Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно. 
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lpoik
- специалист
48 мнения в "Ремонт на гелов акумулатор 12v.12ah"
ESPACE
- майстор
- Мнения: 3682
lpoik написа:Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно.Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
ESPACE написа:Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.То всеки акумулатор сам по себе си представлява 6 последователно свързани акумулатора от по 2 волта всеки. И в него няма 2 абсолютно еднакви клетки. Щом 6 такива клетки могат да се заредят последователно, какво пречи да се свържат последователно още 6 или 12? Разбира се, говорим за комплект акумулатори, които работят свързани в една машина и се предполага, че са горе-долу еднакво остарели и разредени.
DMN
- майстор
- Мнения: 2212
Кики написа:Ей тук се крие "ключа за бараката", хубавия и нов акумулатор се зарежда доволно и по напрежение както го правят повечето атоматични зарядни ограничени до 14,4 - 14,6 волта. Обаче стар или просто престоял акумулатор на който плочите са сулфатизирали в известна степен няма как да се зареди пълноценно ако му спираш заряда на 14.4 волта.Има голямо значение обаче какво разбираш под "автоматично зарядно". Някои изключват напълно заряда, а други пък започват да ограничават(намалят) тока при достигане на тези напрежения. В първия случай, ако си зареждам 60 амперчасовия акумулатор със стандартния 6А ток, то при достигане на 14.4V зарядното ще изключи, но ще имам зареден акумулатор друг път, ако ще и нов да е. Като говорим за зареден акумулатор имам предвид напълно зареден.
За мен идеалното зарядно е това, което започва да ограничава тока при достигане на например 14.4V е те тогава с течение на времето тока намаля и започва да се достига точката на пълното зареждане(на този принцип работят соларните контролери).
С едно соларно панелче(без контролер) поставено на страничното стъкло на колата и макс. ток -0.25А, това лято си дозаредих 60 амперчасовия обслужваем акумулатор, чието индикаторно око беше станало черно, до плътност на електролита 1.29-1.30(ако му се вярва на ареометъра ми), без напрежението на акумулатора да надхвърли 14V. Това стана за 2-3 седмици на слънчево местенце.
Та искам да кажа, че точката на пълното зареждане се достига с малък ток в края на заряда, ако не искаме да прехвърляме 14.4V и да избегнем кипенето на електролита - недостатъка е само - продължителното време.
lpoik
- специалист
- Мнения: 525
DMN Много си прав с малък ток се зарежда по бавно,но до пълен заряд.Аз три години зареждам три акумулатора с ток по малък от нормално допустимия и нямам никакви проблеми като нови са.Зареждам ги паралелно ползвам ги последователно свързани с зарядно ограничаващо зарядния ток в края на зареждането.
Тема "Ремонт на гелов акумулатор 12v.12ah" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!