• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
Описание на схемата:
1-2 работна намотка
1- 3 центробежен прекъсвач
3 - 4 кондензатор
2 - 4 пускова намотка
напрежение/220V/ се подава на 1-2
:idea:
baretata_7_62 - специалист
ОК, при мен е същото, самоче къде е този центробежен прекъсвач? Трябва да си го закупя допълнително или е вграден, щото ако е вграден явно нейзключва. Кондензатора си ми е на 3-4 вижда се на снимките и гъмна?
fikata - майстор
Центробежният прекъсвач е един нормално затворен контакт,който се отваря при достигане на определени обороти.Захванат е с два винта към предния щит/капак/отвътре на двигателя.На вала на двигателя са монтирани две пластини с пружини,които при развиване на обороти от центробежните сили притискат прекъсвача и го отварят а съответно при покой се прибират и прекъсвача остава във включено положение.
Virtuozo - специалист
Да явно е че не изключва.Кондензатора нормално е 280 волта щото е пригоден да работи няколко секунди и изключвателя го изключва.Не е чудно че е изпльощял тоя кондензатор ако беше сложил кондензатор 400 волта щеше да ти изпльощи помпата,то дано не е попрегряла пусковата даже!
Центробежния не е нужно да си го купуваш допълнително,той не е отделно устройство като кондензатора а си е вграден вътре в помпата и нещо е станало и вече си е постоянна верига. Ако вземеш да разглобяваш двигателя и да вървиш по белите жички които влизат навътре от клеми 1-3 може и да го намериш ама...
Аз ще ти кажа нещо друго дето е много по-лесно-ебати келевата помпа като я гледам тя други по големи мъки не заслужава :vom:
Значи взимаш още един такъв кондензатор и сменяш прецакания като пак го вързваш там. Взимаш едно цека ключе 240 волта 10 ампера за два лева и ако има место вътре в кутийката с клемата пробиваш една дупка със бормашината и го монтираш да остане само палеца за щракане отвън.После прекъсваш или синия или кафевия кабел на кондензатора(няма значение кой) и връзваш между прекъснатото място двете крачета на ключа.
Когато пускаш помпата включваш ключето на отворено тоест да пропуска ток и чак тогава я включваш в контакта (ГЛЕДАЙ ДА НЕ ЗАБРАВИШ) .После помпата след като казваш че завърта перфектно няма да чакаш 10 секунди че кондензатора да стане печка и гръмне а още на третата секунда изключваш ключето (ГЛЕДАЙ ДА НЕ ЗАБРАВИШ) . Ако изпълняваш това нещо всеки път и помпата няма вече някакви дефекти то ще работи без проблем дълго време. Ако изгори я хвърляш на вторични-егати антиката.
УСПЕХ И ДЕЙСТВАЙ СМЕЛО,САМО ВСИЧКИ ВРЪЗКИ НАПРАВИ ТАКА ЧЕ ДА НЕ ОПИРАТ в корпуса И ДА НЕ ТЕ УТРЕПЕ ТОКА,ЧЕ С ТАКИВА ПОМПИ КАПЕЩИ И ЗАЛЕТИ С ВОДА СА ОТРЕПАЛИ НЕ ЕДИН И ДВАМА (МОЙ ЧИЧО СЪЩО)
ЖЪЛТИЯ КАБЕЛ ЗА ЗАХРАНВАНЕТО ДЕТО СИ ГО УВИЛ НАВЪН С ТИКСО ДРУГИЯ ПЪТ КАТО ДАДЕШ СНИМКА ИСКАМ ДА ГО ВИДЯ ХВАНАТ С МЕДНО УХО ЗА КОРПУСА НА ПОМПАТА А ДРУГИЯ МУ КРАЙ ЗА СРЕДНИТЕ ПЛАСТИНИ НА ЩЕПСЕЛ ШУКО,ЧЕ ЩЕ СЕ КАРАМЕ!
fikata - майстор
Още по лесно и надежно е като центробежния прекъсвач се елиминира и двигателя се пуска и спира с ключ "Рига" /цена 6-8 лв/
Изображение
baretata_7_62 - специалист
Virtuozo, eвала за съвета. Точно това си помислих и аз, за ключе на кондезатора и аз да го играя центробежния :) Еми няма начин тая помпа е захвърлена и незнам от кога не е работила. Но при пробата, дебита беше много голям, можеби щото я пуснах през маркуч 3/4. Не съм я занулявъл, щото е още в процес на рестажрация, а немога да си намеря мултицета за да разбера дали има пробив. Но като дойде време за монтиране ако е рекъл господ ще я зануля. Да покапваше от турбината, за 1 минута сигорно ще се събере около 100мл. Евала за съвета, поне вече имам неква посока. Само незнам този кондензатор има ли шанс да се ползва по някакъв начин, щото също така и оригиналния който явно също е гърмял (има цепнатина) си ми седи. И в интерес на истината за пръви път като я включвах, беше със стария и тръгна също добре, но като я изключих след 10секунди се беше напекъл. Дали могат да се ползват тези кондензатори или да не се занимавам с глупости повече и да си играя на сигурно? :)
maistor-sm - специалист
Пробвай с един от двата.Ако тръгва помпата заначи ще работи.Ако е изгорял-помпата няма да може да се развърти.
Virtuozo - специалист
Не се бъзикай с тези гръмнали кондензатори,капацитета пада и в някой момент ще изгориш намотка и тогава помпата ще я хвърлиш-повярвай ми и тоз път!
hidrazin - майстор
Горката помпа! Ако знаеше в какви ръце ще попадне сигурно нямаше да излезе от завода. :lol:
Не се занимавай с глупости - ЦК ключета, ключета от Риги, ами вземи и я стегни тая помпа и тя ще ти се отблагодари.
Проври центробежния регулатор - знаеш вече къде са му изводите. При не работеща помпа трябва да дава верига .
При работеща да няма. Лесно се проверява с пробна лампа. А центробежния се намира зад капака на двигателя от към
страната не вентилатора. Отвори и го прегледай - може да е залепнал от тия смотани кондензатори. Пък и ще си
прегледаш състоянието поне на задния лагер.
А за покапването - 100ml/min е множко. Вземи и смени салника - нова набивка струва стотинки!
Горката помпа !!!
:partyman:
baretata_7_62 - специалист
Така е но нямам време, само бачкане и почивен ден неделя, където пак се бачка ама в къщи. Като прегледам лагера какво, ако искам да го сменя без инстроменти и отворен магазин как да стане? Тази салникова набивка от къде да я намеря, и трябва ли специялен инстромент за нея?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "моля дайте малко акъл за един ел.двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: