• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
alsted - майстор
Извинявам се за подвеждането /на други двигатели обикновено е отзад/. Развиваш предните три болчета и измъкваш статора. Предварително разкачи връзките в кутията за да освободиш тези на центробежния, да могат да се измъкнат. Той е закрепен на предния капак и зацепен с ротора. При натискане на изключващата шайба към ротора трябва да се отворят контактите с прещракване /ако механизмите са изправни/.

Прикачен файл

центробежен изключвател.JPG
центробежен изключвател.JPG (200.45 KиБ) Видяна 3656 пъти
lubomirlz - специалист
Видата според мен не си заслужава ремонта, а на новия му намери един капак за перката, за да не се сбогуваш и с него, така въздуха от перката не се насочва към двигателя и е възможно системно прегряване. Няма да изгори бързо, но така определено живота му се скъсява драстично.
Милен - майстор
Видата на вторични, както ти казаш още първия път :-D

На немската и сложи капак може да опиташ да нагласиш и този от видата щото освен за това което говори lubomirlz може перката да удари някой разсеян който работи около нея или дори да завие и скъса свободно хрърчащия кабел.
maxuel82 - специалист
Капака го имам просто е паднал в кашона защото не е на болтчета :idea: капака влиза в улейче ! Нещо ми се вижда много малко двигателчето на немската дали ще ми върши работа ? По тази причина не съм я ползвал до сега---изглежда ми като играчка !
Милен - майстор
Пробвай я и ще разбереш дали ще ти върши работа :)
Virtuozo - специалист
maxuel Преди повече от 15 години един мой чичо загина при нелеп инцидент с помпа докато поливал лехите :cry: .Понеже водата е ниско,помпата вкопана в един трап на два метра под земята и той слязъл да я изключва,незнам по подозрение някакво ли,поради че е превършил с поливането ли,но горкия човек не излязъл повече жив от там! Не съм виждал помпата и захранването,които го убиха,но подозирам че трапа се е пълнил с вода от таящите маркучи и предполагам клемната кутия на неговата помпа много е приличала на клемната кутия на твоята вече изгоряла помпа!!!
Всичко това ти го казвам,защото чичо ми съвсем не е първия,нито пък за съжаление ще е последния загинал точно при такива обстоятелства!
Незнам каква е причината,но нещо не е наред с мястото където е стояла и работила твоята помпа! Не допускай новата си помпа да работи при тези условия,а отстрани течовете и влагите с цената на всичко! Нека в новата ти помпа не влизат просто някакви си жички през огромна дупка в клемната кутия,както е при старата а уплътни добре кабела с щуцер ли с гума ли със силикон ли,незнам но тази кутия трябва да изглежда така както изглежда в момента и след 20 години!
Онова жълто кабелче,което се показва срамежливо от захранващия кабел му махни тиксото с което си го увил така старателно и го монтирай още по-старателно към металния корпус на помпата.Провери си и щепсела и контакта в който ще я включваш дали всичко е стегнато,лъскаво и занулено и чак тогава бихме могли да кажем,че си я подготвил сравнително пригодно за употреба,макар,че този парцален кабел много много не ми се харесва,но нали казахме че повече няма да му се налага да плува под вода :wink:
maxuel82 - специалист
Кабела дето се вижда на помпата ще го махна той беше само за проба !Имам СВТ кабел за помпата 3х2.5 ! Помпата се намира в шахта дълбока 8 метра под земята а не 2 както е във вашия случай!Наистина на 8 метра си е направо мокро но ще се постарая да я изолирам добре със силикон иначе друго спасение няма ! :? При свързването трябва ли да зануля на корпус т.е. от нулата да пусна едно кабелче и да свържа към корпуса защото СВТ кабела е с 3 жила но едното е срязано още от таблото и не върши работа ! :?
Милен - майстор
Вземи си оправи кабелаците както си му е реда, махни щепсела и сложи един пускател с контактор и термична защита съобразени с работния ток на помпата. Занули си корпуса с третото жило като краят му от страна на пускателя вържеш на нулата. И кабела не се изолира със силикон а се слага специален херметичен щуцер. Със силикона само ще я омацаш и пак ще влиза влага. На капачката на кутията трябва да има гумена гарнитура тя е достатъчна, ако искаш да се застраховаш намажи зглобката на капачката отстрани с малко грес например.

И накрая викни някой да я свърже както трябва че вода и ток не се понасят много и обикновенно потърпевшите са хората.
maxuel82 - специалист
Милен написа:

И накрая викни някой да я свърже както трябва че вода и ток не се понасят много и обикновенно потърпевшите са хората.
Аааа не тука не съм съгласен :wink: Тя беше свързвана от майстор преди 2 г.дядото намерил в село някакъв "майстор" и докато я свързваше изпи 0.5л ракия :drinkers: !После взе 15лв. и 2л. ракия :sauf: ! И ето как я свърза ! След като изгоря после аз си я свързах!Свързана е така :arrow: От ел.таблото през отделен предпазител съм хванал 3х2.5 СВТ кабел който е прекъснат от щепсел за трифазен ток (от тези дето се включват само по определен начин неможеш да ги обърнеш) От щепсека кабела продължава 35м След това се прекъсва от обикновен прекъсвач за лампа и от там в помпата! Щепсела беше само за проба ! Ще го махна ! Пускател нямам но имам контактор ! Мисля да сложа контактора и свържа бобината на контактота през ключа за лампата ? :?
Милен - майстор
Не така губи си ефекта. Щепсела ако ти е от тези за които говориш си го остави, но контактора пускан от ключ за лампи няма ефект никакъв. Контактора си го включвай с два бутона пуск и стоп и му сложи допълнително една термична защита около 10лв. с настроен ток 1.1 -1.2 по голям от този на двигателя. Затворения контакт от оперативната верига на защитата последователно на стоп бутона. Слагаш го в една кутия и ето ти пускател :lol: Трябва ти допълнително 2 бутона и едно термореле а ефекта е че при претоварване на двигателя ще изключва контактора.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: