Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
filmatoplo - майстор
Днес свързах ония двата бойлера по 9 киловата ,и при пробата дефектотоковата защита падаше понеже за оперативната верига за сработване на контакторите с 220 волтова бобина бях взел нулата преди да мине през дефектотоковата , след като взех нулата през ДТЗ то нещата се оправиха - Защо така . Фаза за оперативната верига взимам от от една от трите фази с мостче .Кабела взех 5 по 4 кв многожичен - калайдисах краищата . Трифазен ток още нямя , от главното табло една фаза я разклонили с мостове на три , но скоро ще включат трифазно .
stefan_gb - специалист
Защото преди почнеш да правиш нещо трябва да знаеш как да го направиш , казвам ти го приятелски не се засягаи но първо прочети за дефектнотоковите и чак тогава ги монтираи :)
filmatoplo - майстор
Тя си беше вече в таблото , но ти ми помогни иначе защо пишеш във форум- направи сам -което предполага - и не професионалисти които ще задаваме въпроси и ще правим експерименти. :)
lubomirlz - специалист
Абе вярно че това е "направи си сам" форум ама вземи дай 20 лева на някой който разбира да ти ги върже бойлерите , за да не изпечеш някоя мацка докато се къпе :?
bonjyr89 - специалист
Еее ... стига толкова лаконични подигравки де!
Никого няма да изпържи,обърнете внимание само колко старание е вложил човека : "взех 5 по 4 кв многожичен - калайдисах краищата ."
Супер :) силен кабел,калайдисани краища; много от нас небиха си го направили този труд,макар,че лично според мен е добре.
Относно ДТЗ-то Основното и предназначение е да намали риска от токов удар. Целта ѝ е да изключи веригата за време, по-малко от необходимото за нанасяне на сериозни поражения върху човека. ДТЗ се ползва, когато инсталацията е със защитно заземяване (а не защитно зануляване).За правилното функциониране на ДТЗ е необходимо нулевия проводник (N) и защитния проводник (PE) да бъдат отделни проводници т.е. да имаме система TN-S или TT (три или пет проводно изпълнение). След дефектнотокова защита нулевият и защитният проводник не трябва да се свързват никъде помежду си.
В твоят случай като си използвал нула която неминава през ДТЗ и фаза която е преминала през ДТЗ се имитира утечка и затова защитата сработва.
По мое мнение си се справил добре ! :2thumbs:
Милен - майстор
И не само тия, забрави и най масово разпространения поради нашенската склоност към икономия случай TN-C-S.


Към filmatoplo

Колко полюсна е споменатата дефектно токова защита?
Кой управлява контактора, терморегулатора ли? Ако е така има ли някаква друга температурна защита която да действа директно на силовата верига?
bonjyr89 - специалист
Хахах да наистина голям пропуск.Само искам да добавя,че аргумента на тези техници "Защо да има заземителен проводник като така или иначе в електромерното табло по правило са закачени на едно " или "защо да има заземителен след като нулата от трафопоста е пак заземителен кол"
filmatoplo - майстор
Бони 89 благодаря , системата си работи ок. Ред на свързване -ДТЗ , предпазител тройка ,контактор с бобина-220 в , нагревател . През ДТЗ минават трите фази и нулата , заземяването -зеленожълт кабел е отделно . Контактора се управлява от терморегулатор с сензор вкаран в балона на бойлера . Оригинално бойлера си има друг терморегулатор вграден и силовите кабели минават през него . Така бойлера става с два терморегулатора -силовия нагласен на 70 градуса а оперативния терморегулатор на 65 градуса . Сигнала за оперативната верига идва от дефиринциален термостат на слънчева система .
Милен - майстор
Да точно това питах. Силовия терморегулатор не е никакъв регулатор а е термозащита ако откаже да изключи терморегулатора или контактора залепне се задейства тя и спира тока към нагревателите. Явно схемата си е фабрична и най-добре не я променяй.
filmatoplo - майстор
Милене благодаря и на тебе , по оригиналната схема не пипам нищо -тя си завършва с клеморед -три фази ,нула и на корпуса болче за земното . Само в балона на бойлера вкарвам медна гилза с терморегулатор 30-90 градуса за да командва контактора . Този терморегулатор -оранжава кутия -дето слагам допълнително си има работентермостат-30-90 гр и термичназащита която изключва при прегряване и се рестартира ръчно скрита под едно капаче което се отвива . :) Направи ми впечатление че жиците в капака на бойлера бяха по тънки има-няма 2 кв мм и пишеше 15 А .

Тема "Как да свържа 9 киловата ел нагревател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: