pansim написа:Първоначален ток от 5А е много малко!!!Колега,това,че един трансформатор от електрожен може да даде 80-100А за да завърти стартера на автомобила,не означава,че акумулатора ще се скапе.Той консумира толкова,колкото му е зарядния ток - ако трафа подаде 13,6 волта,дали е малък,голям или огромен трансформатор с габарит на трактор,акумулатора ще консумира 4-5 ампера.Просто,за да завърти стартера,напрежението на трафа не трябва да "кляка' при натоварване,а трябва да осигури стартерния ток.След като електрожена работи с токове около 100-130 А ,ако се спази условието което посочих - да не се повишава напрежението над 14-15 волта,за да не пострада електрониката на автомобила,твърдя,че електрожен,особено правен,с 4 мощни диода ще върти стартера без проблеми.
Трябва си повечко, за да не чакаме цял ден![]()
Драганов - обяснението е за БЕЗОПАСНО за акумулатора и автомобила, стартерно-зарядно устройство. Разбира се, всеки има право на мнение, а Ладата може да си я палиш и с бутане...лошо няма.
Относно паленето с бутане - и на Ладата не се препоръчва(даже е забранено по инструкция),защото ангренажния ремък задвижва разпределителния вал при бутане(или палене с теглене) и може да скъса някой зъб,както на всяка кола с ремък,естествено.

П.С. Ето в подкрепа една от посочените от колегата по-горе статии:
http://www.diagram.com.ua/list/power/power172.shtml
Ако се разровиш из руските сайтове,ще видиш,че схема с почти същите параметри на трансформатора е за електрожен - самоделка.