Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ridik - специалист
Не знам за други мотори със съединител освен шевните.Поне аз не знам.А те са маломощни за работата която трябва да свършат.За целта са нужни поне от 550вата нагоре.Пусковата намотка при този цикъл издържа без проблем,но не съм запознат как работи само с кондензатор.Дали мотора ще може да се направи с кондензатор без да се пренавива.Дали ще са нужни два -един пусков и един за работната намотка .Дали кондензатора ще издържи на честите пускове.Това са въпросите.Между другото имам компресор с 2.2кв монофазен мотор с един кондензатор .Разглобявал съм го и няма и помен от центробежни ,така че , ако навиването на намотките позволява то и този мотор за който става дума би трябвало да стане,но............?
Hoвoceлckи - майстор
Е нали не искаш да се пренавива? Погледни си личните.
preslav - майстор
ridik написа:
Не знам за други мотори със съединител освен шевните.Поне аз не знам.А те са маломощни за работата която трябва да свършат.За целта са нужни поне от 550вата нагоре.Пусковата намотка при този цикъл издържа без проблем,но не съм запознат как работи само с кондензатор.Дали мотора ще може да се направи с кондензатор без да се пренавива.Дали ще са нужни два -един пусков и един за работната намотка .Дали кондензатора ще издържи на честите пускове.Това са въпросите.Между другото имам компресор с 2.2кв монофазен мотор с един кондензатор .Разглобявал съм го и няма и помен от центробежни ,така че , ако навиването на намотките позволява то и този мотор за който става дума би трябвало да стане,но............?
Аз говоря за външен съединител, примерно като електромагнитните съединители на автомобилните компресори за климатиците - не знам твоят мотор какво върти, предполагам някакъв шнек, но дали е директно свързан или чрез ремъчна шайба не знам. При моторите с кондензатори двете намотки (пускова и работна) работят постоянно, но са дефазирани от кондензатора, при твоя мотор (вероятно) пусковата намотка е сметната да работи само в момента на пуска и после се изключва от центробежния изключвател т.е. остави ли се да работи постоянно може да изгори, но при твоя режим на работа реално тя няма да работи по-дълго от един пуск и ще почива докато сменяш патките. Не съм запознат обаче дали няма и конструктивни разлики между едните пускови (кондензаторни) и другите пускови (с изключвател), за това по-доброто решение (за мен) е постоянно работещ мотор и съединител управляван с крак.
tsenkov - специалист
И аз така мисля. Електромагнитен съединител е решението. Мотора си работи ,а той само прехвърля усилието когато трябва. Издържат милиони включвания.
kolev_k - специалист
ridik написа:
Дали ще са нужни два -един пусков и един за работната
Работната НЯМА нужда от кондензатор.Мотора как се включва,ръчно или автоматично?В 1-я случай може да елиминираш центробежния и да ползваш ключ тип"Рига"Ако е автоматично може с кондензатор с опитно подбран капацитет.3-я вариант е с реле за време,което да захрани пусковата(когато работната получи захранване) за 2-3секунди колкото е нужно за развъртането на мотора.Айде със здраве,и ако съм бил полезен да черпиш една патка!
Hoвoceлckи - майстор
Това за развъртането по време му го писах на лични, но странно защо не си ги отваря. За съединители - на него му се не дават пари за пренавиване ... Не, че при него ще стане. Двигателят му тръгва под товар, при този вариант пусковият момент е по-малък ... ако не греша?
preslav - майстор
А цена от 150-170 лв. за нов мотор дали устройва автора?
tsenkov - специалист
"Двигателят му тръгва под товар, при този вариант пусковият момент е по-малък ... ако не греша?"
Грешиш. Двигателя работи постоянно а се включва само изпълнителния орган.
Hoвoceлckи - майстор
Не съм се изразил много точно.
Идеалният вариант е двигателя да работи постоянно и примерно със съединител да се задейства шнека.
Сега той спира и пуска двигагеля през 15-20 секунди. Под товар. Ако се направи пусковата да не се изключва, тока през нея трябва да се намали. Това неминуему ще доведе до по-малък пусков момент. Т.е. двигателя би трябвало да се пуска без товар и развъртането му евентуално ще става "с една идея" по-бавно (което ми се струва, че за него е направо фатално).
ridik - специалист
ЗА ключ рига не става пониже и двете ръце са ми заети.Идеята за реле време е добра но не знам принципа на действие.Цикъла на работа ве е строго определен .Тоест по между два цикъла мога да се почеша да си бръкна в носа :-D :-D а релето не знам дали ще знае за това и може да ме изненада.Май най добре ще е нов мотор колкото и да не ми се иска.Идеята за съединител е най добра според мене но не знам каво ще е финансовото и измерение.Може да се окаже по скъпа от нов мотор.За сега купих нов включвател с цел да окъся пружитите на стария за по голяма сила на притискане.Дано не стане обратния ефект да не изключва пусковата.Ще пробвам с по една две витки от пужина пък да видим.

Тема "въпрос за електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: