Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
John - специалист
Колегата може да е попаднал на "Multi"/май така беше/кофти менте.
romanpm - майстор
mirk По скоро на това ...
...Уааааууууууууу :shock: Ужас!!! Не предполагах че могат да стигнат до там :?
pavelari - майстор
mirk написа:
pavelari написа:


2. При ДТЗ може да се пробва размяната на фаза и нула на реотана - може да има утечка от едната страна на реотана и ако я насочим към нулата, може да не пада ДТЗ заради ниското напрежение и елиминирането на пробиви /електрически/
Има варианти и без ДТЗ разбира се - вече е известно как се занулява бойлер на всички, както и мярка да не се къпем на включен бойлер никога. За да се предпазим от прекъсване на нулата в апартамента може да се сложи контактор на 220 Волта, който прекъсва всички фази...

С червеното не мога да се съглася освен с къпането при изключен бойлер което го подкрепям напълно.
Какъв ти е проблема и с какво не можеш да се съгласиш - или просто трябва да покажеш, че не си съгласен с мен по принцип...
Сега да ти обясня: почти всички, да не кажа абсолютно всички бойлери, като поработят 1-3 години /в зависимост от експлоатацията/ придобиват утечка към корпуса на реотана заради влошаване на вътрешната изолация /пак говоря за реотана/, която утечка зависи /като големина на тока/ от големината на захранващото напрежение и може да се дължи на пробив във всяка точка по дължината на реотана! Следователно напрежението може да варира от 0 до 220 Волта и ако при 0-50 волта няма утечка, то при над 100 волта нещата могат рязко да се увеличат заради електрически пробив. Какво странно има в това да разменим двата края на реотана и да подадем фаза и нула в обратен ред - или ще кажеш, че реотана има посока!?! Не говоря за пробив от който пада предпазител или нагревателя се заварява някъде по средата, както и зафазяване на бойлера!!! Говоря за милиампераова утечка. То е ясно, че трябва да се смени реотана по принцип, но знаеш ли бойлера на който се къпеш колко му е утечката. Че то ще падне голямо изхвърляне на реотани всяка година ако е така. Знаеш ли от колко много домакински уреди "хваща ток" когато не са занулени корпусите им и че след зануляване те работят още поне по 10-15 години без аварии и инциденти. Какво пък нередно видя в зануляването - особено ако инсталацията е двупроводна /естествено тогава не се слага ДТЗ/.
И какво против да сложим контактор /който всеки разумен жичкаджия прекъсва само фазата/ на входа на таблото също не ми е ясно. Говорим за заварено положение все пак
mirk - майстор
Грешно си ме разбрал :lol: нито искам да се заяждам особенно пък персонално с някой. Просто изразих несъгласие с написаното без да го конкретизирам изчаквайки да видя дали ще има и други с мнение като моето.

Бойлера на който се къпя е на 6 месеца и изолационното му съпротивление на нагревателя е 2 МΩ мерено с идукционен мегаомметър 1000V а не с някоя електронна въшка. При 2 МΩ изолационно съпротивление утечката на бойлера ми е достатъчно малка и въпреки наличието на ДТЗ с ток на задействане 30мА свързана по 3-проводна схема се къпя при изключен бойлер с ключ който изключва и двата активни проводника както е ПО ИНСТРУКЦИЯТА ЗА МОНТАЖ НА БОЙЛЕРА, която много удобно не се спазва в повечето случаи.

Разменянето на фаза и нула не е решение просто е бягане от вземане на решение и временно замазване на ситуацията която може да излезне извън контрол по всяко време.

Няма нищо нередно в зануляването то и затова е основно защитно мероприятие нашите битови мрежи, въпроса е доколко го има и има ли го в норма ли е съпротивлението на контура фаза-защитен проводник.

Попадал съм и на уникален случай - изолационно съпротивление на 40 годишна руска ютия - 5МΩ :shock: разбира се като доста руски битови уреди въобще не е занулена :lol: Руснака е направил ютията с нагревател да изкара няколко поколения, а се е оакал с кабела :lol:

Невиждам какво общо има с безопасноста на ползвателите слагането на контактор на входа на таблото :? пък бил прекъсвал и само фазата :?
lubomirlz - специалист
Аз лично не исках да ви се бъркам в спора, защото предполагах че дискусията м-у двама ви ще продължи :-D но определено съм съгласен с мнението на Мирк.

То и темата май се поизчерпи нещо почваме едни и същи работи да дъвчим :?
pavelari - майстор
mirk написа:
Невиждам какво общо има с безопасноста на ползвателите слагането на контактор на входа на таблото :? пък бил прекъсвал и само фазата :?
Прекъсва нулата в ГРТ /прегаря когато е двупроводна и по нея тече същия ток както по фазата или слаба връзка или счупване на клема и десетки други варианти като скъсване на висящ кабел от стълба примерно/. Какво се случва докато стоиш под душа ?
Аз се опитвам да ви предпазя от самонадеяни грешки породени от навици и реклами за надеждни бойлери.. А вие ако искате считайте темата за изчерпана.. От мен толкоз по този въпрос!
mirk - майстор
Така да бъде, щом искаш сложи си контактор. Ще те пази от прекъснала нула, от токови удари и т.н.

По вероятно е да се пръкъсне нула някъде по вътрешната част от инсталацията където кабелите са максимум 4-6 кв отколкото по разпределителната мрежа на стълбовете където сеченията са доста сериозни, а и там е въведена допълнителна защитна мярка - заземяване на нулата през определено разтояние на стълбовете и на всяко електромерно табло (поне в новите мрежи).
PCL82 - майстор
По вероятно е да се пръкъсне нула някъде по вътрешната част от инсталацията където кабелите са максимум 4-6 кв отколкото по разпределителната мрежа на стълбовете където сеченията са доста сериозни, а и там е въведена допълнителна защитна мярка - заземяване на нулата през определено разтояние на стълбовете и на всяко електромерно табло (поне в новите мрежи).

В това не съм сигурен. Когато падне мокър сняг и обледени въздушните мрежи и после задуха силен вятър, не само жици се късат но и стълбове падат.

Повторните заземявания на много места са проформа и веднъж сложени не се конролират по отделно, а само общия импеданс на уредбата.

Връските по вътрешната инсталация ако са направени както трябва и всичко е оразмерено и защитено както трябва биха се прекъснали по-трудно. Но ако има постоянно претоварване започват да се разхлабват, нагарят и прекъсват...
mirk - майстор
Ами че контролирайте си заземяванията от които зависи безопасноста ви. Ако чакате някой да помисли за вас в тая държава ще има да си чакате :lol: Какво пречи да си забиеш два нормални кола допълнително на електромерното табло, някой ще ти каже ли нещо че му подобряваш импеданса за своя сметка.

Външна повреда със прекъсване на проводник води до оставане без ток на голяма група консуматори и съответно до задействане на дежурните аварийни групи на енергодоставчика (рано или късно :lol: ) и проблема се отстранява сравнително бързо. За разлика от вътрешни инсталации които могат да си работят неизправни и в опасен режим с години докато пострада някой и собственика се сети че трябва да даде и някой друг лев за ремонт на жиците.

Тема "Проблем с ДТЗ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: