• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Fori - специалист
Откъде тръгна темата, а докъде стигна (Де го чукаш де се пука). Има много въдове контактори по предназначение и аз си мислех че затова е въпроса пък то...
"manolito" много добре ти е отговорил ... в повечето случай няма смисил от подобрения в ориг.конструкция, ако е имало смисъл още производителя да е сложил.
engineer - специалист
Удома съм го свързал по показаната схема. На оригиналната схема терморелето превключва около 13 А за бойлер 3kW (какъвто е моя) и се скапва след 3-4 години работа. На преработената схема терморелето превключва около 0.2 А и практически е вечно. Удома работи от далечната 1998 г. Имам и часовник за дневна/нощна, контака на който е свързан във веригата на терморелето. Не е показан на схемата.

Прикачен файл

K1.JPG
K1.JPG (35.1 KиБ) Видяна 5100 пъти
engineer - специалист
За да се избегне бръмченето препоръчвам тази схема... Кондензатора се смята по формулата

С=3200/R uH (микрофарада)

Кондензатора е за ~400V (0.1 - 1uF e около 0.60 - 1.00 лв)
R е съпротивлението на бобинатана контактора (Ома).
Схемата е приложима само за контактори с бобина за ~220V. Успешно я ползвам за контактори и релета с бобина за =220V. НИКАКВО БРЪМЧЕНЕ И ГРЕЕНЕ :-)
За допълнителни въпроси може да отворим нова тема във форума.

Прикачен файл

CK.JPG
CK.JPG (13.01 KиБ) Видяна 5092 пъти
vankata - напреднал
В съвременните бойлери трудно се вгражда контактор,защото терморегулаторът е включен директно към нагревателя-на ножов контакт.За да се постави контактор е необходимо доста побългаряване
engineer - специалист
vankata е напълно прав. Необходимо е да се ползва външна кутия в случай, че контактора не може да се скрие. За късмет на пазара има всякакви видове и размери. Малко играчка трябва за ножовите връзки, ползва се само мек проводник (ПВА-2), кримпване, калайдисване на крайщата, които стъпват на клеми или ползване на специални накрайници, дупчене на стената за захващане на кутията и прочие базикни.

Абе най-добре викни майстор.
krasiorocknroll - специалист
Като видя бойлер с ключ който прекъсва нулата се сещам за инсталациите правени преди 40 50 години когато имаше предпазител и на нулата.Това не е правилно,да не кажа друга дума.През ключа трябва да минава само фазата!
engineer - специалист
krasiorocknroll написа:
Като видя бойлер с ключ който прекъсва нулата се сещам за инсталациите правени преди 40 50 години когато имаше предпазител и на нулата.Това не е правилно,да не кажа друга дума.През ключа трябва да минава само фазата!
Веднага мога да оспоря това твърдение: Предпазител наистина се слага само на фазата. Ама копчето е след това, така че няма проблем. Ако обаче се ползва ДТЗ, защитната нула се свързва директно!
Като допълнение - удома прекъсвам само фазата. Но прекъсването на нулата НЕ Е неправилно.
Фазата и РАБОТНАТА нула могат да минат през копчето. Извинявам се за качеството на картинката, набързо я спретнах с paint на windows.

Прикачен файл

bo.JPG
bo.JPG (17.7 KиБ) Видяна 3750 пъти
Последна промяна от engineer на ср ное 28, 2007 11:51 am, променено общо 1 път.
sstefanov - майстор
Мисля, че е по-добре и работната нула да не се прекъсва, а контактите за се вържат паралелно и да прекъсват само фазата. Така ще издържат повече, а и нулата ще ти е резервирана.
Тани - модератор
Аз практикувам следното - до ключа за таблото 2 кабела - фаза и нула. След ключа три кабела нула ,, фаза и зануляване. Последния е свързан за нулата преди ключа.По този начин бойлера е винаги занулен без значение дали е включен ключа или не е. А при ключ 45 ампера на контакт , каквито ползвам вероятността от дефекти в ключа е почти нулева!
  • 1
  • 2

Тема "контактори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: