Няма такова нещо! Ще си плащаш на крайния доставчик, с когото си подписал договор. А те вече ще станат много и между тях ще е мътна и кървава.
По-горе беше писано за стимулите. Засега няма, но за да пробият на пазара нови доставчици, ще трябва да предложат по-ниски цени, а те неминуемо ще са при някакви условия. Ако абоната си спази условията, тока ще му е по-евтин, но ако не ги спази, може и да му излезе по-скъп от сега. Ще стане като при мобилните оператори - няколко десетки или стотици) доставчика ще предлагат по няколко абонаментни плана и всеки ще си избере най-изгодния за него спрямо индивидуалния си профил на потребление.
Откъде доставчиците си купуват енергия и как се разплащат с физическия притежател на мрежата, надали някой ще го интересува, както никой досега не се е поинтересувал чия собственост е била оптиката, по която си провежда мобилните разговори.
Като пиша за мобилни оператори се сетих за друга аналогия - фирмените договори към мобилните оператори. Дефакто са подписали ЕДИН договор за много на брой номера и сметката е ЕДНА. Къде се намират физически телефоните, кой и как заплаща разговорите във фирмата абонат - това не интересува мобилния оператор.
С течение на времето мрежите ще стават все по-умни и възможностите за по-сложни договорни отношения ще стават все по-големи. Преди година-две, като писах за моментна цена на тока за зареждане на електромобил, ми се смеехте, но вече почти година плащате таксичката, която е обект на обсъждане в темата, а тя е точно за БАЛАНС - излишъците се продават на символичните 2 стотинки на kWh, но на практика стига и 0(нула) стотинки на kWh - идеално време за зареждане на електромобила, недостига се закупува на цени многократно по-високи от нормалното. Ето последната седмица за която има инфо - http://www.tso.bg/uploads/file/eto/bg/p ... 015_BG.pdf
Както се вижда цената за кWh многократно е преминавала 80ст за kWh - идеално време за продажба на енергия от акумулаторите на електромобила или тези на фотоволтаичната централа
Просто е въпрос на договорни отношения.
По-горе беше писано за стимулите. Засега няма, но за да пробият на пазара нови доставчици, ще трябва да предложат по-ниски цени, а те неминуемо ще са при някакви условия. Ако абоната си спази условията, тока ще му е по-евтин, но ако не ги спази, може и да му излезе по-скъп от сега. Ще стане като при мобилните оператори - няколко десетки или стотици) доставчика ще предлагат по няколко абонаментни плана и всеки ще си избере най-изгодния за него спрямо индивидуалния си профил на потребление.
Откъде доставчиците си купуват енергия и как се разплащат с физическия притежател на мрежата, надали някой ще го интересува, както никой досега не се е поинтересувал чия собственост е била оптиката, по която си провежда мобилните разговори.
Като пиша за мобилни оператори се сетих за друга аналогия - фирмените договори към мобилните оператори. Дефакто са подписали ЕДИН договор за много на брой номера и сметката е ЕДНА. Къде се намират физически телефоните, кой и как заплаща разговорите във фирмата абонат - това не интересува мобилния оператор.
С течение на времето мрежите ще стават все по-умни и възможностите за по-сложни договорни отношения ще стават все по-големи. Преди година-две, като писах за моментна цена на тока за зареждане на електромобил, ми се смеехте, но вече почти година плащате таксичката, която е обект на обсъждане в темата, а тя е точно за БАЛАНС - излишъците се продават на символичните 2 стотинки на kWh, но на практика стига и 0(нула) стотинки на kWh - идеално време за зареждане на електромобила, недостига се закупува на цени многократно по-високи от нормалното. Ето последната седмица за която има инфо - http://www.tso.bg/uploads/file/eto/bg/p ... 015_BG.pdf
Както се вижда цената за кWh многократно е преминавала 80ст за kWh - идеално време за продажба на енергия от акумулаторите на електромобила или тези на фотоволтаичната централа
