Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
2v6 - майстор
EmoZ написа:
Единтвеното, което ми дойде на ум е да фрасна някакъв операционен усилвател, задачата се оформи така:

- максимален входен сигнал: 22mV (нека да е 25mV);
- захранване: +5V, само (няма откъде да му извадя биполярно захранване, то сигурно има, но не виждам смисъл да се усложнявам като има схеми, които работят без такова);
- изход: 8.5 - 9V (при 22mV на входа), или 4.5V, при същия вход.

Ако някой има идея за подходящ ОУ и някаква проста схема, ще му бъда много благодарен, аз така или инак ще го направя - нямам никакъв избор :) , и ще го постна.
...
Всеки ОУ става за тази работа, но няма как да работи при входно напрежение под 1 волт спрямо собственото захранване.
Има ли проблем да сложиш шунта между два акумулатора?
По този начин ще се осигури биполярно захранване на ОУ :idea:
EmoZ - специалист
2V6 не мога да ти схвана идеята, принципно шунта (Ro) няма никакво значение къде е монтиран във веригата от последователно свързани акумулатори, тока през него ще е един и същ.

Може да се свърже и така, откъде ще излезе V+, V-, Vs+ и Vs-, за ОУ :? ?

Прикачен файл

Shc_vo1.JPG
Шунта (Ro) между акумулаторите.
Shc_vo1.JPG (7.88 KиБ) Видяна 5223 пъти
stefan_gb - специалист
EmoZ .... 2v6 маи е прав ако го сложиш шунта междо акомолаторите ще имаш хем двуполярно захранване , и ще осигориш разлика 12 V в захранването спрямо входа , или поне аз така го разбирам ...
kolaborator - специалист
Не знам дали съм разбрал добре смисъла на упражнението , но до колкото разбирам е нужно нещо такова или греша?:

Прикачен файл

St115_36SN5.jpg
St115_36SN5.jpg (23.63 KиБ) Видяна 5181 пъти
lenko71 - специалист
Това може и да свърши работа

Прикачен файл

Clipboard.jpg
Clipboard.jpg (35.9 KиБ) Видяна 5168 пъти
stefan_gb - специалист
kolaborator погледни схемата на lenko71 , 4 и 8 краче на ИС и (0) за да ти стане по ясно двуполярното захранване
2v6 - майстор
lenko71 написа:
Това може и да свърши работа
Изображение
=D>

Точно това е! Мен не ми остана време да го начертая ... благодарности на ленко :!:

Дори ми мина през главата, че шунта може да си е между масата и първия акумулатор, а за отрицателното захранване да се използва обикновена батерийка 9V за левче :idea: Така ще отпадне нуждата от втория ОУ.

Прикачен файл

25mV_5V.GIF
25mV_5V.GIF (4.62 KиБ) Видяна 5046 пъти
2v6 - майстор
kolaborator написа:
Не знам дали съм разбрал добре смисъла на упражнението , но до колкото разбирам е нужно нещо такова или греша?:
Взел си схема на двуполярен изправител, махнал си трансформатора и си сложил два акумулатора :?

Няма как да стане - на катода на Д2 имаш + :!: Как ще стане - :?:
EmoZ - специалист
Благодаря ви за отзивчивостта и схемите, след цял ден четене на 9 и след една нощ инсомниа (че бях на зор) спретнах ето тази схема (не мога да подреждам снимки и текст, затова се извинявам, че ще е малко разхвърляно). Извинявам се и ако надращя някоя глупост.

Схемата е с LM324 свързана като неинвертиращ усилвател с отрицателна обратна връзка. Целта ми беше да избегна биполярното захранване. Така или иначе тяговите двигатели на автомобила не могат да работят в генераторен режим и посоката на тока през акумулаторните няма да се променя, ерго няма да се променя посоката на напрежението през шунта.

Захранването Vcc (V+) на схемата взех от DA (digital to analog) изходи на контролера.

За теста използвах напрежение от една батерия с делител ~ 1:1000, за да получа около 1.5mV.

При напрежение Vcc = 7V и вход 1.5mV на изхода получих 1.357V, което е прилично усилване, около 1000 пъти.

По-долу в картинките е и схемата, тези които сте дали (благодаря) са доста по-интелигентни.


Успех.

Прикачен файл

LM324_op-amp.JPG
Ето я елементарната ми схема
LM324_op-amp.JPG (8.84 KиБ) Видяна 5018 пъти
2v6 - майстор
EmoZ написа:
...
За теста използвах напрежение от една батерия с делител ~ 1:1000, за да получа около 1.5mV.

При напрежение Vcc = 7V и вход 1.5mV на изхода получих 1.357V, което е прилично усилване, около 1000 пъти.

По-долу в картинките е и схемата, тези които сте дали (благодаря) са доста по-интелигентни.


Успех.
Признавам, че са ми поостарели познанията :?
Иначе усилването на тази схема е равна точно на (R1+R2)/R2.
То и на моята за да е точен обхвата трябва съпротивлението да е 199к, а не 200к :wink: Слага се тример и се калибрира при максимума.

Каква ще е файдата от електромобила, ако няма регенериране :?:

Тема "Измерване на ток и напрежение" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: