Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Sirius9 - напреднал
preslav написа:
petromaniq66 написа:
Темата обаче ме провокира да задам тук-таме няколко въпроса и се оказа, че не може просто да си цопнеш едно генераторче под навеса - не съм чел нормативната уредба, но поне така ми твърдят, че монтажа трябва да е съгласуван с енергото и логиката е доста проста - може токът да е спрян от енергото за ремонт или обслужване т.е. някъде по трасето някой ще пипа жиците, а не се знае самоделният ти АВР на къде ще пуска ток.
Всъщност АВР не "самоделен". Първо направихме чертеж който е подобен на фабричните АВР с които идват генераторите и с които се узаконяват. Схемата е така направена че да пасне към повечето генератори които се предлагат у нас и на които AMF панела се намира в генератора.
Това за което ти споменаваш може да се случи при контакторни АВР табла които нямат механична блокировка. Тогава е възможно и двата контактора да са включени едновременно и генератора да върне ток по мрежата.
И ето тук идва голямото предимство на моторната задвижка тип changeover. Понеже тя е подобна на 3 позицонен ум-шалтер 1-0-2, при нея няма как да си в позиция 1 и 2 едновременно. Физически е невзможно. Освен това сигналите за превкючване които дват от AMF панела за позициониране в 1 и 2 са блокирани от маломощни контактори които имат електрическа и механична блокировка. По този начин няма опасност АВР да получи едновременно сигнал да бъде в позиция 1 и 2.
Другото предимство е че при нужда може ръчно да превключиш АВР в която искаш позиция, точно като Ум-шалтер. Това става много лесно и бързо. С преместване на палеца изключваш управлението от гнератора, вкарваш ключа закачен под АВР и въртиш в желаната позиция. Това с контакторен АВР никога не можеш да го направиш. Там примерно, ако загубиш управление от контролера или изгори бобината на котвата (случвало се при фабрични контактори АВР които са близко до трафопост) контакторите изключват и оставаш без ток. Тоест, увисваш като "прани гащи". Е, някой имат в ГРТ монтиран байпас на табло АВР, но това са единични случай.
Последна промяна от Sirius9 на чет ное 23, 2017 11:51 pm, променено общо 2 пъти.
С 2 леви - специалист
Sirius9 написа:
...(случвало се при фабрични контактори АВР които са блозко до трафопост)...
Вашият контактор е ръчно правен и не може да изгори, колкото и да е блОзко до трафопост?!?
Аз, верно, че съм галфон, но ... Абе к`во общо има трафопоста с неръкоделният контактор?
Sirius9 - напреднал
С 2 леви написа:
Sirius9 написа:
...(случвало се при фабрични контактори АВР които са блозко до трафопост)...
Вашият контактор е ръчно правен и не може да изгори, колкото и да е блОзко до трафопост?!?
Аз, верно, че съм галфон, но ... Абе к`во общо има трафопоста с неръкоделният контактор?
Колега, имам два въпроса към теб:
1.Къде го видя тоя "мой контактор"?
2.Какво е това "ръчно правен контактор"? Все си мисля че контактора си го купуваш от магазина, но може и да има такива дето някой ги прави "ръчно". Като баничките примерно. :lol:
А на въпроса за трафопоста помислете малко, напънете се :?. Все пак подфорума е електротехника, а не ВиК.
plamen6703 - майстор
Какво е това фабричен контактор, има ли заводски контактор, има ли нефабричен контактор... все пак подфорума е електротехника, като преподаваш вярвам, че няма да откажеш да отговаряш и на въпроси свързани с лекцията :wink:
Sirius9 - напреднал
plamen6703 написа:
Какво е това фабричен контактор, има ли заводски контактор, има ли нефабричен контактор... все пак подфорума е електротехника, като преподаваш вярвам, че няма да откажеш да отговаряш и на въпроси свързани с лекцията :wink:
Да, видях къде е разминаването. Имам предвид че АВР е фабричен (в комплект с генератора), а не контактора в него.
Между другото, на повечето европейски генератори АВР таблото което идва с тях (ако си ги поръчаш с АВР) до 200А е изпълнено с контактори. Над 200А са с моторна задвижка.
Последна промяна от Sirius9 на пет ное 24, 2017 12:01 am, променено общо 1 път.
plamen6703 - майстор
Това беше в кръга на шегата :wink: :partyman:
Някои наистина са галфони но се правят на голямата работа.Като не се изказваш си добре,но като се изкажеш се усеща ЧЕ СИ СИ ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: снимки с другия мъник, но от М-серията тактически фенери на Olight - M10 Maverick:
[img]http://media.snimka.bg/s1/2620/031484626.jpg?
До Sirius9-това което си написал е 95 процента вярно за разлика от другите писаници.Само да допълня че преди в проктите задължително се правеше бай пас и че АВР бяха със контактори със механична и ел блокировка и да се срещнат двете захрахвания е ПРАКТИЧЕСКИ НЕВЪЗМОЖНО.Някой взел да ДАВА АКЪЛ А НЕ ЗНАЕ ЕЛЕМЕНТАРНИ неща.

Тема "Генератор на ток за аварийно захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: