stevebradata написа:Пич, схемата, която постнах, работи вече над 10 години в 5 гари от системата на БДЖ (говоря за участъка, който поддържаме ние - иначе гарите са доста повече) - повярвай ми - повече от надеждна е ! Досега сме нямали случай да срещнем две фази ! И два от трите контактора са включени почти постоянно, дет` се вика, и сме нямали абсолютно никакви проблеми ...ми човече вече не се сещам за схема която да е надеждна ...
Виж, при механично блокиране на някой контактор, може да стане фал, но това става достатъчно рядко, и най-много да изгори предпазител в този случай.
Има и схема за автоматично превключване от трифазно основно захранване към монофазно резервно (при положение че консуматорите са монофазни всичките !), но тя едва ли представлява интерес за теб...
P.S. Контролният контактор може да е най-малкият, който се среща на пазара (примерно 220V / 6A) - той комутира единствено оперативни вериги.

