Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
8180 - майстор
Колеги,
Само от уважение към Вас се включвам.
Хидра,
Май за пръв път влизам в спор с теб - моите уважения.
Моля те, като изровиш "чудотворни" линкове, поне ги прочети:
Руските линкове само ПОТВЪРЖДАВАТ наблюденията ми, че сериозно занимаващите са с това (КИП и А) и разбиращите практически винаги под термосъпротивление=терморезистор (потвърждавам!) подразбират МЕТАЛНИТЕ ТАКИВА (Платина, Мед, Никел). Наред с тези, при тях са Термодвойките.

В линка с "THERMISTOR stands for Thermal Resistor", веднага е пояснено, че това твърдение се среща РЯДКО, като са указани местата на срещане.

Що се касае полупроводниковите (и др.) термистори и позистори (има и други) те са по-нови и действително се срещат "навсякъде". Намират се лесно, АКО се потърсят с указаните наименования. Отделен въпрос е, че характеристиките и схемите са коренно различни, което считам за необходимо да се спомене за по-незапознатите.

В смесването И ОБОБЩАВАНЕТО на тези, отдавна РАЗДЕЛЕНИ ПОНЯТИЯ НЕ НАМИРАМ НИКАКЪВ СМИСЪЛ. На ниво Форум, дори, го намирам за ВРЕДНО. Къде по-полезно е да съобщим, че терморезистор, термистор, позистор, термодвойка и др. са сходни във функционалността си, но коренно различни в същността и приложенията. Особено в ерата на И-нет, където всеки силно защитава И-нет, "копи-пейст" компетентността си и е трудно да отсееш.

П.П. Позистор, честно НЕ СЪМ пипал, простете тази некомпетентност, но държа на ЧЕРВЕНОТО. :) :prost:
hidrazin - майстор
Добре де, ще ти пратя няколко позистора да си ги пипаш. :-D
Пък за тази дума терморезистор - със или без червеното никога не съм се замислял.
Просто знам какво да си потърся и къде да го намеря. Както и да е.
:partyman:
kozl - майстор
Без конкретен въпрос, така по заобиколен начин се опитах да провокирам kalpazanski и така за моето любопитсво да пише ко стана :shock: и за какво му е термистора.
Ама де го чукаш де се спука :sad:
Здравейте, и на теб kozl,
И без да ме провокираш аз пак ще напиша в край на сметка къде намерих споменатите резистори и закакво всущност ми бяха.
Почти всякаква стойности термистори открих в магазин : НЕКОМ София, ул "Поп Богомил" 43, както и в комет, но там трябва да изчакам доставка.
Термистора ми трябва за колата и по-конкретно за лампата за резерва.
Доста от моделите работят по следния начин - в долната част на помпата има една капсула, в която има термистор, като когато капсулата остане на сухо, тя намалява съпротивлението си и лампата на таблтоо светва, а когато се потопо и съответно термистора охлади - увеличава съпротивлението и лампата за резерва гасне. Това е най-общо казано схемата по която работи.
Стойността на термистора е различен за повечето коли и както знаете зависи и от крушката, която е сложена в таблото. Също така и някои от колите са с релета като схемата е както в тази тема:
http://www.smehurko.info/tech/at-fuel-i ... icator.php
При тази схема е удължен многократно живота на термистора, а да не кажа и почти вечен.
Колите, които са на газ често страдат от този проблем, както е моята :) Прилагам и снимка на ампулата.
Прикачен файл:
1111.jpg
1111.jpg (58.15 KиБ) Видяна 1146 пъти
kozl - майстор
Освен, че е удължен живота на термистора, предполагам че схемата ще работи и с по маломощни термистори без опасност да изгорят. Само че ако е под критичната мощност може да се загрее и в течността, все пак началния ток през 330 ома е към 30-40 милиампера, а мощността в термистора около половин ват. Нещо не ми се връзват сметките от препратката за това как крушката е 3 вата, а съпротивлението на термистора спада на 50 ома :shock: По скоро лампата е 1 ват и тогава напрежението и мощността се разпределят 2/3 за крушката и 1/3 за термистора.
Няма и данни за релето, освен че е за печатен монтаж. И според мен релето трябва да превключва на напрежение по-малко от 8 волта иначе има вероятност да не включи, а термистора да се изпържи.
Намерил си термистори, предпплагам и реле и пожелавам успех с опитната постановка.
И все пак няма ли опасност неоргинален термистор да предизвика пожар. Гледам оригинала капсулован :?
Забравих да спомена, че напрежението коеот измерих към термистора е около 6,5V. За крушката не съм сигурен колко е , но така прочетох в една документация. Относно капсулата, тя не е капсулована - от долната и горната страна има по 3 дупки, за да влиза бензин вътре и да охлажда по-бързо и ефективно термистора.
При мен, а както и при доста други коли, няма такова реле и не съм се и заниамвал да слагам. Направих няколко теста с различни термистори и установих че такъв от 470 ома ми върши най-добра работа и съответно го монтирах. Не мисля, че може да създаде пожар, но тези дни ще направя една опитна постановка и ще изпържа един термистор в малко количество бензин.
Все пак трябва да отбележим , че моят вече беше стопен. В повечето случай това става при напълно сух термистор, но дори и да има бензин не мисля, че ще стане нещо.

Блгаоря на всички за отговорите по темата :)

Тема "Помощ относно намиране на термистор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: