a_stoev написа:На какво захранване......Така де? Инверторите нали повишават напрежението, като намалят честотата - V/f ала бала ?
За да запазиш момента на над-номинални скорости ти трябва да имаш ефективно напрежение над-номиналното. Информацията е стара, от времето когато са измислени АД. По-нова информация няма.
Пътищата за постигане на това има различни. Единия е да вдигаш напрежението над номинално.
Така де? Инверторите нали повишават напрежението, като намалят честотата - V/f ала бала ?Честотопреобразувателите съдържат в себе си инветрор. Той е част от схемата им. Напрежението 220 което влиза се изправя и филтрира. После с мултивибратор се накъсва на импулси и се обработва от друга сложна електроника. Регулира се честотата което влияе на оборотите на двигателя. Въртящия момент вероятно и той се променя. Честотопреобразуватели се използват основно за плавно регулиране на оборотите, не за увеличаване и намаляване на въртящия момент.