• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MIRO_073 - майстор
ср авг 26, 2020 9:49 pmtzetz009 написа:
:? И къде е бойлера ? Това , което съм го написал е само за бойлера !...
Значи за бойлер под мивката 5-10л, дето е на щепсел не важи твоето правило? То не е бойлер. Или важи? Какво правиш там? Как се справяш с защитния проводник?
hidrazin - майстор
ср авг 26, 2020 9:49 pmtzetz009 написа:
...Това , което съм го написал е само за бойлера ! ...
Ако ще и стационарен вибратор да е - все тая. :-D
Никой и никъде не е написал че не може да снадиш защитния проводник. Ако ще и за бойлер да е.
:partyman:
P.S. Да беше си погледнал личните съобщения преди да го пишеш това...
gogo7777 - майстор
ср авг 26, 2020 2:09 pmhidrazin написа:

Я сега ми обясни как ще стане...
В стая имаш токов кръг с четири контакта на 30 санта от пода.
Магистралния за този токов кръг върви горе до тавана и от него трябва да захраниш контактите.
:partyman:
Не си ли чувал за "доброто токовземане"
:)
tzetz009 - специалист
ср авг 26, 2020 10:23 pmMIRO_073 написа:
ср авг 26, 2020 9:49 pmtzetz009 написа:
:? И къде е бойлера ? Това , което съм го написал е само за бойлера !...
Значи за бойлер под мивката 5-10л, дето е на щепсел не важи твоето правило? То не е бойлер. Или важи? Какво правиш там? Как се справяш с защитния проводник?
Разбира се , че не важи и няма как да важи при положение , че производителя на бойлерчето вече е монтирал ШВПС кабел и щепсел . Който реши да махне кабела оттам автоматически му "заминава" гаранцията .

(При един ремонт на сграда през една покривна конструкция се провирах само и само да прекарам едно СВТ 3*2,5mm² за 50 литров бойлер директно от таблото . После се реши , че няма да е голям и ще е нещо от сорта на Юнгите . При тази ситуация или трябваше да монтирам конзола и контакт или да свържа бойлерчето на твърда връзка и да отпадне гаранцията . Познай от първия път инвеститора какво реши :lol: ! )

:partyman: :partyman: :partyman:
mika - специалист
ср авг 26, 2020 1:49 pmtzetz009 написа:
:? Хващаш проводника с едната ръка , хващаш клещите с другата ръка и режеш . Получава се прекъсване на проводника . След това слагаш Ваго клема , лустер-клема , редова клема , усукваш чрез спайка или кербоваш . Проводника пак си остава прекъснат . Също като счупена порцеланова чаша . Лепиш я , но тя пак си остава счупена . От ТАП до бойлера защитното заземяване не се прекъсва никъде . Има си начини да се прави .
чет авг 27, 2020 1:01 pmtzetz009 написа:
Разбира се , че не важи и няма как да важи при положение , че производителя на бойлерчето вече е монтирал ШВПС кабел и щепсел .
И накрая какво излезе, че при два бойлера с примерно еднакви мощности, "прекъсването" на PE ту е опасно, ту не е. Е, хубаво правило, няма що.
Или пък изобщо няма такова правило?
MIRO_073 - майстор
чет авг 27, 2020 3:45 pmmika написа:
ср авг 26, 2020 1:49 pmtzetz009 написа:
:? Хващаш проводника с едната ръка , хващаш клещите с другата ръка и режеш . Получава се прекъсване на проводника . След това слагаш Ваго клема , лустер-клема , редова клема , усукваш чрез спайка или кербоваш . Проводника пак си остава прекъснат . Също като счупена порцеланова чаша . Лепиш я , но тя пак си остава счупена . От ТАП до бойлера защитното заземяване не се прекъсва никъде . Има си начини да се прави .
чет авг 27, 2020 1:01 pmtzetz009 написа:
Разбира се , че не важи и няма как да важи при положение , че производителя на бойлерчето вече е монтирал ШВПС кабел и щепсел .
И накрая какво излезе, че при два бойлера с примерно еднакви мощности, "прекъсването" на PE ту е опасно, ту не е. Е, хубаво правило, няма що.
Или пък изобщо няма такова правило?
:2thumbs: :weedman: :mrgreen:
tzetz009 - специалист
:-D Няма лошо . Само живи и здрави да сте , ползвайте си бойлерчетата със щепсАли и си ги свързвайте към контаЦи ! Както желаете ! Запалвайте си по една розмарихуанка и нещата ШИ сА наместват от само себе си !

Аз каквото имах да напиша го написах . Оттук нататък по "проблема" си давам творческа почивка !

:partyman: :partyman: :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Хубаво е да не се прекъсва, ама кой гарантира че няма да дойде фаза по нулата или защитен проводник?
И не само при специални обстоятелства. .
Ремонтирах няколко чисто нови уреда при подаване на 2 фази. И то няколко дни.
Късмет, че не се е паднало на бойлера.
Не се живее активно там. Забелязано е че хладилника мига грешка след няколко дни.
Интересното за мен беше че хладилника - инверторен!
2 платки за захранване се разминаха само с два подути кондензатора.
Предпазителите бяха здрави, една шепа варистори също не са задействали!
Погледнах чиповете - 700V им дават.
Предпочитам всичко да се прекъсва! Да няма кабел вързан за бойлера, бил той и нула първоначално!
На изключено се къпя и толкоз.
Може да се прасне един 3-фазен контактор с един или 2 НО контакта.
На един комутираме фазата, на останалите 3-4 нулата без да я прекъсваме.
Ей ти 3-4 пъти преоразмеряване на нулата.
peppone1
чет авг 27, 2020 9:52 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Хубаво е да не се прекъсва, ама кой гарантира че няма да дойде фаза по нулата или защитен проводник?
И не само при специални обстоятелства. .
Ремонтирах няколко чисто нови уреда при подаване на 2 фази. И то няколко дни.
Късмет, че не се е паднало на бойлера.
Не се живее активно там. Забелязано е че хладилника мига грешка след няколко дни.
Интересното за мен беше че хладилника - инверторен!
2 платки за захранване се разминаха само с два подути кондензатора.
Предпазителите бяха здрави, една шепа варистори също не са задействали!
Погледнах чиповете - 700V им дават.
Предпочитам всичко да се прекъсва! Да няма кабел вързан за бойлера, бил той и нула първоначално!
На изключено се къпя и толкоз.
Може да се прасне един 3-фазен контактор с един или 2 НО контакта.
На един комутираме фазата, на останалите 3-4 нулата без да я прекъсваме.
Ей ти 3-4 пъти преоразмеряване на нулата.
Какво те кара да мислиш че нулата не е също фаза? Не трябва да се прави разлика между фаза и нула, тъй като нулата също е тоководещ проводник, но обединен със заземителя. Нула се нарича събирателната на трите фази и според закона на Кирхов, сумата от токовете в една точка е равен на нула, но спрямо коя да е от фазите, нулата също е фаза. Така че независимо как ще размениш кабелите в главното табло, стига да не се прекъсва връзката със заземителя е все едно - просто заземител не може да се офази. В случая с редовната грешка с подаване на две фази към апартамент вместо 220V е постъпило напрежение 380V, което е изгорило ел. уредите, но при ненарушено заземление няма опасност от токово поражение, тъй като потенциала се изравнява с този на Земята, т.е. занулява се. Проблемът е че по новите стандарти с подмяна на водопровода, заземлението се измества извън домът ни и не можем знаем каква повреда може да стане в таблото и каква грешка да сторят техниците.

Дали бойлера е с щепсел или с твърда връзка няма значение че се изключва и нулата, тъй като кабела до бойлера е трипроводен и занулението се извършва в самия контакт и това е отговорност изцяло на потребителя как ще занули контакта си и само ако се наруши целостта на кабела и се свърже от некомпетентен техник, няма как производителя да носи отговорност за пораженията. Няма проблем да се прекъсва и защитния проводник, но това трябва да става единствено след занулението.
gogo7777 - майстор
Значи да обобщим....гасене на бойлера по време на къпане!!!

Едно време беше по-спокойно и сигурно.....бащата на нацията кардинално реши проблема като гасеше централно тока. Един час къпане три не. После реши, че един час не стига за къпане на едно семейство и отпусна още един час та стана два часа къпане два не.
Сега всеки да се оправя как може :lol:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Зануляване на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: