Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Draganov - специалист
pansim написа:
Първоначален ток от 5А е много малко!!!
Трябва си повечко, за да не чакаме цял ден :)

Драганов - обяснението е за БЕЗОПАСНО за акумулатора и автомобила, стартерно-зарядно устройство. Разбира се, всеки има право на мнение, а Ладата може да си я палиш и с бутане...лошо няма. :partyman:
Колега,това,че един трансформатор от електрожен може да даде 80-100А за да завърти стартера на автомобила,не означава,че акумулатора ще се скапе.Той консумира толкова,колкото му е зарядния ток - ако трафа подаде 13,6 волта,дали е малък,голям или огромен трансформатор с габарит на трактор,акумулатора ще консумира 4-5 ампера.Просто,за да завърти стартера,напрежението на трафа не трябва да "кляка' при натоварване,а трябва да осигури стартерния ток.След като електрожена работи с токове около 100-130 А ,ако се спази условието което посочих - да не се повишава напрежението над 14-15 волта,за да не пострада електрониката на автомобила,твърдя,че електрожен,особено правен,с 4 мощни диода ще върти стартера без проблеми.
Относно паленето с бутане - и на Ладата не се препоръчва(даже е забранено по инструкция),защото ангренажния ремък задвижва разпределителния вал при бутане(или палене с теглене) и може да скъса някой зъб,както на всяка кола с ремък,естествено. :partyman:

П.С. Ето в подкрепа една от посочените от колегата по-горе статии:
http://www.diagram.com.ua/list/power/power172.shtml
Ако се разровиш из руските сайтове,ще видиш,че схема с почти същите параметри на трансформатора е за електрожен - самоделка.
lov - майстор
Draganov написа:
pansim написа:
Първоначален ток от 5А е много малко!!!
Трябва си повечко, за да не чакаме цял ден :)

Драганов - обяснението е за БЕЗОПАСНО за акумулатора и автомобила, стартерно-зарядно устройство. Разбира се, всеки има право на мнение, а Ладата може да си я палиш и с бутане...лошо няма. :partyman:
Колега,това,че един трансформатор от електрожен може да даде 80-100А за да завърти стартера на автомобила,не означава,че акумулатора ще се скапе.Той консумира толкова,колкото му е зарядния ток - ако трафа подаде 13,6 волта,дали е малък,голям или огромен трансформатор с габарит на трактор,акумулатора ще консумира 4-5 ампера.Просто,за да завърти стартера,напрежението на трафа не трябва да "кляка' при натоварване,а трябва да осигури стартерния ток.След като електрожена работи с токове около 100-130 А ,ако се спази условието което посочих - да не се повишава напрежението над 14-15 волта,за да не пострада електрониката на автомобила,твърдя,че електрожен,особено правен,с 4 мощни диода ще върти стартера без проблеми.
Относно паленето с бутане - и на Ладата не се препоръчва(даже е забранено по инструкция),защото ангренажния ремък задвижва разпределителния вал при бутане(или палене с теглене) и може да скъса някой зъб,както на всяка кола с ремък,естествено. :partyman:
Айде сега пак градски митове и легенди на гаражни майстори. А ми къде върти стартера когато палим. Нали развърта коляновия вал. Агренажния ремък да не би да си почива тогава. Дори при при изправна система на запалване един стартер много по рязко и с по висока скорост развърта коляновия вал от колкото при бутане. А мита е щото някой умник чел не до чел е давал такива съвети че някъде си било писано. Упоменато е че не се правят опити да се запали колата когато има някаква повреда на двигателя. Защото тогава и ремъка може да е скъсан прехвърлил зъб и т.н. А това вече са предпоставки да събере клапаните на купчина и то само при някои автомобили. При други можем да си ги дърпаме колкото си искаме и никаква вероятност за някакви последствия освен че посмъртно може и да не запали. Но ако повредата е само паднал акумулатор или стартер не е никакъв проблем с бутането и тегленето.
Аз не погледнах някой да е качвал схема но лично съм навивал траф за електрожен на който от едното рамо е предвиден извод така че да се ползва за стартерно устройство. Напрежението на празен ход си излезе точно 14V. За цялата си практика докато го откраднаха ми се е налагало да го ползвам няколко пъти и то на ладов двигател с паднал акумулатор. Вършеше перфектна работа.
pansim - майстор
Нали сега е демокрация...всеки може да прави каквото пожелае...аз само казвам какво е правилно. :partyman:
lov - майстор
То до някъде си прав но все пак сме форум в който потребителите не са в клуба "ръцете ми пречат"
:datz:
lz1wvm - специалист
Draganov написа:
pansim написа:
Първоначален ток от 5А е много малко!!!
Трябва си повечко, за да не чакаме цял ден :)

Драганов - обяснението е за БЕЗОПАСНО за акумулатора и автомобила, стартерно-зарядно устройство. Разбира се, всеки има право на мнение, а Ладата може да си я палиш и с бутане...лошо няма. :partyman:
Колега,това,че един трансформатор от електрожен може да даде 80-100А за да завърти стартера на автомобила,не означава,че акумулатора ще се скапе.Той консумира толкова,колкото му е зарядния ток - ако трафа подаде 13,6 волта,дали е малък,голям или огромен трансформатор с габарит на трактор,акумулатора ще консумира 4-5 ампера.Просто,за да завърти стартера,напрежението на трафа не трябва да "кляка' при натоварване,а трябва да осигури стартерния ток.След като електрожена работи с токове около 100-130 А ,ако се спази условието което посочих - да не се повишава напрежението над 14-15 волта,за да не пострада електрониката на автомобила,твърдя,че електрожен,особено правен,с 4 мощни диода ще върти стартера без проблеми.
Относно паленето с бутане - и на Ладата не се препоръчва(даже е забранено по инструкция),защото ангренажния ремък задвижва разпределителния вал при бутане(или палене с теглене) и може да скъса някой зъб,както на всяка кола с ремък,естествено. :partyman:

П.С. Ето в подкрепа една от посочените от колегата по-горе статии:
http://www.diagram.com.ua/list/power/power172.shtml
Ако се разровиш из руските сайтове,ще видиш,че схема с почти същите параметри на трансформатора е за електрожен - самоделка.
Има доста теми във форума за падащата характеристика на електрожена.Но тази характеристика е заложена в първичната намотка(демек изчислен за работа при късо съединение).
На празен ход трафа дава около 50 волта,а при заваряване,просто да поддържа дъгата,или около 15-30 волта.
Та не става да свържем акумулатора към 50 волтов източник на напрежение,макар и изправено,и след това да въртим на стартер.
Draganov - специалист
lz1wvm написа:
Та не става да свържем акумулатора към 50 волтов източник на напрежение,макар и изправено,и след това да въртим на стартер.
Да,така наистина не става,затова съм написал как става.
Draganov написа:
С "правения" ти електрожен става,нали е трансформатор.Извеждаш му 12-13 волта,слагаш 4 диода поне по 80 ампера и си готов.Филтърен кондензатор не слагай,напрежението скача много и може да повредиш компютъра на колата,която палиш. :partyman:
ESPACE - майстор
Значи казваш да не слага филтърен кондензатор, защото напрежението скача, а без него стои на 12-13волта -така ли да разбирам :) . Без него няма проблем, с него може да се повреди нещо? :lol:
Draganov - специалист
ESPACE написа:
Значи казваш да не слага филтърен кондензатор, защото напрежението скача, а без него стои на 12-13волта -така ли да разбирам :) . Без него няма проблем, с него може да се повреди нещо? :lol:
Да разбирам ли,че въпроса е ироничен?
Ако не - да,може да се повреди.
Ако да - вземи мултицет и премери напрежението на един изправител с траф и грец,след това закачи един електролит 1000 мкф. и пак го премери.От 14 ще скочи най-малко на 17-18 волта.При подаване на контакт с ключа,тия 18 волта могат да ти изпържат радиото,бордовия компютър и всичко,което се захранва в стендбай режим.След което :? :? :?
Тани - модератор
Това би се случило само, ако сме махнали акумулатора :wink:
hidrazin - майстор
Тани написа:
Това би се случило само, ако сме махнали акумулатора :wink:
Може и без да си махнал акумулатора. :) Ако е като предния ми. Умря в разстояние на 10 минути. Прекъсна му вътрешна връзка и май вече писах за това. Няма сила даже да отключи машинките на вратите или да светнат габарити.
Ако се подлъжеш че ти е паднал акумулатора .... Абе все едно че си го свалил.
:partyman:

Тема "Стартерно устройство, мнения?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: