alsted написа:Няма значение къде е нулата.а мисля че те разбрах : пусковата намотка е тази към която е свързан кондензатора
Начало, край не те интересуват-ако им обърнеш посоките двигателя ще тръгне обратно /ако това питаш/. Ако питаш по какво да познаеш коя е пусковата - като хванеш с мултицета веригите на двете /между кои изводи има такива/, тези на които директно се подава фаза и нула са на работната.
Ако прекъснеш някой от тях, при изправен центробежен, двигателя постепенно, тихичко ще спре; при залепнал центробежен двигателя ще забави обороти, ще заръмжи, но няма да спира/.
Ако прекъснеш на пусковата, при неизправен центробежен ще прескочи искра, шума от двигателя ще намалее, но ще продължи да си работи нормално; при изправен центробежен - няма да прескочи искра, шума си остава същия и двигателя си работи нормално.
Почти си ме разбрал, малко да уточня все пак:
-да прекъснеш фазата или нулата, но не на захранващия кабел, а самата жичка, която влиза от клемореда навътре, т.е. идеята е пусковата да остане под напрежение /протичащия през нея ток, ако не е отворил центробежния ще продължи да върти двигателя по-бавно и с по-силно бръмчене, което ще е индикация за проблем с центробежния.

