Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
plamen6703 написа:
nnenkov написа:
plamen6703 написа:

С "бръмкач", който трябва да си го направиш и който после няма да ти трябва или като отнесеш машината да я провери сервизен техник и да ти каже дали дефекта е в ротора.
Какво се случва с ъглошлайфа ти, че се съмняваш в ротора?
Как се прави "бръмкач" и какво представлява да си направя?
Така нареченият "бръмкач" или "жаба" представлява отворен трансформатор, но се опасявам, че не знаеш и какво е отворен трансформатор, което е нормално :)
Гледам, че си питал как се прави с "пробна лампа за 220 волта", никак не прави с такава лампа. Принципно не всеки съвет е правилен и безопасен, не се занимавай с глупости :wink: Отнеси ъглошлайфа да го погледнат в сервиз и ако е ротор да прецениш дали е изгодно да ремонтираш или да бракуваш.
Занесох го в сервиз и излезе ротора дефектен. За нов ми искат 120 лв. за пренавит ми искат 70 лв. и се чудя дали да го правя или да мина по заложните къщи да видя за друга машина. Ъглошлайфа ми е български от големите и не знам как е най-добре.
kolev_k - специалист
fbr написа:
С омметър нищо не става, бъди сигурен.
Споменах откъде се тръгва.С омметъра се хващат прекъснатите намотки ако има.
plamen6703 - майстор
nnenkov написа:
Занесох го в сервиз и излезе ротора дефектен. За нов ми искат 120 лв. за пренавит ми искат 70 лв. и се чудя дали да го правя или да мина по заложните къщи да видя за друга машина. Ъглошлайфа ми е български от големите и не знам как е най-добре.
Питах те по-горе какво прави машината подмина въпроса :) Сега пишеш, че ъглошлайфа е "български от големите", ако те питам каква марка и модел е пак ще подминеш отговора :)
Не ремонтирай машината с пренавит ротор!
Според годините и експлоатацията прецени дали си заслужава изобщо да даваш пари за ремонт или е по-добре да си купиш нова машина с търговска гаранция и да си гледаш работата!
petrov_belota - специалист
С "печка" уж е най-добре да се провери. Но ако ти е изгърмял наистина ротора 1во ще се види, 2ро ще може да се мери лесно с мултицетка. Първичните симптоми за йобнат ротор са да искри здраво и да притриса. Това разбира се може и да е от четките (здравото искрене). При тези симптоми - е ясно, че имаш ток до четките, следователно имаш проблем с четки, ротор или статор (възможно е и да са трите !!!!) ВИНАГИ проверявай статора - 2те намотки трябва да са с еднакво съпротивление, а най-добре да го замериш с мегер (да тестваш изолацията). На тая стара машина трябва да се обърне внимание и на другите износваеми части .. лагери, четки, пиньон, корона... Кат удариш джазгията накрая, нз дали не е по-добре един нов с 3 години гаранция?
lov - майстор
Чакай че нещо съм глупав и не схващам. Ще измеря с ом метър статорните намотки, че дори и мост на вин имам ама пак няма да разбера дали имам намотка на късо. А пък с мегера също не ми става ясно защо и къде трябва да меря. :?
:-D
petrov_belota - специалист
lov написа:
Чакай че нещо съм глупав и не схващам. Ще измеря с ом метър статорните намотки, че дори и мост на вин имам ама пак няма да разбера дали имам намотка на късо. А пък с мегера също не ми става ясно защо и къде трябва да меря. :?
:-D
Ротора се хваща лесно като упреш едното "пепче" (сондата) на колектора и с другото нежно с с правата част на другото пепче "опипваш" намотките на ротора, почти винаги "излиза" по този начин ... Статора се състои от ламели (тънки ламаринки) и намотки с изолация. Мериш между намотките и ламелите дали имаш късо или ниска изолация. Междувитковото си личи в омовете още като мериш, а и отделно се вижда. Имай предвид, че статора много по-рядко сдава багажа :) НО ВИНАГИ се проверява преди да сложиш нов ротор !
Като монтираш ротора, трябва да са ти извадени четките, за да може да влезе, после се слагат четките върху колектора.
ESPACE - майстор
petrov_belota написа:
lov написа:
Чакай че нещо съм глупав и не схващам. Ще измеря с ом метър статорните намотки, че дори и мост на вин имам ама пак няма да разбера дали имам намотка на късо. А пък с мегера също не ми става ясно защо и къде трябва да меря. :?
:-D
Ротора се хваща лесно като упреш едното "пепче" (сондата) на колектора и с другото нежно с с правата част на другото пепче "опипваш" намотките на ротора, почти винаги "излиза" по този начин ... Статора се състои от ламели (тънки ламаринки) и намотки с изолация. Мериш между намотките и ламелите дали имаш късо или ниска изолация. Междувитковото си личи в омовете още като мериш, а и отделно се вижда. Имай предвид, че статора много по-рядко сдава багажа :) НО ВИНАГИ се проверява преди да сложиш нов ротор !
Като монтираш ротора, трябва да са ти извадени четките, за да може да влезе, после се слагат четките върху колектора.

:? :? :lol: :lol: :lol:
FM STEREO - специалист
petrov_belota написа:
Ротора се хваща лесно като упреш едното "пепче" (сондата) на колектора и с другото нежно с с правата част на другото пепче "опипваш" намотките на ротора, почти винаги "излиза" по този начин ...
Грешиш! Мерил съм ротор с оммер,съпротивлението еднакво,но роторът не върти, иска си прибор за проверка на ротори! :partyman:
plamen6703 написа:
nnenkov написа:
Занесох го в сервиз и излезе ротора дефектен. За нов ми искат 120 лв. за пренавит ми искат 70 лв. и се чудя дали да го правя или да мина по заложните къщи да видя за друга машина. Ъглошлайфа ми е български от големите и не знам как е най-добре.
Питах те по-горе какво прави машината подмина въпроса :) Сега пишеш, че ъглошлайфа е "български от големите", ако те питам каква марка и модел е пак ще подминеш отговора :)
Не ремонтирай машината с пренавит ротор!
Според годините и експлоатацията прецени дали си заслужава изобщо да даваш пари за ремонт или е по-добре да си купиш нова машина с търговска гаранция и да си гледаш работата!
Колега, благодаря ти за съветите. Послушахте и си купих нов ъглошлайф "Спарки" с гаранция и всичко както си му е реда. Старият го пенсионирах, а дано с този новия се пенсионирам и аз :-D
lov - майстор
petrov_belota написа:
lov написа:
Чакай че нещо съм глупав и не схващам. Ще измеря с ом метър статорните намотки, че дори и мост на вин имам ама пак няма да разбера дали имам намотка на късо. А пък с мегера също не ми става ясно защо и къде трябва да меря. :?
:-D
Ротора се хваща лесно като упреш едното "пепче" (сондата) на колектора и с другото нежно с с правата част на другото пепче "опипваш" намотките на ротора, почти винаги "излиза" по този начин ... Статора се състои от ламели (тънки ламаринки) и намотки с изолация. Мериш между намотките и ламелите дали имаш късо или ниска изолация. Междувитковото си личи в омовете още като мериш, а и отделно се вижда. Имай предвид, че статора много по-рядко сдава багажа :) НО ВИНАГИ се проверява преди да сложиш нов ротор !
Като монтираш ротора, трябва да са ти извадени четките, за да може да влезе, после се слагат четките върху колектора.
Явно не схващаш тънкия хумор и не си на ясно какво е мост на вин. И с какво се мерят много точно съпротивления. А и честичко се случва някоя от статорните намотки да е с една навивка по малко и тогава кво пра'м :? А как са навързани роторните и как могат да се проверят само по съпротивление съвсем ти е непонятно. =D>
Без да се обиждаш занимавай се с това което можеш. Играй си белота но не давай глупави съвети в този форум.
Макар че очаквах да се налепят в темата и диванните специалисти и да ми обяснят че ми трябва уйстонов моста ама явно са отпуска. :lol:

Тема "Тестване на ротор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: