• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
tehribo - специалист
a_stoev написа:
На какво захранване......
За да запазиш момента на над-номинални скорости ти трябва да имаш ефективно напрежение над-номиналното. Информацията е стара, от времето когато са измислени АД. По-нова информация няма.
Пътищата за постигане на това има различни. Единия е да вдигаш напрежението над номинално.
Така де? Инверторите нали повишават напрежението, като намалят честотата - V/f ала бала ?
shadow__01 - майстор
Така де? Инверторите нали повишават напрежението, като намалят честотата - V/f ала бала ?
Честотопреобразувателите съдържат в себе си инветрор. Той е част от схемата им. Напрежението 220 което влиза се изправя и филтрира. После с мултивибратор се накъсва на импулси и се обработва от друга сложна електроника. Регулира се честотата което влияе на оборотите на двигателя. Въртящия момент вероятно и той се променя. Честотопреобразуватели се използват основно за плавно регулиране на оборотите, не за увеличаване и намаляване на въртящия момент.
a_stoev - майстор
tehribo написа:
a_stoev написа:
На какво захранване......
За да запазиш момента на над-номинални скорости ти трябва да имаш ефективно напрежение над-номиналното. Информацията е стара, от времето когато са измислени АД. По-нова информация няма.
Пътищата за постигане на това има различни. Единия е да вдигаш напрежението над номинално.
Така де? Инверторите нали повишават напрежението, като намалят честотата - V/f ала бала ?
Вземи един стрелкови уред и мери между фазите какво подава инвертора.
За да работи електродвигателя трябва да се потдържа съотношението U/f=const в общия случай. Всъщност зависимостта не е точно линейна, а един крив дявол... При 0 Hz от инвертора трябва да има такова напрежения, че през намотките да преминава номинален ток, като тогава при номинален момент ротора ще се върти с номинално хлъзгане, т.е 2-3 Hz.
Напрежението няма как да го повиши над захранващото и именно затова над номиналните скорости не винаги са постижими и полезни за двигателя. Нали я знаеш каква е крива характеристиката на АД, ако момента се вдигне над критичния двигателя спира.
Затова учените инвертори ползват различни тактики да се борят с тези нежелани явления. Играл съм си с Алтивар на стенд, с повишаването на тока на мотора започва да вдига ефективното напрежение като добавя нечетни хармоници. Напрежението от връх до връх си е същото но не е със формата на чиста синусуида а е раздуто. Ако и това не помогне почва да сваля честота.
Добавянето на нечетни хармоници вкарва допълнителна вибрация в ротора и не се знае дали някъде в задвижвания механизъм няма да се получи разрушителен резонас. Затова, умната.
tehribo - специалист
a_stoev написа:
...Напрежението няма как да го повиши над захранващото и именно затова над номиналните скорости не винаги са постижими и полезни за двигателя...
Явно не съм много в час днес и бъркам някъде :? Нали говорехме за намаляване на честотата?
a_stoev написа:
За да развива пълен момент трябва само да се ограничи честотата до 30Hz.
П.С. Иначе по темата ... знам, че във фирмата, в която работя предлагаме 3kW монофазни електродвигатели. Не искам да правя реклама обаче като сме ги пускали един до друг с някакъв китайски ... и нямаха нищо общо. Мисля, че ще свърши работа с тоя банциг, обаче цените им доколкото знам са много високи :?
a_stoev - майстор
Е да де, като го захранваш с монофазно, по-ниско напрежение няма как да докараш оборотите.
Всъщност забравих че повечето малки мотори ги навиват звезда 380, триъгълник 220. Тогава ако се върже на триъгълник ще си работи спокойно на номинални обороти и мощност и с монофазна мрежа. Това всъщност е правилния вариант.
hidrazin - майстор
Тогава ако се върже на триъгълник ще си работи спокойно на номинални обороти и мощност и с монофазна мрежа.
Я издай как ще стане това. :wink:
:partyman:
a_stoev - майстор
Е нали контекста е че се ползва честотно управление, и като захраним с 220 монофазно, той там си го джурка и прави трифазно 220, което се явява номинално при свързване триъгълник на хипотетичния двигател. Бахти, човек да не спести една запетая....
pavelari - майстор
:)
Всичко е така с един малък акцент
Повечето регулатори позовляват конфигуриране на кривата U/f - като зададете максимална честота и номинално напрежение, НО
не винаги ще ви излязат сметките- ако пуснете един честотен регулатор, който има три извода за трите фази - по подразбиране ще напомпа напрежението от 0 до 380 Волта междуфазно!!!! и честотата от 0 до 50 HZ - та ако имате свързване в триъгълник ще стане бум - посвен ако не сте задали максимално междуфазно 220 волта!!! и не всички регулатори позволяват това!!!. Дори го пише в инструкциите, че двигателя трябва да работи на звезда - особено за малките двигатели, които почти винаги работят на звезда в трифазна мрежа от 380 Волта.
Захранването на инвертора може да е със 110 или 220 волта монофазно напрежение.
ако съм разбрал друго се извинявам ама май четох за свързване в триъгълник.... иначе имам опит с алтиварите още от времето на алтивар 11, 18 и 28...
a_stoev - майстор
Признавам, че съм испуснал доооста запетаи ;).
Да го синтезираме:
Ако имаме честотен регулатор, който имавъзможност за настройка на параметрите на двигателя, и тривазен двигател който свързан в триъгълник е номинално напрежение 220 в, може да се ползва с номинални обороти и натоварване захранен от монофазна мрежа.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Ел. двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: