teon Аз помпя гума на колело за секунди и тръгвам
ще ми е интересно за колко време я помпиш ти с тоя пожарогасител и кога ще осъзнаеш че ти е излишен 


gozilla написа:внимавай с налягането защото нали знаеш че тенекията на пожарогасителя е кажи речи дебела колкото вестник!...нямах друг подходящ съд в момента
romanpm написа:за колко време я помпиш ти с тоя пожарогасител и кога ще осъзнаеш че ти е излишен...съзнавам го, малък е по обем наистина и значението му като резервоар е нищожно...по-скоро идеята ми беше да се ползва като съд в който допълнително се сепарират вода и масло и в тая връзка не смятам ,че ще е излишен...обаче реализацията с тоя пожарогасител пак е малко ялова,
MrMurdjo написа:Колеги, да не пускам нова тема, съживявам тази.по схемата на производителя работния кондензатор е 30 мкф а пусковия е 40 мкф
Сдобих се случайно с аналогичен агрегат на завод А. Иванов. Монофазен компресор 1100 Вата, произведен 1989 г. Сега се сещам, че трябваша да запиша и точния модел. Отдавна търся такъв, защото искам да го ползвам като компресор за въздух с малък дебит, а също и като вакуум помпа.
Агрегатът е стоял на закрито и на сухо, но не е работил (ако въобще е пускан) много дълго време. Все пак предполагам, че поне малко е работил. Инсталацията му е цяла, включително и пресостат Дънфос.
Разкачих го и свалих само компресора с таблото към него. На вътрешната страна на капака на таблото има и схема. Свързах го към кабел с щепсел и леко пробвах какво ще се случи.
Дръпва значителен ток, ако съдя по мигането на лампите. От компресора се чува звук като жушене 50 херца някъде, но не и характерния за тръгващ мотор. Ако задържа секунда, изключва защитното реле с биметална пластина.
Има два кондензатора - пусков и работен. Едната възможна причина са те, особено единия е съмнителен дори и на външен вид - дават го 40-50 мкФ (така си пише на него) 320 В. Другият е 30 мкФ/400 в. Предполагам, че по-големият е пусковият. По-големият по капацитет, защото иначе е два пъти по-малък от другия по размери. Това обаче аз лесно мога да проверя.
Другият възможен вариант е да е заклинил компресорът. Като разкачих тръбите, от горната капна малко масло.
Въпросът ми е при вариант две, е ли възможно да се раздвижи механиката и как.
Вторият ми въпрос е някой може ли да ми обясни или насочи към принципен чертеж на устройството на подобен компресор. Искам да си обясня за себе си работата му, както и кой от двата извода е входящ и кой изходящ (единият е ниско долу, другият горе на външното тяло.
Благодаря предварително.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: