Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE - майстор
Някой и друг вентилационен отвор не са ли му оставили?
bikerider_ - специалист
Има едно разстояние като пръстен около 1-2мм между корпуса на перката и рамката на вентилатора и това е. Но след като няма как да има циркулация на въздуха - да влиза от едно място и да излиза от друго, няма как да има и вентилация.
bikerider_ - специалист
Да ъпдейтна темата по един неприятен повод... втори двигател ми изгоря. явно тези китайски ментета, които продават за вентилаторни печки и греят яко при работа като печки самите те за нищо не струват. Виждате, предния ми пост е от края на юни. Демек тоя боклук и 2 месеца не можа да изкара! :x
Дайте съвет за тих вентилатор с добро КПД за отвор Ф100мм, който да не изгори така бързо. CATA-та с оригиналния двигател издържа между 3 и 5г., а тия боклуци- резервни мотори изгарят за дни.
През последните дни работеше много тихо, като че ще спре и онзи ден сутринта само бучеше тихо и не можеше да завърти витлото вече. Що за боклук?!
Последна промяна от bikerider_ на пет авг 29, 2014 3:16 am, променено общо 2 пъти.
hidrazin - майстор
Направо не знам какво да ти препоръчам? По принцип серията ВО са хубави или поне бяха хубави. Лошото е че са със съчмени лагери и са по-шумни.
http://www.mmotors.eu/catalogs/vo_vok.pdf
Канални вентилатори серии ВО и ВОК
Серията ВО са без клапи и има от тях с диаметър 90 и 100мм. На отвора може да сложиш решетката от стария вентилатор.
:partyman:
MIRO_073 - майстор
Аз също бих препоръчал на Ммоторс да пробваш.
bikerider_ - специалист
Мда, още вчера взех такъв и го монтирах http://www.mmotors.bg/bg/products/%D0%9 ... D0%A2.html. Извън това, че дизайнът не е кой-знае колко впечатляващ e и малко по-шумен от CATA-та, да видим дали ще изкара безаварийно гаранцията от 3г. поне. Пазарът е наводнен с украински боклуци(като им знам крушките с нажежаема жичка "Искра" как горят всеки месец и си представям вентилаторите какви са), с италиански вентилатори само с година гаранция и тези българските изглеждаха най-нормално като параметри, а и са доста разпространени. Даже май са изместили някои от чуждите марки като CATA и подобни западни марки.

Едно друго нещо ми направи впечатление впоследствие - външният радиус на витлата на вентилатора е по-малък от този при CATA вентилатора или поне разстоянието между външните ръбове на витлата и вътрешната повърхност на тръбния корпус на вентилатора е по-голямо, около 2.0-2.5мм, заради което се питам от своя страна дали не намалява КПД на уреда?!

Чудя се също така дали да не занеса изгорялите 2 боклучиви двигателя от Ката-та при майстор по ел. двигатели, просто да сподели какъв им е проблемът, защо прегряваха така преди да изгорят и защо изагрят така бързо.

И накрая, какъв е изводът от цялата история - 60лв назад съм, 20 от които за 2 боклучиви двигателя, които изгоряха за по-малко от половин година. Явно не всеки път "направи си сам" е най-доброто и изгодно решение. :-D
lecki - специалист
bikerider_ написа:
Чудя се също така дали да не занеса изгорялите 2 боклучиви двигателя от Ката-та при майстор по ел. двигатели, просто да сподели какъв им е проблемът, защо прегряваха така преди да изгорят и защо изагрят така бързо.
Може да се претоварват от голяма перка :?
Колко е мощноста им и колко ток потребяват?, умножаваш тока по напрежението
и намираш реално колко вата консумира - ако е по-голямо от това което пише е ясно защо
са изгорели двата мотора

Направи сам винаги става ако знаеш какво правиш.
ESPACE - майстор
Вентилаторни двигатели съм намирал блокирали повече от денонощие и не са горели, какво претоварване с голяма перка? калпаво изчисление, калпави лакове или калпав бобинаж - това е истината!
lecki - специалист
ESPACE написа:
какво претоварване с голяма перка?
Може да му идва голяма "перката" и това предизвиква токово/моментно (на въртящия момент)
претоварване и съответно прегряване. При вентилаторните характеристики (момент - обороти) увеличението на диаметъра на "перката" или оборотите води до увеличение на момента/тока на трета степен.
Просто измерване може да определи това.
За един случайно взет ел. мотор (без изчисления) това е вероятно.
И аз съм намирал блокирали и все още неизгорели ел. мотори но това не означава
че случаят е същия.
За лака и бобинажа може и да си прав но не можем да проверим по никъкъв начин, там трябва да играе боба.

Тема "Пренавиване на вентилаторен ел-двигалел или нов?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: