iliya_i написа:Така, че причините за cos ф винаги са комплексни. На практика по-значителни стоиности има при средни и големи промишлени предприятия. Например средна дърводелска фабрика със 200 машини х 5 kW = 1 MW. Едно на ръка, че се товари генератора, но като се разходи енергията веднъж до потребителя, после и обратно загубите в електропреносната мрежа нарастват двойно (тя също си има съпротивление, индуктивност и капацитет). За това такива потребители се таксуват двойно (и за активнатаенергия която потребяват и за реактивната енергия която не потребяват, но с която влошават и товарят мрежата). Мощността на електродвигателя се подбира винаги според максимално възможното натоварване на машината + коефициент на запас, и се закръгля към по-голяма сройност, според това какво може да се купи от производителите на ел. двигатели. На практика двигателя не е натоварен на 100% (или не през цялото време). което пък води до потребаване на примерно10 - 30 % реактивна енергия, дори и при нормално натоварване на машините (в моя пример - 100 - 300 kW). А част от времето тези машини работят и на празен ход (60 - 80 % реактивна енергия).Кои двигатели създават реактивна енергия. Синхронните как са

А като се има впредвид, че вече масово навлизат честотните регулатори, как те се отнасят към фактора на мощността

Най мощния ми домашен консуматор е електрожен Кракра. Как ли "реже" косинуса

ЕРП-та поемат загубите на енергия по проводниците. И калкулират двойна цена


