Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
krasi92 - майстор
Ако имаш място не се наказвай с хоризонтален. При положение че ви е стигал този си вземи пак същия литраж.
sts - специалист
Обикновено жилищата се оборудват с 80л. бойлери.
Ако е по голяма къща или нещо по различно от обикновените
жилища се ползват по големи по обем бойлери.
Придържайте се към мощности 2 кW.
Ползвам такъв с индиректно отопление на водата.
Четенето във форума май не е дало резултат за Вас.
kozl - майстор
ср яну 27, 2021 12:05 pmbmwww написа:
Да , ЕлдомИнвест е . На 100 години и е превързван яко през годините . Днес го отворих . И капака е нагорял доста с времето че даже дупка имам . Чудя се направо да взимам един нов , по-малък хоризонтален . Опасявам се обаче че водата няма да стига . Някакви идеи за як малък бойлер поне 3кВ ? Проточните отпадат . Поразчетох се и тези 18кВ трифазен няма как да стане . Или може би проточен на пропан бутан ?
Ползвах такова отдавна и доста често се търкалях с бутилката на зареждане
То зависи и колко ще се ползва, но за тва пък имах 4 бутилки. Може да се сменят дюзите и става и за природна газ.
moimoimoi - майстор
според мен се е случило следното:
преди да почнеш каквато и да е интервенция по батерията или клапана бойлера е бил пълен с вода,но пластмасовата тръба за топла вода вътре в бойлера се е счупила или спукала,но въпреки това бойлера си остава пълен догоре с вода.ти си взел да го източваш и при здрав бойлер при спряна студена вода от бойлера може да изтече 1-2 литра най много.но ако тръбата за топла вода е спукана посредата то ще изтекат 40литра примерно,зависи от мястото на спукване.след като си сменил батерията и клапана си почнал да го пълниш обаче вече неможеш да го напълниш догоре а само до мястото на спукване на тръбата за топла вода и останалото от обема остава въздух,който при 60-70 градуса може да изглежда и като пара.
виждал съм бойлери дето въпросната тръба за топла вода може да се извади чрез издърпване ,може да пробваш
bmwww - специалист
Значи сега го разглобих да видя кое , как и защо . Та свързан е по следния начин . От ключа фаза и нула влизат в термозащитата . От нея фазата на нагревателя , а нулата през терморегулатора и тогава на нагревателя . Правилно ли е вързан ? Или трябва да е ключ/терморегулатор/термозащита/нагревател ?

Умуваме тука , че май фазата трябва да ходи през термозащитата/терморегулатора и нагревателя , а нулата да е през термозащитата директно на нагревателя , защото в момента дори да е прекъсната нулата през терморегулатора то до нагревателя си имам постоянна фаза и ако вземе нула от някъде бомбата е готова . Умувам от къде може да взима нула обаче ?

И колкото повече умувам толкова по интересно ми става . Сега ги обърнах и сложих от ключа нулата на термозащитата и от там директно на нагревателя , а фазата на термозащитата след това на терморегулатора и от там на нагревателя . Така мисля е по-добре а ?
пишман_майстор - майстор
Ел.бойлер едно от условията е, да е заземен правилно и добре. Нулата е добре да не минава през ключ ( не е задължително условие , ако минава през ключ- само ако се прекъсва в него момент и фазата, ако фазата не се прекъсва със същият ключ - в никакъв случай да не е през отделен ) и нулата задължително да не се прекъсва никъде от разни защити !!
Само фазата се прекарва през ключове , защити , предпазителли и т.н.
Ти разглоби ли бойлера да видиш за поражения вътре?
bmwww - специалист
Ами не съм , той си работи добре за сега . Наблюдавам го .
krasi92 - майстор
Задължително отваряне и почистване на водосъдържателя.Смяна на терморегулатора ако мислиш да го ползваш този.Погледни и Лявата тръба дали си е на мястото и дали е цяла.
Jacomo - специалист
Термо защитите прекъсват и фазата и нулата, но термостатът трябва да прекъсва само фазата.
Ако терморегулаторът е вързан за нулата, при достигане на зададената температура ще прекъсне нулата, но до нагревателя ще продължава да достига фаза. Ако нагревателят е пробил, ще се офазят корпуса и водата, а нулата ще се вземе от къпещия се. Затова трябва бойлерът да е заземен (занулен) - за да падне бушона ако се офази корпуса. Затова и нулата не трябва да се прекъсва - за да не си вземе нула (земя) през къпещия се.
bmwww - специалист
Всичко съм изпълнил днес . Само дето нулата минава и през термозащитата , но нали след като тя прекъсна и фазата не е проблем ? Само не мога за разбера зануляването как е правено . Пускам бойлера от 32а ключ в коридора . На този ключ имам фаза , нула и още 1 фаза при работещ бойлер . От там 3 жилен кабел влиза в бойлера . Фаза,нула и зануляване на корпус . Проблема е , че не знам къде отива зануляването . Как да разбера ? И защо ми е тая нула на ключа в коридора ?

Тема "Странен проблем с бойлера-прегрява" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: