Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
batkoradko - специалист
Ето по-ясни снимки. Идва ми на акъла, че може да се сложи тиристор, но не знам какъв и къде?

Прикачен файл

7710330b1d7e35ed0e671653b46bccccfe7666a0e589147febd677b74021e367.jpg

Прикачен файл

7534c9715b471bfd77f6bbe74b2bd2b381d76582cee0a85a3433b4d9f4f67c34.jpg

Прикачен файл

0578a4796e709c353372d26f7869e2bdf5363480fe2c238a27bb48100c225866.jpg
0578a4796e709c353372d26f7869e2bdf5363480fe2c238a27bb48100c225866.jpg (96.16 KиБ) Видяна 1155 пъти
hidrazin - майстор
batkoradko написа:
Ето по-ясни снимки. Идва ми на акъла, че може да се сложи тиристор, но не знам какъв и къде?
Приемливи снимки. Сега остава да свалиш схемата на EXIT-а и да я сложиш тук.
После ще го мислим от къде да ти вземем информация кога работи.
:partyman:
MIRO_073 - майстор
:) Не можа ли поне една снимка да поставиш в правилно. :-D Успех човек с казуса. То и на мен ми дойде на акъла, ама и аз не знам какъв и къде :-D
DMN - майстор
batkoradko написа:
тъй като не съм 6 с електрониката
Аз също не съм 6 с електрониката(може би 4).
Знам, че това което искаш, по идеята, която ти предложих, може да стане и то няма да е толкова сложно. Тиристор, не съм много сигурен, че в твоя казус е най-подходящ. По скоро допълнителен транзистор работещ като ключ, който да ти включва релето. Ето примерна схема с MOSFET транзистор, като за GATE(управляващото) вземеш напрежението, което активира инвертора :
Прикачен файл:
mosfet2.GIF
mosfet2.GIF (13.69 KиБ) Видяна 1130 пъти
Има тук хора, които са на 7 с електрониката и могат да ти помогнат повече. Аз ако е за мен, ще измеря тук там, за да се ориентирам кое накъде е, и на база знанията, които имам ще измисля нещо, опитно ще пробвам и със сигурност ще го направя(за себе си), но така от разстояние и само на теория, ми е трудно да ти дам работещо решение :) .
todortv - майстор
Цялата постановка не ми е ясна....
Разбрах само, че трябва да се вземе сигнал на всяка цена от "EXIT".
Захранваш едно реле с NC контакт, от синята клема на лампата и си готов.
Нищо му няма на релето като работи постоянно.
batkoradko - специалист
Постоянно затвореното реле е най-лесния вариант, мислил съм и да си подменя шалтера /пакетен ключ с още един пакет, който при изключено положение - да е включен/. Важна е тръпката - да сътвориш нещо нестандартно. Ако разсъждаваме така още да орем с ралото. Кой ли кретен е измислил кафе машината, при положение, че кафето става и в джезве. В този форум има колеги с по над 10 000 мнения - от рода "защо снимката не е завъртяна правилно" или "напиши си табелка и не се занимавай с глупости"," дали съм пенсионер или съм от село". Коментари за правопис и т.н. :x :?
hidrazin - майстор
Само не разбрах каква е разликата дали ще използваш постоянно захранено реле или сигнал от тъпия EXIT ?
Все нещо там ще ти пищи.
За това колко ще работи EXIT - тук. Но това е при нови и читави акумулатори.
http://www.olympia-electronics.gr/dat/2 ... 5Dfile.pdf
:partyman:
kozl - майстор
Тя тая тръпка много изтръпна. И ко ся чекаш некой да ти обади де да си вържеш релето :? Ами дерзай, мери с мултицета по транзисторите, кой, кога и защо отпушен/запушен. Свали схема от батерията към импулсния траф. Нещо ентусиастите са задрямали напоследък и не произвеждат схеми по снимки........
hidrazin написа:
Само не разбрах каква е разликата дали ще използваш постоянно захранено реле или сигнал от тъпия EXIT ?
Релето "много харчи". И почва от тръпката, първо нея ще я отнема :-D
Освен тва EXIT-а ще служи за таймер докато удържи батерията :?
batkoradko - специалист
Да, за това съм тук, за евентуален съвет. Не съм на ясно със свалянето на схеми и отпушени и запушени транзистори. Да признавам си, че съм тъп, но упорит.
Вече почвам да размислям относно акумулаторчето. Това е първата основателна причина. Но пък EXIT-а така или иначе ми е вързан. :rolleyes: :? :cry:
kozl - майстор
Ми то май ще е по-дбре да мислиш за изключвател на тока, който като изключиш тока да изключва и акумулатора от UPS-а.
Твоята идея предплага при всяко спиране на тока не по твоя воля, зумера да те подсеща за акумулатора.
И ся ети ситуация по твоята идея. Тръгваш си и тока спира, гледаш EXIT-а светнал. Тука зациклих. Релето е задействано от EXIT-а, но алармата де е вързана и шъ врячи ли :? като нема ток :? Ако не врячи, ток нема, аларма нема, значи си отиваш без да си спрел тока и откачил акумулатора. Да ако врячи бегаш да откачиш акумулатора и си тръгаш с неколко цицини и натъртвания поради недостатъчен брой екзити по пътя до акумулатора, при тва без да си спрел тока.
batkoradko написа:
Да признавам си, че съм тъп, но упорит.
Па даже и пребит :roll:

Тема "EXIT" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: