• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
maxuel82 - специалист
alsted написа:
Няма значение къде е нулата.
Начало, край не те интересуват-ако им обърнеш посоките двигателя ще тръгне обратно /ако това питаш/. Ако питаш по какво да познаеш коя е пусковата - като хванеш с мултицета веригите на двете /между кои изводи има такива/, тези на които директно се подава фаза и нула са на работната.
Ако прекъснеш някой от тях, при изправен центробежен, двигателя постепенно, тихичко ще спре; при залепнал центробежен двигателя ще забави обороти, ще заръмжи, но няма да спира/.
Ако прекъснеш на пусковата, при неизправен центробежен ще прескочи искра, шума от двигателя ще намалее, но ще продължи да си работи нормално; при изправен центробежен - няма да прескочи искра, шума си остава същия и двигателя си работи нормално.
а мисля че те разбрах : пусковата намотка е тази към която е свързан кондензатора :? друката където директно се свързват L и N е работната ! Като подам напрежение двигателя ще ре завърти ! После да откача фазата или нулата и двигаделя трябва да спе ако всичко е наред!НЗада прекъсна на пусковата трябва да откача един от двата извода на кондензатора ? :? И ако прескочи искра ясно ! Ако не прескочи искра и двигателя си работи всичко е ОК :? Правилно ли съм разбрал :?
alsted - майстор
Почти си ме разбрал, малко да уточня все пак:
-да прекъснеш фазата или нулата, но не на захранващия кабел, а самата жичка, която влиза от клемореда навътре, т.е. идеята е пусковата да остане под напрежение /протичащия през нея ток, ако не е отворил центробежния ще продължи да върти двигателя по-бавно и с по-силно бръмчене, което ще е индикация за проблем с центробежния.
Antonii - майстор
Колеги отностно затворената арматура става въпрос точно за напорната(изходната) и по никакъв начин така не се товари двигателя.
Ако искате да си го обясните погледнете една напорно-разходна характеристика на каквато и да е центробежна помпа.
Има я във всеки каталог за помпи.
Johny - майстор
И аз също пак да кажа - затворен напора на помпа или вентилатор колкото и странно да звучи. При развъртане те имат най-тежките пускови характеристики. Това е особено важно за големите мощности те се пускат точно това. Това съм го учил, а и съм работил във ВиК, и големите помпи се пускат само по този начин.
Ето тук http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 7d741026ca сме разисквали подобна тема.
Сигурно има и по-добри помпи, но мене дето се казва са ме отгледали с тази помпа и служеше вярно докато имаше кой да я ползва на село. Един път пренавивана, 2-3 центробежни прекъсвача, и много пъти лоена набивка.
shotik - майстор
Ние имаме Вида 1 от 1969 г ,досега само лагери и лоена набивка съм сменял,за работа всеки ден през пролетта и лятото се ползва.На капака на входа е счупено едно ухо,но съм подложил една шайба и така работи поне 20 години.
Милен - майстор
И аз така съм учил :? дроселира се на напорния тръборовод. Първо се пуска при затворен вентил и тогава двигателя работи почти на празен ход просто помпата не подава вода. След като се развърти нормално се отваря вентила. Разбира се това се прилага при големи мощности където пусковия ток е сериозен.
Същото е и положението при центробежни вентилатори за транспортиране на газове по газоходи за обезпрашаване. Имам преки впечатления от пускането на вентилатори с мощност 50kW и 2х90kW. Пускането става винаги при затворена дроселна клапа на изхода на вентилатора. Първо електромотора развърта в звезда/триъгълник и след като се развърти напълно (30сек.) и превключи в тиъгълник автоматиката започва да отваря постепенно дроселната клапа. Тока на двигателя отчетен по стационарно монтиран амперметър е най малък при затворена клапа и максимален при отворена.

alsted написа:
МнениеПуснато на: Чет Яну 14, 2010 3:34 pm Заглавие:
Почти си ме разбрал, малко да уточня все пак:
-да прекъснеш фазата или нулата, но не на захранващия кабел, а самата жичка, която влиза от клемореда навътре, т.е. идеята е пусковата да остане под напрежение /протичащия през нея ток, ако не е отворил центробежния ще продължи да върти двигателя по-бавно и с по-силно бръмчене, което ще е индикация за проблем с центробежния.
Мисля все пак, че трябва да внимаваме какви съвети даваме на хора не специалисти за работа под напрежение.
maxuel82 - специалист
alsted написа:
-самата жичка, която влиза от клемореда навътре, т.е. идеята е пусковата да остане под напрежение /протичащия през нея ток, ако не е отворил центробежния ще продължи да върти двигателя по-бавно и с по-силно бръмчене, което ще е индикация за проблем с центробежния.
да разбрах но спомена ми е че захранващия кабел се свързва на някакви винтчета :idea: :arrow: кабели от винтчетата не се виждат ??? Самото винтче влиза навътре към намотките и регулатора !Това е по спомен като я отворя ще видя как беше точно?Ще снимам и ще кача снимки :idea: преди да пускам тока :idea: :gott:
Милен - майстор
Първо не са винтчета. а са шпилки и кабелната обувка ако изобщо има такава е стегната за въпросните шпилки с гайки. А шпилките не влизат навътре а са замонолитени на бакелитова подложка.

Като гледам че не правиш разлика по добре не се захващай. Как мислиш да развиеш мъничките гайки и да извадиш късото кабелче :-D под напрежение 220V. Имаш ли специално изолирани инструменти (клещи например), предназначени за работа под напрежение, да извършиш тази манипулация за която те съветват.
alsted - майстор
Вярно, трябва да се внимава! Но не вярвам, че колкото и да не е специалист човек, няма да се сети предварително да отвие въпросната гайка, да извади клемите със захранващия кабел и тези на намотките, да ги подреди в удобен ред като остави нестегната с гайката тази, която ще прекъсва. Остава само напомнянето да направи последната манипулация с изолирани клещи.
Милен - майстор
И така да е пак си е рисковано да се пипа в малкия клеморед където клещите много лесно могат да направят късо сърдинение между шпилките. Колкото до подреждането в удобен ред не винаги е възможно, например при много къси кабелчета :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: