пластини в термозащитата се нагряват и биметалната система изключва контактора за да предпази двигателя от изгаряне.В твоя случай,ако нещо стане на двигателя,преди да ти задейства термозащитата по-скоро първо ще ти изгори бушона.Затова ти препоръчвам да ползваш термозащитата само като бутон "стоп",а мотора вържи директно на контактора.
Не се слага само за това,и в неговия случай също ще върши работа ако е правилно оразмерена!
Бушона може въобще да не помръдне а двигателя да се е изпекъл отдавна!
Antonii - майстор
Draganov написа:
Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... :supz:
И оти?!
Доста серийно произвеждани изделия са в такова изпълнение, но за фойерверки не съм чул нищо.
Става въпрос за фуражомелки, абрихти и т.н.
Ако схемата е изпълнена както трябва не е проблем.
Иначе в случая с подходяща термозащита всичко ще е ОК. То и тази може да се настрои на по ниски параметри, но не е за човек който него е правил никога.
А може и без нея. Доста хора го правят, но след това пренавиват двигатели. Така, че е въпрос на избор.
Draganov - специалист
FM STEREO написа:
Draganov написа:
Колеги,никога не връзвайте ПВ на щепсел! Завъртането на щепсела на 180 градуса е фойерверкоопасно и вредно за вашето и на околните здраве.... :supz:
В неговият случай ако контакторът прекъсва и фаза и нула няма проблем да бъде на щепсел, единственото условие е кабелът да бъде трижилен, контактът занулен, зануляването(заземяването) на моторът да е свързано чрез трети кабел на занулителните пера на щепселът. Имам трифазно моторче направено на шмиргелче работещо на монофазен режим с пусков кондензатор и ПВ с два контактора, единият включва моторчето, другият включва пусковият кондензатор и е включен докато се държи пуск бутонът натиснат, докато развърти двигателчето, пуск бутонът за тази цел съм го направил двоен, всичко това е на щепсел и си работи без проблем!
Така става.Имах в предвид стандартното изпълнение на ПВ,където контактора прекъсва само фазата (фазите) а нулевия отива директно към товара.И да-говорех за шуко,защото колегата такъв вероятно ще ползва. :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос свързване на моновазен двигател с ПВ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: