Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
deltam - специалист
Диодът, свързан последователно с всеки панел, наречен блокиращ, осигурява отсъствието на външни токове между панелите при повреда на някой от модулите. Диодите с най-малка загуба на напрежение са Шотки диодите, в които пада на напрежение е около 0,3 волта.
В твоя случй, може да се приеме, че единия ти панел е почти повреден, защото е по-малко осветен от другия. Само в един момент от денонощието са еднакво осветени.
ilian ivanov - специалист
Щом е този контролера значи има изход за консуматори.По добре го ползвай вместо да включваш директно на акумулатора.Щом ще останат така панелите, сложи задължително диоди.
DMN - майстор
Minkov написа:
И отново: Защо трябва панелите да се разделят през диоди?
Стига пита за тези диоди :-D , ами слагай някакви, вече ти предложиха и обясниха какви да бъдат.
deltam написа:
В твоя случй, може да се приеме, че единия ти панел е почти повреден, защото е по-малко осветен от другия.
С това малко не мога да се съглася. Обяснявам защо:
Както писах и по напред панелите на празен ход могат да достигнат около 21V. В случая единият панел е по-слабо осветен и да приемем, че на празен ход неговото напрежение е 18V, тогава ако няма диоди панела с по-високото напрежение(21V) ще върне ток към по-слабо осветения, но това само при положение, че няма товар. В случая обаче има товар - акумулатор - и неговото напрежение е около 12-13V. Ако контролерът е обикновен, а не е МРРТ, то акумулатора сваля напрежението на панелите до неговото(12-13V), така че дали единият панел ще дава 15V, а другия 20V, щом напрежението е повече от това на акумулатора панелите не връщат ток един към друг, а токът им отива в акумулатора. Това с връщането на ток между панелите може да стане на свечеряване, когато на единия панел напрежението ще падне по-рано под това на акумулатора и тогава се превръща в малък консуматор, ако няма диоди. Но както писах и преди, тогава тока(и на другия панел) ще е вече много малък, така че в случая не толкова от значение, че няма диоди. Засенчването не се отразява толкова драстично на напрежението на панела колкото най-вече на тока му.
Друг случай когато са необходими диоди, е когато панелите са свързани директно към акумулатор без контролер, тогава когато се стъмни акумулатора започва да връща ток към панелите, но когато има контролер той не позволява това. :)
hidrazin - майстор
DMN написа:
...Това с връщането на ток между панелите може да стане на свечеряване, ...
...също и когато контролерът реши че е заредил акумулатора и реши да изключи панелите.
А това може да стане по всяко време и нищо няма да спре единия панел да "захрани" другия.
:partyman:
DMN - майстор
hidrazin написа:
също и когато контролерът реши че е заредил акумулатора и реши да изключи панелите.
Това е така, но конкретно за случая с постановката на автора такъв момент май няма да има. Преди време бях измервал колко е този обратен ток (от акумулатор към панела) на 10 ватов панел, не си спомням колко беше, но май около 20 милиампера.
П.П. Всъщност сега го мернах пак, тъй като панела ми стои в колата свързан към акумулатора. Та обратния ток от 12.65V акумулатор към 10 ватов панел на тъмно е само 1.75 милиампера. Колко ще е този обратен ток между панелите в случая на автора само измерване може да каже.
:partyman:
Minkov - специалист
ilian ivanov написа:
Щом е този контролера значи има изход за консуматори....
Или съм дал грешен линк или ...., но точно този контролер има два изхода:
- един общ, за акумулатор + мощен консуматор;
- втори (с бутон On/Off), за маломощна лампа.

Така при покупката е обяснил продавача, а и в брошурата сега виждам същото.
Minkov - специалист
От днес имам недоказано съмнение: Има вероятност след обяд югозападният панел частично да е в сянка? Ако това е вярно, какъв би бил ефектът?

Тема "Фотоволтаици, свързване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: