• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Ники274 - специалист
За домофонната система пускаш FTP и швпс примерно 2х075 за насрещника,ако слагаш видео домофон ще ти трябва коаксиал.Има направо такива комплексни кабели 4х0.22,2х05+ коаксиал но са за къси разстояния .
Камерите не са лукс, а информация и допълнителна защита от крадци.
DirtySouth - напреднал
UTP кабел не си взимай ,а си купи FTP , защото е екраниран , също НЕ си купувай и SFTP , защото е с по-голямо сечение и НЕ може да се сложи в букса RJ45 каквито ще използваш масово ти .... За охранителната система ти трябва 6x0.20 , FTP кабела не е подходящ за там , като естествено ако имаш камери си пускаш и коаксиал или FTP ако са IP камерите , както и пожарни датчици се пускат с трудно-горим кабел .

Също така не разбрах смисъла на 2.5 мм2 кабел за осветление , и 10 амперова защита , като на тази защита се слага 1.5 мм2 , сложи си поне 16 . А и 16 ампера ток от осветление в ерата на енергоспестяващите осветителни тела с средна консумация около 50 вата на тяло , нз ти солариум ли ще правиш ?
kam34 - специалист
infomar написа:
kam34 написа:
Явно имаш пари в излишък :wink: ............ Връзките усукани и изолирани с обикновен PVC изолирбанд. Главната ДТЗ е 300мА и няма да има проблем с осветлението.
Има и комбинирани ДТЗ+АП по добре е по отделно така през една ДТЗ може да захраниш повече АПта.
Това означава ли, че препоръчваш ДТЗ 300 ма да остане? То като гледам, на всеки кръг освен осветлението се оказа, че препоръчвате да слагам.... ДТЗ+АП ценово различава ли се ако се вземат по отделно? Ако някой знае качествени на по-скромна цена?

п.с.
Като гледам осреднените данни на готварските печки - фурна 3 кв, два котлона също около 2.5 кв, не е ли по-добре захранването да бъде с кабел 6 квадрата, вместо 4 квадрата? Някой път по невнимание може да се включат двата котлона заедно с фурната, не е речено да са на пълна мощност, но знаели ги човек жените....
Да нека остане ако не те бъркат парите, тогава главния 63А който ти е на картинката може да не го слагаш в същото табло за главен ще ползваш ДТЗ 300мА, а защитата на кабела е главния при електромерното табло.
По добрия вариант е разделени ДТЗ и АП. Така при повреда в АП ще подмениш само него не целия модул. По въпроса за печката и 6кв са добре че има печки по 8-9-10kW. Идеята е какъвто и кабел да сложиш да има подходящия предпазител преди това напр: 4кв. - АП 32А, 6кв. - АП -40А.
Раздели контактите на няколко кръга по стаи с отделни АП-та.
Гледам че първоначално си писал 2бр ДТЗ 25А/30мА. По изгодно е да използваш 2 бр 40А/30мА (цената е почти същата) не комбинирана, като ги комбинираш по 2 предпазителя на защита например: 1ДТЗ 40А/30мА :АП бойлер + АП пералня, 2ДТЗ 40А/30мА - контакти с АП на всеки кръг.

http://www.joiven-eshop.com/product/71/ ... -type.html
infomar
Благодаря за отговорите и идеите. Те породиха следните въпроси:

1. Таблата които се продават имат ли две шини предназначени за "Нула" и "Земя". Места за предпазители е ясно, че имат. Доколкото си спомням преди много години когато купувах бяха само с една шина за "Нула" и място за предпазители.
2. Трябва ли да има входящ клеморед в който да влизат проводниците и от там да тръгват за предпазителите и какъв да бъде той? Предполагам, че таблата ги продават без такъв клеморед. Има ли щатно място където той да се захване или се приспособява на място. предлагат ли се подобни клемореди за домашни табла.
3.Предпазителят 63А - (главният) за два проводника (фаза и нула) ли да бъде или само за един - (1Р или 2Р)? Понеже в главното ДТЗ 63А 300 ма ще влязат два проводника те не трябва ли да излязат и директно да влязат в главният бушон 63А който също да е за два проводника и от там към стълба на улицата?
4. Колкото ампера е ДТЗ, толкова ли трябва да бъдат и автоматичните предпазители на съответната верига. Може ли ДТЗ да е 40А а предпазителите преди него 32А - към главният бушон?
5. ДТЗ 40А 30ма тип SI само на контактите ли да се постави? Другите нормални?
6. Мога ли да вържа бойлер 3KW и печка 3KW. на 6 квадрата проводник с 40 А предпазител и ДТЗ 40А 30ма?
Обичайно бойлерът ще се включва нощем през контактор 16А и реле за време, но инцидентно и денем. не се знае - може бойлерът да бъде и 2 KW. но се презастраховам.
7. Ако имам само един консуматор от 1 KW за който е достатъчен и 6А пр. има ли значение за сигурността дали на него ще поставя 10, 20...50А предпазител, освен икономически разлика в цената.
Ники274 - специалист
1.Повечето читави табла имат две шини-нула и земя.Въпреки,че като имаш ДТЗ не ти трябва много нулата,тъй като я взимаш от самото ДТЗ.Т.е. трябват ти толкова нулеви шини,колкото ДТЗ-та имаш плюс една нулева да захранваш самите ДТЗ и консуматори,които нямат ДТЗ.
2.Не ти трябват входни клеми.За нулата и земята ползваш съответните шини,а фазата на самия предпазител и от там с гребен или мост към другите.
3.Зависи къде е главното ДТЗ 300мА.Ако не се намира в главното табло ,където ще са и другите ДТЗ-та,слагаш двуполюсен,за фаза и нула,понеже ще ти изключва ДТЗ-то от разликата в потенциалите като махнеш само фазата.Но ако е в таблото при другите,за главен си слагаш само едномудолен предпазител.
4.ДТЗ трябва да е равно или по-голямо по ток от АП.Ако навързваш няколко АП на едно ДТЗ,примерно два кръга по 20А и 16А слагаш едно ДТЗ 40А.При ДТЗ с един кръг ползвай комбинирано ДТЗ с АП така спестяваш място в таблото,съответно по-малко връзки,по-надеждно.
5.Si... недей слага селективни защити .Ползвай си нормални ДТЗ-та.
6.Ще се повторя,но бойлера е хубаво да е самостоятелен с комбинирано ДТЗ,Печката също.Комбинирай стаите,където общата консумация едва ли надвишава 3-4 кв.Разпредели си така мощностите,че да не си товариш самата инсталация.
7.Основната цел на предпазителят е да пази инсталацията след себе си.В това число е консуматорът и кабела от таблото до контакта,самия контакт и т.н..Така,че ако осветлението ти е 10 крушки по 60 вата ,това са 600 вата или грубо по-малко от 3А.Спокойно слагаш 6 А предпазител и кабелите да са поне 3х1.Ако ще ползваш 10 А предпазител за осветлението слагай 3х1,5.Както си предвидил 3х2,5 .... много е ,няма смисъл.Отделно трудно се събира 2,5 в буксите на самите осветителни тела.
infomar
(Sorry!!) Не разбрах само АП 63А който е преди ДТЗ 63А 300ма - когато и двата са в таблото в къщата. Има ли значение ако поставя двумодулен АП 63А? Винаги ли при проблем "падат" и двата или в някой случай само АП, в други ДТЗ-то. В единият случай нулата ще мине през АП63А и после ще влезе в ДТЗ-то, а във вторият нулата ще влезе директно в ДТЗ-то.Това, че се изключва фазата и нулата от главният предпазител добро или лошо е за ел.инсталацията в къщата? Използването на еднополюсен АП 63А само от финансова гледна точка ли се прави?
Всички други неща се изясниха, дано не възникнат нови.
Надявам се, че не задълбавам много, но е добре физически да си ги изясня нещата, а предполагам, че и други ще ги интересува.

Изображение
Brave - специалист
Струва ми се, че прекалено се презапасяваш за цялата инсталация. Според началото на темата, ако правилно съм разбрал, смяташ да навържеш всички контакти в къщата с 4 квадрата. Това мисля, че е прекалено. Първо този кабел 4 квадрата е излишно скъп. Второ е доста по-труден за работа при вързването на контактите, защото е много твърд. Така или иначе, имаш стандартни контакти, с ограничение 16А. Положен в мазилка 2,5 кв. мм кабел има допустим ток над 30А. При положение, че отоплението ти е на отделен кръг, е напълно излишно това захранване на контактите. По климатиците - ако пускаш отделен кабел до всеки климатик от таблото, е прахосничество да пускаш 4 квадрата. Дори 24-ките имат консумирана мощност около 2500W. При 220 волта, това са около 11A. Такъв ток минава и през 1,5 кв. мм. кабел, но нека е 2,5 кв. мм. Печка/бойлер - добре е да са на отделни линии, директно от таблото, без снаждане по пътя. Мисля, че за печката 4 кв мм. са достатъчни. През такова сечение, може да се захрани около 10kW. Не вярвам някой в бита си, да ползва печка с по-висока мощност. За бойлера, можеш да помислиш и за 6 кв, само, ако планираш да имаш проточен електрически бойлер. Повече от 6 кв е излишно, защото по каталог, през 6 кв. мм. допустимия ток същия като мощността на главния ти бушон.

Относно слаботоковите кабели - купи си тестер и клещи за кримпване на RJ45 и си пробвай кабелите, докато можеш да поправяш.
Ники274 - специалист
Ако цялата инсталация е трипроводна ,имаш хубаво заземяване и никъде нямаш зануляване,то тогава не е проблем да прекъсваш нулата.Тя се води в случая работна нула.Особено в селата където не е равномерно натоварването на фазите,се случва нулата да има потенциал спрямо земя и като мериш нула спрямо фаза ти дава под 200 волта .
kam34 - специалист
Галвния АП 63А го махаш, тока го спираш генерално от ДТЗ 63А/300мА главен прекъсвач защитаващ главните кабели имаш монтиран преди електромера 63А или 50А какъвто са ти сложили енергото.
Ники274 - специалист
Как ще махне главния АП ...... [-X
ДТЗ нямат защита от късо съединение,а разстоянието не е малко предполагам до електромерния АП,съответно има някакъв пад до главното табло!!!
Друго неудобство е ако при късо падне и главния,например в едно такова време трябва да излиза до електромерното табло за да си пусне тока.За това се гледа АП в лектромерното табло с каква крива е,че в повечето случаи слагат В крива и ако сложиш нормален АП в къщата пак няма да успее да изключи навреме.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "Идея за захранване на стара къща Електрич, TV Тел, интернет." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: