• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolov333 - майстор
Okey =D> и аз съм на същата фаза, така че знам за какво говориш. Ако намериш време, качи една-две близки снимки на двете страни на платката, понеже разбирам повече от снимките отколкото от схемата. :-D Разбира се и схема без блутута ще ми трябва, но с програмирането няма проблем, особенно с примерен код ще разбера логиката от коментарите ти и ще я преправя за моите нужди.
П.П.Ценя споделянето на опит във форума, така че черпенето остава :partyman:
Vectra - специалист
Само така, давай смело! =D> Това, че не разчиташ схемата, малко усложнява нещата...Ще ти пратя снимки на платката , но едва ли ще ти помогне много.Отдолу е плетеница от тънки кабелчета, които трудно ще се проследят от снимка. Предлагам ти по последователен подход. Първо си направи експерименталната платка(ще ти кажа как) , свържи към нея няколко светодиодчета и поекспериментирай с контролера.
После ще ти покажа как да свържеш LCD дисплей, пулт с бутончета и т.н. Накрая ще стигнем до конкретния проект, който те интересува.
Ако "понимаеш" руски, ето един линк, който може да ти свърши работа : http://proavr.narod.ru/
:partyman:
П.П. Ако искаш да минем на лични, хем по-бърза комуникация, хем да не замърсяваме темата.
jordanvass - майстор
nikolov333 написа:
За сега не съм стигнал нивото за си направя хардуера сам, но софтуера не ми е проблем.
Тогава защо да се мъчиш с микроконтролер и да правиш платки? Едно Arduino nano е по-малко от $3, хем си има USB за връзка с компа. Щом така и така сам ще си пишеш програмите, пиши ги за ардуино.
nikolov333 - майстор
jordanvass написа:
nikolov333 написа:
За сега не съм стигнал нивото за си направя хардуера сам, но софтуера не ми е проблем.
Тогава защо да се мъчиш с микроконтролер и да правиш платки? Едно Arduino nano е по-малко от $3, хем си има USB за връзка с компа. Щом така и така сам ще си пишеш програмите, пиши ги за ардуино.
Прав си, но понеже обичам да задълбавам в нещата, знам че с ардуиното ще се заиграя много и ще стане един "дебел" проект.
За това предпочитам готовия проект на Vectra, понеже е напълно съвместим с идеята ми и не е нужно да се задълбочавам как работи. Трябва ми просто да включва и изключва един 24V ел.спирателен кран, когато получи сигнал от датчик за наводнение. Схемата е същата само че датчика за движение при мен е за наводнение и включва реле, което затваря крана и чака да изключи, когато изсъхне датчика или ако го изключа ръчно. Сега като се замисля май не ми трябва и микроконтролер за това. Едно реле, което да се включва от датчика ми е достатъчно. Предпочитам изцяло хардуерните проекти без софтуер, понеже ако нещо не работи е ясно къде е проблема. :lol:
nikolov333 - майстор
Да публикувам малко снимки от няколко дистанционно управляеми контакти, които разглобих да им видя защитите.
Първия комплект е китайски купуван от Кауфланд за 48 лв., но е същия като този от Щайнбергер http://www.stbbg.com//?page_id=21&record_id=9719 понеже тогава го нямаха иначе от там е по-евтин. Комплекта е много калпав и от два едвам събрахме един, понеже няколко бройки нямаха обхат на повече от метър, но го оставих за ползване някъде..
По компонентите си личи, колко стар е дизайна на модела и ми се струва незащитен и опасен за тия 3680W дето му дават.
Като му гледам кабелчето на нулата, не е ли опасно , ако не спазиш свързването, фаза и нула както са свързани вътре, когато го включваш в контакта :?
Прикачен файл:
1.jpg
Прикачен файл:
2.jpg
Прикачен файл:
3.jpg
nikolov333 - майстор
Другия комплект е Холандски на ELRO модел HE815S с 3-ри контакта и Димер за 30Е от Амазон http://www.amazon.de/Home-Easy-Schalter ... B004NTHOBW , но му дават макс 1000W. Този има защитни прорези на платката и вътрешен предпазител, който според упътването се сменя от производителя, ако гръмне. :-D Този обаче има едно странно решено "свързване" на нулевия кабел към платката( на първите две снимки има стрелка, която сочи към отвор в спойката, който е пробит с бургийка :shock: и в нея е мушнат свободно кабела като само е фиксиран с топъл силикон отгоре на платката за да не се измъква.
Не знам, защо умишлено не е запоен този кабел, но няма ли да грее така, като само се допира в спойката, без твърда връзка :?
Прикачен файл:
4.jpg
Прикачен файл:
5.jpg
Прикачен файл:
7.jpg
shadow__01 - майстор
nikolov333 написа:
По компонентите си личи, колко стар е дизайна на модела и ми се струва незащитен и опасен за тия 3680W дето му дават.
Като му гледам кабелчето на нулата, не е ли опасно , ако не спазиш свързването, фаза и нула както са свързани вътре, когато го включваш в контакта :?
Много хубаво си направил като си показал какво има вътре. Не че не се знаеше, но е добре да се види изработката.
Не е опасно. Естествено описаната мощност 3kW не е реална. Виж си релето и прецени. Реално не повече от 1200W макс. Липсата на предпазител е много сериозно нарушение на правилата на ЕС и тези за безопасност.
За обхвата...не знам, нямам наблюдения.
Черния прводник, че се вижда, че е само оперативна нула за електронната схема. И отново така разпространеното безтрансформаторно захранване.
nikolov333 написа:
Този има защитни прорези на платката и вътрешен предпазител, който според упътването се сменя от производителя, ако гръмне. :-D Този обаче има едно странно решено "свързване" на нулевия кабел към платката( на първите две снимки има стрелка, която сочи към отвор в спойката, който е пробит с бургийка :shock: и в нея е мушнат свободно кабела като само е фиксиран с топъл силикон отгоре на платката за да не се измъква.
Не знам, защо умишлено не е запоен този кабел, но няма ли да грее така, като само се допира в спойката, без твърда връзка :?
Предпазителя се сменя с поялник и желание от всеки който може и разбира.
Кабелчето е било запоено и изолирано със горещ силикон. Изключително непрофесионално изпълнение. При видяното от снимката си личи, че е било запоено, но се е получила студена спойка и кабелчето се е измъкнало.
Правя го същия номер на самоделни платки, но те са си за домашно ползване и спойките са много сериозни и тройно проверени.
Последна промяна от shadow__01 на съб сеп 19, 2015 2:06 pm, променено общо 1 път.
nikolov333 - майстор
И аз така си помислих в началото, но 100% не е студена спойка. Първо са запоили компонентите и са натрупали тинол на мястото и после са пробили отвора. Гледах го с лупата и ясно се вижда че е пробивано с бургия и кабела е мушнат в дупката :toimonster: Отворих и другия такъв контакт и там е същото положение. Затова си мисля, че е умишленно направено, но не разбирам защо.
Прикачен файл:
IMG_20150919_150808.jpg
Оказа се,че и китайския модел е направен по същия начин, само че не на платката а на щифта, където влиза щепсела на контакта.
Прикачен файл:
IMG_20150919_230303.jpg
Значи 100% е умишлен този начин на свободно допиране на кабела без да е запоен. :drinkers: :partyman:
Последна промяна от nikolov333 на нед сеп 20, 2015 12:30 am, променено общо 1 път.
nikolov333 - майстор
..нещо се обърка постнало се беше два пъти..
Последна промяна от nikolov333 на съб сеп 19, 2015 6:46 pm, променено общо 2 пъти.
nikolov333 - майстор
Имам една китайска GSM аларма с управляем изход 12 V от телефона. Избирам номера на картата, въвеждам код за достъп и когато се свържа като натисна 7 включва изхода а с 8 го изключва. Отдавна мисля как да ползвам тази функция за да изключвам и включвам компютъра в офиса, понеже се налага да се свързвам с него отдалечено а по-някога забива и няма как да го рестартирам без да отида до офиса.
Та сега съм замислил да ползвам китайския комплект радио управляеми контакти, понеже имат он/офф бутон на тях и да монтирам към бутона един оптрон, който да се захранва от изхода на алармата. Така като подам 12в на оптрона все едно натискам бутона за он/офф на контакта а в него ще включа компа. Правя го с оптрон, понеже имах много проблеми с индукция, когато полвам релета за дистанционните ключове за осветление. Оптрона е свързан паралелно на пуш бутона.
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg (26.3 KиБ) Видяна 1803 пъти
Мисля само дали има някаква проста схема, която да пуска 12V за секунда и след това, след спиране на захранването да отпушва пак за кратко при следващото подаване на захранване, понеже контакта има режим обучение, който се включва когато задържиш бутона он/офф по дълго, а реално така ще се получи при мене, понеже алармата реагира със 5-6 секунди закъснение, когато избера да подаде или да изключи захранването..казаха ми, че има схема с транзистор, резистори и кондензатор, но не мога да намеря.
Последна промяна от nikolov333 на нед сеп 20, 2015 1:49 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Тема "Дистанционно управление на осветление и контакти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: