Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
Благодаря за разясненията!
Въпреки, че не съм специалист ще си позволя да изкажа няколко съображения, които може и на вас да са хрумнали, но може и да са ви убягнали от погледа.
Говоря и малко на сляпо защото не знам какво захранва генератора. Ако има хладилници или климатици, които не са защитени, едно кратковременно прекъсване (докато сработи автоматиката) е опасно за компресорите им. Автоматиката е хубаво нещо, но все още не може напълно да замени човешкия фактор, превключването от основно на аварийно захранване бих поверил на автоматиката, но обратния процес бих поверил на човек т.е. нека човека да прецени дали спирането на тока е инцидентно и има ли вероятност това да се повтори в близките часове. Какво имам предвид - през лятото, при хубаво време, вероятността отпадането на захранването да е инцидентно и да не се повтори в близките часове е по-голяма, през зимата, при наличието на бури и чести кратковременни прекъсвания е по-добре човек да прецени дали да се върне на основното захранвне или да остане на АДГ. Не е задължително някой да ходи и да превключва ръчно, въпросът е някой да разреши на автоматиката отново да се върне на основно захранване. 68 kW не е кой знае каква мощност, но минута работа на празен ход надали ще са достатъчни на мотора и генератора да се охладят и да последва изключване. Понеже стана въпрос за UPS - надали всичко може да се захрани през UPS, а честото включване и изключване на АДГ може да доведе до опасно разколебаване на системата. Безопасността също е много важна - хипотетично ако генераторът захранва машини, операторите трябва да са наясно, че веднага след спиране на тока пак ще има захранване, а още по-добре е на такива места да има защити, които позволяват повторно пускане на машината само по решение на оператора.
Пак казвам, говоря по принцип и не знам какво е накачулено след генератора, осветление, компютри, хладилни витрини, пакетиращи машини, фуражомелки, гладачни машини и т.н.
Sirius9 - напреднал
Генератора е монтиран защото има компютри (сървъри) които работят денонощно и не могат да останат дълго време без ток. В нашия случай всичко трабва да става автоматично, без човешка намеса. Разбира се имаме UPS който държи сървърите, но той е за около 15 минути. Компресори има само в климатиците, но те са инверторни и с малка мощност.
Автоматиката (AMF) за следене на входното напрежение е програмируема. Може да се задава при какъв % +или- на входното напрежени и честотата и за колко време да се приеме като липса на напрежение. Естествено отчита и липса на фаза, посока на вървене и т.н.
Разбира се работата на АВР не е да предпазва от аномалии на мрежата. За тази цел мисля че се ползват мрежови анализатори и контактор за изключване и включване.
Между дургото нашето табло с АВР е едно от макото в които има аресторна защита. Причината да я монтираме е това че АВР таблото се монтира в преди ГРТ на обекта, като физически е в самата сграда.
Освен това фабричните АВР на повечето маркови генератори за тази мощност идват с контактори. Моторни задвижки слагат от 150kVA нагоре.
Времето за охлаждане е по спомен. Ако желаеш мога да проверя колко време генератора работи на празен ход преди да изключи.
preslav - майстор
В интерес на истината не знам какво е аресторна защита, но надали ми е необходимо да знам - сподели ако желаеш, а аз после ще проверя, но не за да те оспорвам, а за спорта. Не ми е и безумно важно колко генераторът ще работи след разтоварването, но пак си е въпрос на спорт или казано по друг начин любопитство - просто съм чувал за двигатели "спекли" изключени веднага след работа на максимална мощност, а за мен минута-две си е веднага. Разбира се вече са предвидени редица системи предотвратяващи спичането, принудителна циркуация на охладителната течност, принудителна циркулация на маслото, вало-превъртащи устройства и т.н. разбира се има разлика дали говорим за 90-100 коня, 1000-1500 коня или 5000-7000, но все си е масло, охлаждаща течност, бутала, сегменти и цилиндрови втулки.
Последна промяна от preslav на ср ное 22, 2017 9:24 pm, променено общо 1 път.
petromaniq66 - специалист
Чета и се чудя, каква е целта на темата? Автора И искаше само да се похвали, а и съответно очакваше суперлативи, а какво стана\/ Оказа св, че на никой тук не му трябва да си прави сам такова НЕЩО :-D А и също така не вярвам да си е връзвал кабелите и клемите САМ. Хвала на колективната дейност - в стил дайте да дадем!.
preslav - майстор
petromaniq66 написа:
Чета и се чудя, каква е целта на темата? Автора И искаше само да се похвали, а и съответно очакваше суперлативи, а какво стана\/ Оказа св, че на никой тук не му трябва да си прави сам такова НЕЩО :-D А и също така не вярвам да си е връзвал кабелите и клемите САМ.
Никога не се знае с какво ще те сблъска така нареченият живот, аз съм просто любопитен, някои са знаещи, други са можещи - искрено се радвам на кефа на автора за сътвореното (колективно или със собствени ръце), още повече бих се радвал ако с нещо съм го провокирал да се замисли, да изчисти, да подобри системата си. Според мен никога не е късно да се научи и още нещо, а дали то ще ти влезе в употреба някога си е без значение. Темата ми е интересна защото съм се замислял за собствено аварийно захранване в значително по-малки размери, но дали ще е ХИ или ФИ все тая, размерът понякога има значение, в други случаи определящ е вкуса.
П.П. пропуснах да кажа, че двигателите по 5000 коня само съм ги виждал на живо, а такива чудеса http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... l-v-sveta/ само на картинки (е, не само).
Последна промяна от preslav на ср ное 22, 2017 9:45 pm, променено общо 1 път.
MamaMy - майстор
По принцип много хора правят или ще правят подобни неща, но това което е описал автора е строго профилирано и не е за направи си сам. Все пак фирма със сървърно звучи несериозно да си купи китайски двутактов генератор с ръчно запалване и да назначи огняр който при спиране на тока да го играе линейка. :-D
Аз имам проект за генератор с автономно запалване и превключване, но предпочитам да го направя по-тъпанарски. АВР ще превключва на аварийно захранване и автоматично ще връща на основно при възстановяване с определените времена. Номера е, че той няма да е в агрегата. Генератора мисля да се пали дистанционно. Всичко зависи дали ще успея да преправя нафтовата помпа. Просто няма да има постоянен "контакт" защото е безсмислено. Клапана на помпата ще е постоянно отворен и ще затваря само при гасене. Двигателя няма да има 12 волтов генератор, а от 220 волтовата част през трансформатор и зарядно ще си зарежда акумулатора. Така изчакването след пускане на тока е гарантирано, а излишното запалване на генератора при отсъствие на хора в къщи е невъзможно. Не знам дали варианта с моторна задвижка ми харесва повече отколкото варианта с две взаимно изключващи се релета и контактор или контактор с превключващи контакти.
petromaniq66 - специалист
Офтопик към преслав - преславе, автора не е постнал темата за да го учат, дават акъл.. то каквото станало - парите са дадени, а повреди ли се нещо частите са налице. Във форума с какво можем да му помогнем? А ако се интересуваш в гугъл е писано много по темата.
hidrazin - майстор
petromaniq66 написа:
... то каквото станало - парите са дадени...
Голяма грешка ако са дадени каквито и да е пари.
Аз така и не разбрах какво точно хвали?
Турски генератори или недовършени ATS табла? :?
В този си недовършен вид, никой не би трябвало да им плаща някакви пари.
:partyman:
preslav - майстор
petromaniq66 написа:
Офтопик към преслав - преславе, автора не е постнал темата за да го учат, дават акъл.. то каквото станало - парите са дадени, а повреди ли се нещо частите са налице. Във форума с какво можем да му помогнем? А ако се интересуваш в гугъл е писано много по темата.
Бъди сигурен, че ако реша да се оборудвам със собствен АДГ ще седна да чета по-обстойно и то не за да си го правя сам, а за да знам какво ми правят. Темата обаче ме провокира да задам тук-таме няколко въпроса и се оказа, че не може просто да си цопнеш едно генераторче под навеса - не съм чел нормативната уредба, но поне така ми твърдят, че монтажа трябва да е съгласуван с енергото и логиката е доста проста - може токът да е спрян от енергото за ремонт или обслужване т.е. някъде по трасето някой ще пипа жиците, а не се знае самоделният ти АВР на къде ще пуска ток.
Както сам виждаш темата може и да не е точно за "направи сам", но е полезна с това, че провокира дискусия, а който чел-чел.
Sirius9 - напреднал
hidrazin написа:
petromaniq66 написа:
... то каквото станало - парите са дадени...
Голяма грешка ако са дадени каквито и да е пари.
Аз така и не разбрах какво точно хвали?
Турски генератори или недовършени ATS табла? :?
В този си недовършен вид, никой не би трябвало да им плаща някакви пари.
:partyman:
Ако обичаш, би ли уточнил какво имаш в предвид под "недовършен АВР"?
Питам, защото от над 10 години се занимаваме с инсталация на генератори и АВР. Както на турски така и на европейски. Най-големия е 1.5MVA. Много добре знаем какво е това АВР и колко "довършен" трябва да бъде.
Проблема е, че ти си виждал АВР само в строителен хипермаркет, и сега "компетентно" "ръсиш мозък". По-точно казано, плюеш безпричинно.
Ще те помоля, ако няма какво да кажеш по същество, намери си друга тема за заяждане. И спри да спамиш [-X .
Последна промяна от Sirius9 на чет ное 23, 2017 3:58 pm, променено общо 3 пъти.

Тема "Генератор на ток за аварийно захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: