moimoimoi написа:а ти по принцип искаш да пранавиеш нещо ли?Някои уточнения:
и аз ще се опитам да ти го обесня
1-махаш магнитопровода-ламелите,при повечето модели са Ш-образни и се вадят една по една
2-махаш изгорелите намотки-гледай да им преброиш точния брой и сечението
3 навиваш си новите намотки като между слоевете слагаш изолационен картон
4 слагаш пак магнетопровода като редиш ламелите както са били
5-извеждаш изводите на намотките с клеми
6-лакирваш целия трансформатор и го изчакваш да изсъхне,мериш намотките, ако всичко е наред включваш и пак мериш напреженията
това е накратко казано,а инъче има стотици формули с изчисления свързани с трансформаторите,има учебници по 200-300 страници -основи на електротехниката, електрически машини взимаш четеш и си ти![]()
това все едно да питаш как се шофира кола и ние да ти обесняваме,пък ти да разбереш
да не говорим че за да пренавиваш трансформатори и двигатели,освен знания,умения,опит ти трябват и много инструменти
Между слоевете се слага по тънка изолация-кондензаторна хартия,хостафан,
а между намотките(между първична,вторична и т.н.) изолационен картон.
Иначе може да не ти стигне мястото.
Лакирането-след като се убедиш,че всичко е наред.
Първоначалното пускане е добре да стане през една 60-75 ватова крушка.
За китайската навивачка имаше тема,че оборотите на врътката не отговарят съвсем на брояча.
http://www.bgaudioclub.org/showthread.p ... 0%BA%D0%B0