• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kr1100 - майстор
чет мар 17, 2022 2:30 pmsts написа:
Изолираните жила се монтират в термосвиваема муфа.
Ако нямате професионални умения не се опитвайте да го правите.
2001/2 г. имаше изследване на Bishop / американците/ за термосвиваемитеб шлаухи. Според техничте проучвания при термосвиваемите шлаухи се получвал пробив точно в зоната на нагряване. Тогава препоръчваха бандажирнето със самовулканизиращи ленти W 962, 963, 969 и други и отгоре с PVC ленти. Но технологията е много бавна.
После излязоха на мода муфите с полиуретанова смола.
velas - специалист
Да, има причина - не може да стегне достатъчно.

Може да ползваш нещо подобно, само трябва да им измислиш подходяща изолация.
Изображение
brum - майстор
Точно такава лента имам. За високо напрежение, самовулканизираща. Ще помисля за нея като вариант.

Това със скобите изглежда като сериозна връзка, обаче изолацията му ще е сложна. Предпочитам спайката пред него.
ESPACE - майстор
чет мар 17, 2022 3:36 pmbrum написа:
Четох, четох и пак същото - кримпване на едножичен проводник не се прави. Нито на калайдисан.
Прави се и още как. :) Утре ще трябва да свързвам един такъв алуминиев 3х25+10 че днес го скъсали. Това как по друг начин да го свържа, със спайка? :? :) Кербовал съм десетки пъти едножични, никакъв проблем. Ползвам термосвиваеми муфи от 6-7 години при подземно полагане, засега държат.
Кумчо Вълчо - специалист
За здрава, надеждна и грозна връзка в домашни условия, за под земята-еднозначно спайка със спойка и още нещо. Нещото беше препоръчано от един академик от МоЦква преди мнооого години. Не помня име обаче. Иначе едножични проводници се кербоват одма. Калпазаните от Инергото масово го практикуват и то даже кербоват и с биметални кабелни гилзи, разбира се алумин-бакър. Ама то при тях друг начин няма, щом дьошефчето ти е на главата....няма как, тумба-лумба и ааааайде. План треби да се изпълнява. fbr хубаво е качил двете снимки, но за 10 квадрата проводник този начин не е приложим. Връзката ще остане хлабава, нищо че ще се запоява. След като се зачистят изолациите, калайдисва се зачистеният участък на всеки проводник и се огъва на 90 градуса, след което тези зачистени, калайдисани и огънати участъци се допират един до друг, по цялата им дължина. Започва се много равномерно усукване ЕДНОВРЕМЕННО и на двата зачистени участъка, а не както е на снимка-единият да се усуква върху другия. След това се прави юнашка спойка с вълшебния тинол '' STАNNOL'' Typ:2630. Това е тинолът, подчертавам. Флюсът му НЕ Е КОРОЗИВЕН!!! Айретен приложението му е точно за такива цели. Отделен въпрос е колко лесно и качествено се работи с него, като пък за калайдисване на поокислени многожични проводници е непобедим. Ползвам такъв от десетилетия, но съм си го купувал от Германия. При липса на такъв, може да се използува и ''STANNOL'' Typ: HS10. Лично не съм ползвал такъв, но познати ме уверяват, че също е много добър, а и го има в продажба в БГ. Той също е с НЕКОРОЗИВЕН флюс!! След като запоим проводниците, подрязваме края на общата спойка и правим това, което академикът е препоръчал още преди ехеееее......време. Слагаме един коксов електрод за рубене в ръчока на някой селски електрожен и стапяме двата края на подрязаните с резачките проводници от общата спойка, т.е. заваряваме ги откъм върховете. Нй-накрая е добре пак да се разтопи тинолът на спойката, за всеки случай. За изолация-кой каквото му хрумне, каквото му попаднало, каквото си преватизирал, каквото си купил и т.н. Варианти бол.
zz_stefanov - майстор
чет мар 17, 2022 1:21 pmfbr написа:
Проста спайка и термосвиваем шлаух отгоре. Изображение Не ми се е случвало да попадам на компрометирана.
тая спайка върши работа само ако кабела виси и е опънат, както бяха рекордоманите. Такава съм намирал в стена в тръба цялата нагоряла и непроводима
brum - майстор
Кабела е 10мм2 и е под земята. Трудно ще приложа тази спайка.

По-скоро ще следвам стандартният процес дето Кумчо Вълчо е предложил. Правя спайката, огъвам я настрани, нахлузвам отгоре шлауха с лепилото и я скривам. Двете спайки в едната посока, третата в другата. Звучи ми разумно да сложа нула и земя в едната, а фаза в другата посока. Отгоре силикон, шлаух с лепило и нагрявам докато изтече излишният силикон. Най-отгоре почиствам и слагам самовулканизиращата лента за кабели (стига да я намеря къде е по кашоните) или още един ред шлаух с лепило.

Ще се разкопае една дупка метър на метър, че да се работи по-лесно. Не знам колко дълбоко е кабела, но подозирам, че не е много. От това което знам трябва да е заровен на около 50 до 80 сантиметра. Имам един уред дето измерва електромагнитно поле и ще пробвам да го локализирам с него.

А за кримпването на плътни проводници - масовите кабелни обувки пише, че са за многожични проводници. Не ми звучи разумно да се ползва този подход за плътен. Това, че ЧЕЗ го правят не означава, че е правилно. Отделно, че приятелче дето работи в подстанция каза същото - не е удачно да се кримпва плътен кабел.
Lutchezar - майстор
Защо просто не го изтеглиш от къщата в гаража, а от гаража да пуснеш нов до къщата?
Така няма да правиш снадки по пътя.
brum - майстор
Кабела е СВТ и е положен директно в земята. Така се полага за да може да се охлажда. Без гофре.

Та не подлежи на "изтегляне". Минава под подпорна стена и бетонна веранда около къщата.
krasi92 - майстор
Така се полага според кой. Просто е икономисани левче на метъра за гофрето. Това че е в земята и е положен на голо за охлаждане е оправдание. Да не е ядрен реактор та да прегрява. А спрете с това охлаждане. Ако си сметнал товарите и си избрал правилен кабел защо очакваш да грее.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Начини за снаждане на силов кабел?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: