• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stefanbg - специалист
Колега, виждам, че темата е стара, но аз също ще правя задвижване на центрофуга с такъв двигател, ама руски. Реши ли въпроса с регулирането на оборотите?
lecki - специалист
Сложи си от тези регулатори на "Добри кит" http://dobrikit.net/REGULATOR-2-p-14.html
не виждам проблем да не стане, механичният съпротивителния момент е "вентилаторен"
и трябва да има долу-горе добро регулиране на база на хлъзгането на асинхронния мотор.
Успех!
Майсторягата - помощник
Колеги , оборотите на асинхронен двигател не могат дасе променян , освен ако конструктивно нее заложен променлив брой полюси в статора ! За центрофуги си остават най-добри колекторните двигатели ! Иначе , както каза колегата по-горе , с механични предавки ! Успех на всички ! :)
stoy@n - специалист
Майсторягата написа:
Колеги , оборотите на асинхронен двигател не могат дасе променян , освен ако конструктивно нее заложен променлив брой полюси в статора !
Защо говориш наизуст! [-X
http://electroinvent.com/upl_doc/eldi%2 ... %20all.pdf
stefanbg - специалист
Става,става но по не съвсем традиционен начин. Пускам два линка, но за съжаление първия иска регистрация, а на следващия ден не те познава и пак иска регистрация.
Принципа е с импулсно включване - примерно 2 сек върти, после 4 сек по инерция и т.н.т. Само че аз искам двигател с пускова да използвам, но пусковата ще ми трябва само за първоначалното развъртане. После, докато се върти, само импулси на работната намотка. Пробвах моя двигател, който е от руска пералня, тип АЕР 16 УКЛ4, реверсира се чрез размяна на двата края на пусковата намотка. Но за такъв вариант трябва и някаква обратна връзка, която да стабилизира оборотите. В първия линк това не е показано и схемата е по-сложничка. Във втория (заглавието е "От терморегулатор – регулатор на обороти за центрофуга Федин Б.А." и се намира в края на страницата, малко преди скрола да стигне долния край) използват схема на терморегулатор с компаратор (мисля че и с ОУ може да стане). Рид ампула и магнит на вала на центрофугата зареждат кондензатор до определено напрежение, то пък се подава на единия вход на компаратора, а на другия - опорно напрежение. И така вместо при ниска температура релето включва при ниски обороти. Като достигне горната граница се изключва. Така в границите на хистерезиса се поддържа стабилна скорост. Но за съжаление от младини не съм се занимавал с електроника, а и тогава не бях много силен. Затова моля за коментари и предложения за реализиране и усъвършенстване на идеята. Варианта с терморегулатора по ми харесва заради простотата и за това, че ще има по-малко включвания на двигателя, т.е. цъкане на релето. Защото безколекторния двигател ще го включвам през реле. Имам и колекторни, но не ми се иска излишен шум, както и смяна на четки и др. грижи.
http://beekipedia.ru/index.php?s=52aa95 ... eg&CODE=10
http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
lecki - специалист
Stefanbg, това което съм дал като линк е фазов регулатор и работи долу- горе
напринципа които си дал и това е наи-евтиния и бърз начин,
за съжаление не е наи-добрия но ще даде задоволителен резултат според мен,
аз съм правил такива и съм използвал за наи-различни цели.
То може и с честотен регулатор че и със стабилизиране на оборотите
ама то ще стане една ..... каруца с реактивен двигател. :-D
stefanbg - специалист
Не съм сигурен, че си разбрал за коя схема става дума. Ето схемата:
Прикачен файл:
St158_SN78 (2).jpg
St158_SN78 (2).jpg (30.51 KиБ) Видяна 15353 пъти
Ето и част от текста, цитирам:
"Принципът на работа на схемата може да се разбере - (виж рисунката). На входът 4 на ИС DA1 от съпротивлението R4 се подава опорно напрежение Uоп, а от кондензатора на входа 3 – напрежението на сигнала Uс. Кондензаторът С1 се зарежда при затварянето на контакта на ридконтакта К1 при преминаването над него на магнит, закрепен на шайбата (трансмисионното колело). При това Uc се повишава. При повишаване на Uc над Uоп от изхода 9 на ИС напрежението изчезва, транзисторът VT1 се запушва, релето Р се обезточва, като отваря контактите Р1 във веригата за захранване на двигателя. Роторът продължава да се върти по инерция. През това време С1 се разрежда чрез веригата R1R2. При това Uc се понижава и нивото му слиза под Uоп, компараторът се превключва, то ест на изхода 9 се появява напрежение, VT1 се отпушва, през контактите на релето се включва двигателя. По такъв начин електродвигателят работи в режим на периодически включвания и завъртания. Колкото повече ние разреждаме кондензатора С1, като намаляваме съпротивлението R1, толкова повече ще продължават завъртанията, толкова по – големи ще бъдат оборотите на ротора, толкова повече ще бъде честотата на преминаване на магнита над контактите на ридконтакта, който зарежда С1. При уравновесяване на заряда и разряда на С1, оборотите на двигателя се стабилизират.
Схемата е показана в упростен работен вариант, без превключватели за реверсиране и изключване на схемата, на сигнални светодиоди, с номинални съпротивления R1, R2, R4, които са използвани от мен. Ако вие искате да изменяте оборотите в по – големи граници, то ви препоръчвам да замените R4 на променливо съпротивление.
Съпротивлението R2 ограничава тока през R1 и ридконтакта. Диодите гасят ЕДС на самоиндукция, които възникват в намотките на релето и на двигателя при тяхното обезточване. При това VD1 намалява дребезга на контактите на релето, а VD2 защитава ИС, а така също и контактите на релето от обгаряне.
Използвам реле с 4 групи контакти (автомобилно за 12 V/30 A). При използване на двигател за друго напрежение, трябва да се подбере и съответно реле."
lecki - специалист
Ами тои човека има асинхронен двигател и пита как да му намали оборотите
ама по-горе маи го отчаяха и тои повече не пита.
hidrazin - майстор
Ами значи поне е разбран и схватлив за разлика от някои други. Този въпрос е обсъждан много пъти и тук, и в други форуми.
Извода е друг тип двигател, или честотен регулатор - никакви димери, фазови регулатори и прочее. Опитите с фазови регулатори
често завършват плачевно - опечен двигател. :-D
Има и асинхронни със степенчато регулиране на оборотите, ама това е друга тема и за други конструктивни особености на
двигателя. Този не е от този тип.
Аз бих му препоръчал за неговия случай един постояннотоков. Имам направена топкова мелница с един такъв на 30 волта
производство мисля на "Динамо" - Сливен. Много съм доволен и до сега не съм сменял четки. Той какво толкова се уплаши от
смяна на четки? Струват стотинки и се сменят за броени минути.
:partyman:
8180 - майстор
Май никой пряко не коментира предложението на stefanbg.
Не говоря за схемата, а за принципа - там се предлагат пакети от синусоиди и пауза в регулируемо съотношение. Къде може да възникне проблем?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "регулиране оборотите на електродвигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: